Opsplitning af Gedcom - er det muligt ?
Fra : Lisbeth Skovgaard

Dato : 21-03-03 22:05

Somme tider, når man får kontakt med nogen, der har sammenfald af
visse navne i anetræet - for eksempel via Lundins Gedcomp - så ville
det være dejligt at kunne "plukke" en gren eller to og føje til sit
eget materiale.
Derimod har den samlede database kun interesse som en art
"opslagsbog", - især hvis det er en kæmpemæssig database på flere
hundrede tusinde personer.

Så er det, jeg spørger, om en Gedcom fil kan deles op, så den kun
omfatter den eller de grene, der er relevant for een ?

I dette forum har der af og til været sammenlignet diverse
slægtsforskningsprogrammer - men er der nogen af dem, der har den
nævnte funktion at kunne opdele ?
Jeg kører med PAF, men også lidt med WinFamily - og har også
installeret Brother's Keeper uden dog at være særlig fortrolig med
dette sidste program endnu.

Eller - må man bide i det sure æble og indtaste det alt sammen
manuelt, med eet navn ad gangen ?

Venligst Lisbeth Skovgaard.

http://skovgaardfamilien.1go.dk/

P. S. Forøvrigt undrer det mig, at disse mange "Bingo mails" fra Lars
Kr Lundin ikke henviser til modpartens hjemmeside, hvis der er nogen -
det ville spare en hel masse besvær.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 21-03-03 22:16

On 21 Mar 2003 13:04:51 -0800, lismus@email.dk (Lisbeth Skovgaard)
wrote:

>Så er det, jeg spørger, om en Gedcom fil kan deles op, så den kun
>omfatter den eller de grene, der er relevant for een ?

Ja:

http://www.dis-danmark.dk/program/gedsplit.html
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 21-03-03 23:44

21 Mar 2003 13:04:51 -0800, in dk.videnskab.historie.genealogi,
> [...]

>Jeg kører med PAF, men også lidt med WinFamily - og har også
>installeret Brother's Keeper uden dog at være særlig fortrolig med

Det er ikke noe problem å skille ut det du vil ha i en database fra BK.
Det er omstendlig forklart i hjelpefilen til programet.
I tillegg kan hjelp fås fra http://www.fgj.dk/bk/
eller fra http://home.online.no/~otjoerge/bk/index.htm
eller fra http://www.brotherskeeper.dk/

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/
http://home.online.no/~otjoerge/bk/
All email is checked by NORTON

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-03-03 00:57

lismus@email.dk (Lisbeth Skovgaard) skrev 21 Mar 2003 13:04:51 -0800

>I dette forum har der af og til været sammenlignet diverse
>slægtsforskningsprogrammer - men er der nogen af dem, der har den
>nævnte funktion at kunne opdele ?

Langt de fleste slægtsforskningsprogrammer kan eksportere udvalgte dele
af en fil.

Men ellers er programmet GedSplit din ven. Det er hurtigt, nemt at
bruge, og håndterer selv meget store ged-filer uden problemer.
http://www.rootsweb.com/%7egumby/ged.html

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Helmer Christiansen

Dato : 22-03-03 10:30

"Lisbeth Skovgaard" <lismus@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kører med PAF, men også lidt med WinFamily - og har også
> installeret Brother's Keeper uden dog at være særlig fortrolig med

I PAF kan du ved eksport til GEDCOM vælge at eksportere "Partial" og lave en
søgning på de personer, du ønsker at eksportere. I søgningen vælger du
"Advanced" og kan så fx. udvælge alle efterkommere af en bestemt person og
vælge, om det skal være med eller uden ægtefælle. Du kan også vælge forfædre
til en bestemt person eller "All Ancestral Related".

mvh
Helmer Christiansen