Pas på jeres katte!
Fra : Jytte

Dato : 22-03-03 09:04

I går havde vi fået et par katte kastreret. Da vi skulle hente dem hos
dyrlægen kom der nogen ud med en kat i transportkasse.
Dyrlægen fortalte os at han havde opereret et hagl ud på den pågældende kat.
Der var simpelthen blevet skudt på katten.
Vi bor selv i et område der burde være ideelt for katte, men vi har selv
mistet flere katte, formodentlig er de blevet skudt, da der er jagt her.
Vi har taget konsekvensen og lavet kattegård, ingen af vores katte løber
mere frit.
Det er så nemt at anskaffe en kat, sætte kattelem i døren og hælde lidt
tørfoder op. Så passer katten sig selv. Men ikke alle mennesker kan lide
katte, og i nogen villakvarterer er der mange katte. De render ind til
naboerne, som måske bliver irriterede.
Har man have er det ikke særlig besværligt at lave en kattegård, så ved man
hvor katten er, og man har fred med naboerne.
Man skal jo holde sin hund hjemme hos sig selv, gør det samme med jeres kat,
for naboernes men især for kattens skyld.
Hilsen
Jytte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-03-03 13:48

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> writes:

> [...]
> Dyrlægen fortalte os at han havde opereret et hagl ud på den pågældende kat.
> Der var simpelthen blevet skudt på katten.

Jamen bare det var et enkeltstående tilfælde...
Her i Haderslev er en kat blevet aflivet fordi nogen havde skudt på
den med en salonriffel så den var blevet lammet i bagkroppen...

Jeg bliver fanme så *%¤#* og får lyst til at binde sådanne menneskers
kønsdele op med en ikke for tynd fiskeline, hejse dem op og så fire
dem ned i små hurtige ryk...*GRRRR HVÆS*

> Man skal jo holde sin hund hjemme hos sig selv, gør det samme med jeres kat,
> for naboernes men især for kattens skyld.

Ja eller luft den i sele...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Violent.Spot

Dato : 22-03-03 22:52

Årh PIV! stakkels mis. De kan jo ikke gøre for at der findes onde mennesker.
De skulle satme aflives langsomt og smertefuldt, altså menneskerne... Det
kan da ikke være rigtigt at man ike kan lade sin kat gå udenfor! Men det er
da heller ikke så længe siden at det i bladene var en historie om en kat der
var blevet fanget i en bjørnesaks.

--
Jesper H. Petersen
________________________________

Fra : Asta Nielsen

Dato : 22-03-03 13:44

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3e7c19ea$0$52099$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> Man skal jo holde sin hund hjemme hos sig selv, gør det samme med jeres kat,
> for naboernes men især for kattens skyld.

Jegkan godt forstå at du vælger at holde dine katte hjemme, men jeg synes bare ikke at det burde være nødvendigt, men nu bor jeg
selvfølgelig heller ikke i et hus, hvor der katte ligger i rutefart igennnem *S*
Det med at skyde hagl efter en kat, er jo decideret dyreplageri. Samtidig burde en jærger også vide, at et hagl ikke nødvendigvis
afliver et dyr. De burda da i det mindste sørge for at dyret ikke lider, hvilket jeg ikke tror er tilfældet! Ikke at jeg mener at
man kan tillade sig på den måde at aflive en kat, men hvis man nu er af den indstilling at det er iorden, så burde man da også tage
det ansvar der følger med. Desuden er det jo f.eks heller ikke unormalt at en del fugle i Dk, flyver rundt med hagl i sig, fordi
jægerne ikke har ramt ordentlig! Jeg synes simpelthen at det er forfærdeligt!

Mvh.
Asta