MySQL typer..
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 19-03-01 22:17

Hejsa.

Hvor kan jeg læse hvad de forskellige typer dækker over i MySQL,
hvordan og hvornår hvilke er bedst egnede.

fx:
CHAR
VARCHAR
TINYINT
SMALLINT
osv....

Jeg har købt et hæfte om SQL og kigget på nettet men jeg kan ikke
rigtig finde noget.

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 19-03-01 22:25

On Mon, 19 Mar 2001 22:16:40 +0100, Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk>
wrote:

> [...]
>SMALLINT
>osv....
>
>Jeg har købt et hæfte om SQL og kigget på nettet men jeg kan ikke

Har du kigget i manualen?

Kapitel 7.3 Column types:
http://www.mysql.com/doc/C/o/Column_types.html

--
Jonas Häggqvist
jfh(at)adr(dot)dk

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 19-03-01 22:32

On Mon, 19 Mar 2001 22:24:40 +0100, Jonas Häggqvist <jfh@adr.dk>
wrote:

>Har du kigget i manualen?
>
>Kapitel 7.3 Column types:
>http://www.mysql.com/doc/C/o/Column_types.html

Nej ikke lige der åbenbart. 1000 tak for dit hurtige svar.

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 19-03-01 22:34