MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
LogonStudio: Ændring af startup-billedet?
Fra : Lars_L

Dato : 21-03-03 20:47

Det udmærkede program kan downloades her:
http://www.stardock.com/products/logonstudio/

Det, som undrer mig meget er, hvorfor følgende

startbillede fylder hele 8 MB:
http://www.wincustomize.com/download.asp?SkinID=1049&LibID=26

http://www.wincustomize.com/window.asp?Cmd=COMMENTS&Lib=26&SkinID=1049
http://www.wincustomize.com/skins.asp?library=26

Hvordan kan dette være, da det jo kun er et

billede og intet andet???

Fra : kennybear

Dato : 21-03-03 21:20

"Lars_L" skrev d. 21-03-03 20:47 dette indlæg :
> [...]
> http://www.wincustomize.com/skins.asp?library=26
>

> Hvordan kan dette være, da det jo kun er et

Det er ikke helt korrekt at det kun er et billede, det er faktisk mange
billeder, hvor mange afhænger helt hvor mange skaberen har valgt at
bruge, plus jo højere kvaliteten er på billederne. Hvis startup billedet
f.eks. kun består af en hvis prik på sort baggrund vil det fylde ret
lidt, hvis det derimod er et højopløsnings foto af et landskab, eller
endnu værre, en person, ja så fylder det helt vildt meget.

//Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars_L

Dato : 21-03-03 21:47

"kennybear" <kennybear.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> billeder, hvor mange afhænger helt hvor mange skaberen har valgt at
> bruge, plus jo højere kvaliteten er på billederne.

Jamen, selv meget detaljerede billeder i høj opløsning fylder højest 700
kb med en jpg-komprimering. De må derfor bruge et eller andet "skummelt"
komprimeringsformat, som i øvrigt ikke gør billederne specielt pæne
trods den store datamængde. Faktisk ligner det en low eller medium
jpg-komprimering i Photoshop.

Fra : Leony

Dato : 22-03-03 16:33

"Lars_L" <r@r.rrrrrrrrrrrr> skrev i en meddelelse

> Det, som undrer mig meget er, hvorfor følgende
> startbillede fylder hele 8 MB:
> Hvordan kan dette være, da det jo kun er et
> billede og intet andet???

Hvis man kigger på den side som du linker til hvor man ser billedet
sammen med nogle andre muligheder. Så fremgår det at størrelsen varierer
en hel del. Personligt tror jeg at en mulighed kunne være at forfatteren
til logonskærmen har, uden at tænke over det, brugt et bmp billede i
stedet for et jpg.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lars_L

Dato : 22-03-03 17:20

> [...]
forfatteren
> til logonskærmen har, uden at tænke over det, brugt et bmp billede i

Ja, det kunne være en rimelig forklaring. Man skulle dog tro, at man
kunne zippe eller winrar filen på 8 mb til en mindre størrelse, men det
kan man ikke rigtigt. Normalt plejer bmp at være villig til at blive
reduceret med ca. 50% ved normale billeder (et bmp-billede, kun med en
enkelt farve, vil selvfølgelig kunne reduceres op til flere tusinde
gange, da alle pixels, uanset gentagelser, jo gemmes i formatet)