Mowglis poter ;-)
Fra : Kate

Dato : 22-03-03 00:26

Jeg har faktisk undret mig lidt over Mowglis brug af sine poter. Jeg
mener aldrig har nogle af mne katte brugt deres poter så meget som
Mowgli gør til at føle på ting.
Alt skal berøres af hans pote, ikke at han altid stjæler tingene, han
skal bare lige røre.
Oplever i også det?
Jeg har da set det hos de andre, bare ikke helt så konsekvent som hos
ham her.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Niels Peter

Dato : 22-03-03 09:09

Kate wrote:
> [...]
> skal bare lige røre.
> Oplever i også det?
> Jeg har da set det hos de andre, bare ikke helt så konsekvent som hos

Jeg synes, det er meget forskelligt. Den grundlæggende årsag er nok, at
katte er langsynede, og med de ører, de har, ville det blive svært at få
læsebriller til at sidde fast
Forskellen ligger så i, hvordan den enkelte kat kompenserer for det.
Nogle gør som Mowgli og "piller" ved alt, andre snuser meget til
tingene, og nogle er tilfredse med at "indsamle data" med knurhårene
osv.

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Kate

Dato : 22-03-03 16:03

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in

> Forskellen ligger så i, hvordan den enkelte kat kompenserer for det.
> Nogle gør som Mowgli og "piller" ved alt, andre snuser meget til
> tingene,

Okay, sådan havde jeg ikke tænkt på det. Lante snuser meget til ting og
det gør Johan og Sofie egentligt også, men netop fordi Mowgli som den
eneste føler så meget på ting har det undret mig.
Men du kom da men en forklaring som gør ham lidt mindre underlig

Fra : Mette Jensen

Dato : 22-03-03 17:09

Kate wrote:
> [...]
> Mowgli gør til at føle på ting.
> Oplever i også det?
> Jeg har da set det hos de andre, bare ikke helt så konsekvent som hos

Jeg tror også det er meget forskelligt. Synes dog mine coonies gøre det i
meget højere grad, end de huskatte jeg har haft.

De bruger ikke kun poterne til at føle med men også til at holde om ting
med.
Kashmir spiser tit af poten. Altså han tager maden op og holder den, mens
han
spiser det. Jeg plejer at sige at Manie Coon´s ser med poterne. Beviset
ligge i mit album.

www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=87
www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=88

--
Venlig hilsen Mette

www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Kate

Dato : 22-03-03 18:00

"Mette Jensen" <mette@chimera-mainecoon.dk> wrote in

> www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=87

Okay, hvis det var Mowgli havde han ikke nøjedes med at føle Bøffen
ville være i det mindste nede på gulvet, hvor han ville dele den med
Lante.

Fra : Trine Piltoft

Dato : 25-03-03 18:59

Hej Kate!

> Alt skal berøres af hans pote, ikke at han altid stjæler tingene, han
> skal bare lige røre.
> Oplever i også det?

Min Flamme (og til dels også Affe) bruger også deres poter ganske meget til
at røre med - det ser lidt morsomt ud, når ting lige skal røres ved inden
der bliver foretaget mere.

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-03-03 19:22

In article <3e8099c7$0$29515$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Trine
Piltoft <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote:

> Min Flamme (og til dels også Affe) bruger også deres poter ganske meget til
> at røre med - det ser lidt morsomt ud, når ting lige skal røres ved inden
> der bliver foretaget mere.

Donna har sit eget speciale hvad det angår .-) Hvis man sidder med et
eller andet hun synes ser interessant ud, lister hun hen og sidder
foran én på gulvet - og langer så en lille brun "hånd" op og griber den
af éns hænder der holder det interessante og prøver at trække det
nærmere. Det ser meget sødt og næsten menneskeligt ud

Fra : Trine Piltoft

Dato : 25-03-03 19:22

Hej Ann!

> [...]
> af éns hænder der holder det interessante og prøver at trække det
> nærmere. Det ser meget sødt og næsten menneskeligt ud

Præcist sådan gør min Affe - og du har ret - det ser faktisk helt
menneskeligt ud (føles dog ikke menneskeligt hvis det er noget ekstra
interessandt man sidder med og man kan mærke hans klør fordi har er for
ivrig efter at få fat i det man nu har *g*)

Fra : Ragna

Dato : 25-03-03 20:14

Ann Rudbeck skrev:
>langer så en lille brun "hånd" op og griber den
>af ens hænder der holder det interessante og prøver at trække det
>nærmere. Det ser meget sødt og næsten menneskeligt ud

Det minder lidt om vores Fufu, som gerne vil "holde i pote".
Når vi kæler med ham, og han bliver nusset på maven, strækker han sine poter
ind i ens hånd, så man lidt efter har fat i alle 4 poter.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-03-03 20:37

In article <3e80aa88$0$134$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Ragna
<rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Når vi kæler med ham, og han bliver nusset på maven, strækker han sine poter
> ind i ens hånd, så man lidt efter har fat i alle 4 poter.

Hæ - Donnas søster Ditte er en "holde i hånd - kat". Når hun putter hos
én vil hun meget gerne have en af sine forpoter i ens hånd. Hvis det
ikke lige kan lade sig gøre, holder hun fast i én med en lille forpote
- i armen, skulderen eller hvor hun nu kan nå. Om ikke før, kommer
poten helt sikkert og holder én fast, hvis man bevæger sig. Som om hun
er bange for at man skal stikke af fra hende mens hun sover

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 25-03-03 19:37

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har faktisk undret mig lidt over Mowglis brug af sine poter. Jeg
> mener aldrig har nogle af mne katte brugt deres poter så meget som
> Mowgli gør til at føle på ting.

Hej Kate

Du har fået nogle gode og plausible forklaringer. Her følger endnu en, som
endda er ganske uvidenskabelig (men meget personlig).
Du må huske på, at Mowgli jo fra han var ganske, ganske lille har fået at
vide igen og igen, at netop HANS poter er noget helt utrolig fantastisk,
ikke mindre end historiens lækreste missetæer!
Så selvfølgelig skal de da bruges

MVH Mette (der stadig står fast på, at Mowglis sorte tæer er verdens
skønneste missefusser!)

Fra : Kate

Dato : 26-03-03 17:09

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> wrote in

> Du må huske på, at Mowgli jo fra han var ganske, ganske lille har
> fået at vide igen og igen, at netop HANS poter er noget helt
> utrolig fantastisk, ikke mindre end historiens lækreste missetæer!

Tak for smilet. Det var en god forklaring for jeg er fortsat med at
fortælle ham at han poter er skønne

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-03-03 17:27

In article <3e81d07f$0$129$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kate
<joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote:

> Du må huske på, at Mowgli jo fra han var ganske, ganske lille har
>
> Tak for smilet. Det var en god forklaring for jeg er fortsat med at
> fortælle ham at han poter er skønne

Aha - måske er det også derfor Donna gør som hun gør... lige siden hun
var helt lille har hun haft kælenavnet "Lille Frøken FløjlsFod". Jeg
var/er fascineret af hendes poter, der ligner og føles som mørkebrunt
velour... )

Fra : Kate

Dato : 26-03-03 22:12

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> wrote in

> "Lille Frøken FløjlsFod".

Herligt navn Jeg kalder nogle gange Mowgli for min lille sort-fods
indianer.
En dag må jeg vel hellere få taget et billede af hans fødder nu hvor de
er blevet nævnt så mange gange. Jeg synes det er sjovt at alle fire er
kulsorte et lille stykke op ad benene.