Micro ATX med tv-out?
Fra : Hans Andersen

Dato : 21-03-03 23:49

Hej

Er der nogen der ved om der findes et Micro ATX bundkort med onboard grafik
og TV-out. Det skal bruges til en lille sød Multimedie ting til Musik og
film. Kabinettet har jeg fundet, men intet bundkort med tv-out. Er der
nogen der har erfaring med lig. ??

/Hans

Fra : Leony

Dato : 22-03-03 15:43

"Hans Andersen" <hans@skodby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til Musik og film. Kabinettet har jeg fundet, men intet bundkort med
> tv-out. Er der nogen der har erfaring med lig. ??

VIA's Eden bundkort med processor har onboard tv out.
http://www.greendata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=935
Det kan dog sagtens monteres i et MicroATX (det skriver de i hvert
fald).
Shuttle har også lavet et par boards med tv out onboard:
http://www.spacewalker.com/german/aktuell2.htm#mainboards
(kig på de 2 socket 370 boards).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Hans Andersen

Dato : 22-03-03 19:59

Tak Leony

Det er nok noget i den stil jeg skal have fat i, men VIA Epia har jeg
aldrig hørt om før i dag, er det en ny Cyrix?? Jeg kunne godt tænke mig at
vide lidt om denne CPU's preformance. Har du eller andre kendskab til en
test af dette board? Kan man uden problemer køre en Linux på det?

/Hans

Fra : Leony

Dato : 23-03-03 10:45

> [...]
> mig at vide lidt om denne CPU's preformance. Har du eller andre
> kendskab til en test af dette board? Kan man uden problemer køre en

Du kan læse en test af en VIA Eden her:
http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_via_eden/
Ydeevnen er ikke imponerende, men det skulle være nok til afvikling af
musik og film.

Smoothwall følger med, så jeg tror ikke der er nogle problemer med
LInux.

Fra : JH

Dato : 22-03-03 19:56

Jeg har ledt i flere uger efter det samme, og har fundet ud af følgende
muligheder:

- Zitech har et Leadtek Winfast K7NCR18GM (microatx) med tv-out bracket til
1120,- incl moms.

- MSI MS6390. "LT" modellen er med onboard tvout, men fåes ikke på det
danske marked.

- Shuttle "via" boards 800-933 Mhz, som jeg mener er for svage.

- Shuttle barebones. Jeg mener de hedder SG40 / SG50. Bemærk at dem som
hedder 41/51 vist nok ikke har tvout som default, men kun som ekstraudstyr.

God jagt!

JH

Fra : Hans Andersen

Dato : 22-03-03 20:14

Også tak til dig JH.

Jeg sidder lige og kigger på ASUS's PUNDIT Barebone, det har TV out, og et
rimeligt pænt kabinet, men det ser ikke ud som om det handles på dette
kontinent, men jeg ville ønske jeg kunne få fingerne i et eksemklar, eller
bare det bundkort der sidder i PUNDIT'en. Man kan godt undre sig lidt når
man ser at ASUS har et Barebone system med TV-out men bare ikke noget Micro
ATX med TV-out.

/Hans

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-03-03 04:40

> [...]
Musik og
> film. Kabinettet har jeg fundet, men intet bundkort med tv-out. Er

Kig evt. på http://www.mini-itx.com VIA har nogle EDEN boards på vej
med et 24 bits lydkort. Nogen (husker ikke hvem, måske VIA selv) har
haft en multimedie ting med til CeBit med dette kort og et en- og
decoder kort. Dette PCI kort havde en selvstændig tv-out både som
phono og "s-vhs" stik.

Har selv tænk mig at bygge noget om omkring en af disse kort. Helst
med passiv køling, hvis det er muligt. Spørgmålet er, om man evt. selv
kan lave et kabinet med kølefinner, og så bruge en kobber-forbindelse
mellem cpu og kabinet.

Jan Rasmussen