MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Stifinder - Mappevisninger - win 98se
Fra : SuSanne

Dato : 22-03-03 13:53

Hvordan får jeg mine mapper i stifinder til igen at vise kolonnen størrelse
(kb) på mine filer?

Kolonnen er nemlig pludselig forsvundet! Jeg har "Navn" - "Type" - og
"Ændret" - men ingen "Størrelse" mere.

Normalt kan man højreklikke på den grå bjælke i stifinder og vælge
egenskaber + størrelse eller dobbeltklikke i toppen af bjælken, men det
virker ikke.

Jeg bruger web-indstillinger, størrelsen har altid været der, og intet er
ændret.

Funktionen "Vis detaljer" er hakket af, men det ændrer ikke noget, som jeg
mener det burde.

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Jens S

Dato : 22-03-03 13:54

"SuSanne" <sus@nne.vindinggaard.dk> wrote in message
> Hvordan får jeg mine mapper i stifinder til igen at vise kolonnen
størrelse
> (kb) på mine filer?

Du højreklikker oppe på fx. "navn" eller "type" og sætter hak ved
"størrelse" i den menu der kommer frem.

Jeg bruger engelsk windows, så jeg er ikke 100% sikker på navnene.

De bedste hilsner
Jens

Fra : SuSanne

Dato : 22-03-03 18:49

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "størrelse" i den menu der kommer frem.
>
> Jeg bruger engelsk windows, så jeg er ikke 100% sikker på navnene.

***

> Ja, det troede jeg også var løsningen, men der sker desværre ikke noget -
ingen muligheder for at vælge noget. Men tak for forslaget.

Forhåbentlig har en anden et råd.

Venlig hilsen
Susanne
***

Fra : Anders Lund

Dato : 23-03-03 01:26

SuSanne wrote:
> Ja, det troede jeg også var løsningen, men der sker desværre ikke
> noget -
> ingen muligheder for at vælge noget. Men tak for forslaget.

Hvad fik du så mulighed for?
Højreklikkede du her:
http://andersonline.dk/stuff/kollonne.jpg

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : SuSanne

Dato : 23-03-03 07:51

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad fik du så mulighed for?
> Højreklikkede du her:
> http://andersonline.dk/stuff/kollonne.jpg
>
> --
> Anders Lund

Ja, det gjorde jeg, og der er ingen muligheder. Dvs. jeg får ikke den
rullemenu frem som du viser!

Jeg har Windows-updated med sidste versioner og har antivirusprogram, så jeg
mener ikke, at en evt. virus kan have berørt funktionen?

Da jeg bruger størrelsen til næsten alt i mit daglige arbejde, er det meget
vigtigt for mig, at jeg kan se den, så jeg håber der er flere gode forslag.

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Edmund

Dato : 23-03-03 13:28

SuSanne wrote:
> [...]
>
> Da jeg bruger størrelsen til næsten alt i mit daglige arbejde, er det
> meget vigtigt for mig, at jeg kan se den, så jeg håber der er flere

Du er vel ikke kommet til at trække kolonnen sammen så du ikke kan se
den.

Jeg har ikke Win98 men her i WinXP kommer der en dobbelt lodret streg
der hvor en kolonne er trukket sammen, hvis man bevæger musen hen over
"navn" "type" osv.
--
Mvh Edmund

Fra : SuSanne

Dato : 25-03-03 03:54

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke Win98 men her i WinXP kommer der en dobbelt lodret streg
> der hvor en kolonne er trukket sammen, hvis man bevæger musen hen over
> [...]

Tusind tak for svaret - det var løsningen. Og jeg har bedt om at gemme
mappeindstillinger, det var ikke så praktisk her! Der skulle lidt
pillearbejde til for at få kolonnerne "skilt ad", og man kunne _ikke_ se en
dobbeltstreg, men hvor er jeg glad nu.

Tak igen.

Venlig hilsen
Susanne