Antikrigssange
Fra : Troels

Dato : 22-03-03 11:23

Oi!
Der er godt nok gang i antikrigssangene for tiden (underligt nok er det
noget der er meget oppe i tiden. Foreløbigt har jeg fundet:

Zack de la Rocha (ex-RATM) & DJ Shadow - March of Death
http://marchofdeath.com/
Beastie Boys - In a world gone mad http://beastieboys.com/
Mick Jones (The Clash) & Tony James (Generation X) - Why do men fight
http://www.poptones.co.uk/news.shtml

Kom så ikke at sig at ungdommen ikke engagerer sig
Er der flere? Er der nogle danske bands der har lavet ligende biddrag?

/Troels

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-03-03 11:40

Troels wrote:
> [...]
>
> Kom så ikke at sig at ungdommen ikke engagerer sig
> Er der flere? Er der nogle danske bands der har lavet ligende biddrag?

Sonny Freddie Petersen har efter sigende udgivet et cover af John
Lennon's Imagine til støtte for Røde Kors (og nu ved de det også)

Det synes jeg rent personligt er ret stort ;)

/Robert

Fra : Troels

Dato : 22-03-03 12:05

> Sonny Freddie Petersen har efter sigende udgivet et cover af John
> Lennon's Imagine til støtte for Røde Kors (og nu ved de det også)
>
> Det synes jeg rent personligt er ret stort ;)

Wauv! Er det godt nok det bedste vi kan byde på i Danmark?

Btw. Så det eneste der egentligt undrede mig i den artikel er at Sonny
bliver kaldt (eller nærmere kalder sig selv) kunstner.

/Troels

Fra : Soeren Bovbjerg

Dato : 23-03-03 09:29

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message
> Lennon's Imagine til støtte for Røde Kors (og nu ved de det også)

Hvad fanden tænker idioten på? At genindspille det nummer er helligbrøde -
især hvis det er den talentløse dreng der skal gøre det! Det er utroligt
hvad Freddie Pertersen familien vil lade deres børn gennemgå for at de skal
blive kendte

/Søren

Fra : hansen

Dato : 22-03-03 12:47

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kom så ikke at sig at ungdommen ikke engagerer sig
> Er der flere? Er der nogle danske bands der har lavet ligende biddrag?

Forleden dag så jeg et indslag i 19 direkte med Rebecca Brüel (og en anden
dame jeg ikke lige kan huske navnet på), der vist har genindspillet en
anti-krigssang? Er der nogen, der kan fortælle mere om dette?

Fra : Troels

Dato : 22-03-03 13:52

> Forleden dag så jeg et indslag i 19 direkte med Rebecca Brüel (og en anden
> dame jeg ikke lige kan huske navnet på), der vist har genindspillet en
> anti-krigssang? Er der nogen, der kan fortælle mere om dette?

Er det ikke Jomfru Ane Band du tænker på? Det er vist to søstre så vidt jeg
husker, men jeg ved ikke mere om den sang.

/Troels

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 25-03-03 15:35

"hansen" <lshansennospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dame jeg ikke lige kan huske navnet på), der vist har genindspillet en
> anti-krigssang? Er der nogen, der kan fortælle mere om dette?

Det er Jomfru Ane Band. Sangen hedder "Wargasme".

-TDJ

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 22-03-03 13:13

> [...]
> Beastie Boys - In a world gone mad http://beastieboys.com/
> Mick Jones (The Clash) & Tony James (Generation X) - Why do men fight

Efter sigende kommer Robbie Williams med en sang ved navn "Happy Easter -
War is Coming"... Naturligvis med reference til "Happy X-mas - War is Over"
med Lennon/Ono.

/Ulrik

Fra : Peter Henriksen

Dato : 22-03-03 13:19

Jeg så forleden at Kaizers Orchestra og deres 'Ompa til du dör' i
tilfælde af krig er blacklistet hos NRK, sammen med Dire
Straits/Brothers in arms og The Clash/Roch the casbah ... man skal jo
nødig støde nogen ...

http://www.kaizers.no/index.php3?ID=Nyheter&ID2=Vis&counter=255

Mvh

Peter Henriksen

Fra : Troels

Dato : 22-03-03 13:50

> [...]
> tilfælde af krig er blacklistet hos NRK, sammen med Dire
> Straits/Brothers in arms og The Clash/Roch the casbah ... man skal jo

Det var lige godt noget af det... underligste?! Ompa er det ikke noget man
danser? Er det fordi ordet "dør" indgår i teksten? Jeg troede kun det var
Irak der skulle indvarderes, men Europa står åbenbart også for tur.
Ihvertfald når det gælder den engelske og amerikanske ideer om hvad der skal
censureres. Tør man gætte på at "Kontroll På Kontinentet" og "Død Manns
Tango" også er fy-fy nu?

/Troels

Fra : Peter Henriksen

Dato : 22-03-03 22:04

Det får heller ikke mig til at nyde pladerne mindre, jeg tror lige jeg
sætter Brothers in arms på

Men jeg kom lige til at tænke på en anden sang der passer i denne
anledning; Sebastians 'Præsidenten' fra albummet Stjerne til støv ...

On Sat, 22 Mar 2003 13:50:28 +0100, "Troels"

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 22-03-03 17:46

"Peter Henriksen" <repete@cyberdude.dk> wrote in message
> [...]
> tilfælde af krig er blacklistet hos NRK, sammen med Dire
> Straits/Brothers in arms og The Clash/Roch the casbah ... man skal jo

MTV vil f.eks. heller ikke spille B-52 musikvideoer mens krigen står på.

--
Anders Vind Ebbesen
www.webbesen.dk | www.packets.dk

Fra : Troels

Dato : 22-03-03 18:41

> MTV vil f.eks. heller ikke spille B-52 musikvideoer mens krigen står på.

Hmm.. det var da vist ikke særligt tit de spillede dem i forvejen?

Men jeg synes nu stadig den ide er latterlig.

/Troels

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-03-03 18:55

Troels wrote:

> Hmm.. det var da vist ikke særligt tit de spillede dem i forvejen?
>
> Men jeg synes nu stadig den ide er latterlig.

Hvad der er endnu mere latterligt er at DAD's Jihad har været sortlistet
i 1½ år nu ;)

/Robert