MS Windows
briani 27239
Udskrive til fil.
Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 21-03-03 21:47

Hej!

Jeg ved ikke om dette er helt det rigtige sted at spørge, men jeg håber
alligevel der er en der kan hjælpe...

Når man installere sin printer i windows, kan man vælge at angive en fil som
port, hvor den så "printer" til en fil i stedet for printeren. Er det muligt
at se indholdet af denne fil, som det ville komme til at se ud på et stykke
papir? Og hvis man kan, hvilket program skal man så bruge?

På forhånd tak!

Hilsen,
Lasse

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 21-03-03 22:24

"Lasse Eskildsen" <Leskil@webspeed.dk> skrev:
Fri, 21 Mar 2003 21:46:45 +0100 i dk.edb.system.ms-windows

> [...]
>at se indholdet af denne fil, som det ville komme til at se ud på et stykke
>papir? Og hvis man kan, hvilket program skal man så bruge?

Hvis jeg forstår dig ret, så vil du gerne kunne se et 'preview' af din
udskrift, før du sviner papiret til.

Til det brug vil jeg anbefale programmet 'Fineprint',
www.fineprint.com
Det har mange andre gode features, du kan afprøve det gratis.

Erik

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-03-03 22:30

Lasse Eskildsen wrote:

> [...]
> printeren. Er det muligt at se indholdet af denne fil, som det
> ville komme til at se ud på et stykke papir?

Hvis det er til en laserprinter, kan du prøve at se om GhostView kan
åbne den. Søg i Google - GhostView er et gratis program.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Stig Mogensen

Dato : 21-03-03 23:03

> Hvis det er til en laserprinter, kan du prøve at se om GhostView kan
> åbne den. Søg i Google - GhostView er et gratis program.

Ghostview virker i hvert tilfælde fint, hvis man benytter Adobe's PostScript
printer driver, til at "printe til fil" med. Adobe's postscript driver, er
at finde på deres webside.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-03-03 09:00

In dk.edb.system.ms-windows, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
says...
> Hvis det er til en laserprinter, kan du prøve at se om GhostView kan
> åbne den. Søg i Google - GhostView er et gratis program.

Virker kun ved PostScript-printere...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : kennybear

Dato : 22-03-03 23:12

"Lasse Eskildsen" skrev d. 21-03-03 21:47 dette indlæg :
> [...]
stykke
> papir? Og hvis man kan, hvilket program skal man så bruge?

Det er muligt hvis du installere den printer driver der hedder tekst/fil
under navnet Standard ,altså lige som hvis navnet var Canon, Lexmark osv
så er der et navn der hedder Standard under ny printer installation, og
der kan du vælge en fil driver hvor du rent faktisk kan læse filen
bagefter, normalt hvis man bare fortælle sin almindelige driver at
skrive til en fil, ja så er det bare volapyk der står i den. Prøv det
her og vend tilbage hvis du er i tvivl

//Kenneth

http://www.kandu.dk/