Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digital kamera!!
Fra : martin nielsen

Dato : 21-03-03 15:55

jeg har et kombi digital/web cam med en opløsning på 640*480
hvordan kan kvaliteten blive på det fra 1-10 ?
hvor stor forskel er der på 640*480 og til 1 million pixel osv ?? hvad er
den mest optimale opløsning til alm brug ?

på forhånd tak
Martin...........

Fra : martin nielsen

Dato : 21-03-03 16:12

RENE DIN IDIOT
LÆS DOG HVAD DER STÅR

jeg har modtaget en mail fra en rene o. nielsen der står :::::

2 kr er budt incl. forsendelse

dette er en markeds gruppe, prøv news:dk.fritid.foto

René

det er sgu da ikke en auktion...... jeg spørger hvilke slags digital kamera
jeg skal gå efter...........

Fra : emj

Dato : 21-03-03 16:19

On Fri, 21 Mar 2003 15:55:26 +0100, "martin nielsen"
<martinvn21@hotmail.com> wrote:

>jeg har et kombi digital/web cam med en opløsning på 640*480
>hvordan kan kvaliteten blive på det fra 1-10 ?

Det kan man ikke sige noget generelt om. Det kommer helt an på, hvor
meget digien komprimere billedet.

>hvor stor forskel er der på 640*480 og til 1 million pixel osv ??
640x480=307.200 pixels
fylder ikke så meget på en skærm som
1024x768 = 786.432 pixels

> hvad er den mest optimale opløsning til alm brug ?
Spørgsgmålet kan ikke besvares.
Hvad er almindeligt brug?
Hvis det handler om webcambilleder, som skal sendes på nettet, så er
det bedre at bruge en rimelig kvalitet (lav jpg-komprimering) af et
640x480 billede end en dårlig kvalitet (høj jpg-komprimering) af
1024x768.

Hilsen emj

Fra : martin nielsen

Dato : 21-03-03 18:06

alm brug...... det er ferie billeder osv......

det plejer man vel at bruge et kamera til... hvor stor opløsning er der
krævet der ?? jeg vil ikke have dårlige billeder !!

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 21-03-03 18:13

martin nielsen wrote:

> alm brug...... det er ferie billeder osv......

Osv? Vi kan ikke gætte hvad osv. står for..

> det plejer man vel at bruge et kamera til... hvor stor opløsning er der
> krævet der ?? jeg vil ikke have dårlige billeder !!

Der kræves det du kræver (?) forstået på den måde at nogle kan nøjes med
1.3MP og andre vil op i 4MP.

Du kan få bedre billede på et 1.3MP end du kan få på et 4MP og omvendt. Det
hele drejer sig om optikken og ikke dataerne som sådan.

Du er nødt til at pensle meget mere ud end "osv" hvad der skal bruges til og
hvad du forventer af kvaliteten.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : martin nielsen

Dato : 21-03-03 20:18

jeg forventer at få samme kvalitet som på et alm kamera...... hvad skal
jeg så investere i ?

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 21-03-03 20:36

martin nielsen wrote:

> jeg forventer at få samme kvalitet som på et alm kamera...... hvad skal
> jeg så investere i ?

Et alm. kamera til 199,- eller et til 8999,- ? Der er der også stor forskel.

Fra : martin nielsen

Dato : 21-03-03 20:59

ok... men du er åbenbart ikke så hurtig i opfattelsen..... hvis du kan
skaffe mig et digital kamera med samme kvalitet som alm kamera til 199 så
vil jeg gerne bestille 50.000 stk til mandag....

Fra : emj

Dato : 21-03-03 21:39

On Fri, 21 Mar 2003 20:58:30 +0100, "martin nielsen"
<martinvn21@hotmail.com> wrote:

>ok... men du er åbenbart ikke så hurtig i opfattelsen.....

Du fortjener ikke noget svar.
Hilsen emj

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 21-03-03 21:59

> [...]
> skaffe mig et digital kamera med samme kvalitet som alm kamera til 199 s?
> vil jeg gerne bestille 50.000 stk til mandag....

Jeg tror du skulle overveje at tale i et pænere sprog, hvis du forventer
at få nogle svar du kan bruge til noget her - og desuden også læse hvad
folk skriver til dig. Der er nok allerede rigeligt seriøse folk der er
blevet skræmt væk fra at hjælpe dig, på grund af den måde du opfører
dig.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-03-03 22:39

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> wrote in message

> [...]
> folk skriver til dig. Der er nok allerede rigeligt seriøse folk der er
> blevet skræmt væk fra at hjælpe dig, på grund af den måde du opfører

Der er altid nogen der tror, at nyhedsgrupperne er bemandede med eksperter
hvis eneste opgave det er at svare på alle spørgsmål.
Martin, gå til en fotohandler, hvis du vil have et svar af en der er der for
det samme, men du vil med garanti blive mødt med de samme spørgsmål som her.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 22-03-03 14:40

martin nielsen wrote:

> ok... men du er åbenbart ikke så hurtig i opfattelsen..... hvis du kan

Nok en del hurtigere end dig, men ikke mere hjælp herfra, for du _vil_ ikke
hjælpes...

PS: Besøg venligst http://www.usenet.dk - der er en fin gennemgang over
hvordan usenet fungerer...

Fra : Th Frydensberg

Dato : 21-03-03 21:48

martin nielsen wrote:

> jeg forventer at få samme kvalitet som på et alm kamera...... hvad skal
> jeg så investere i ?

Det kamera du søger ligger på en pris mellem 999- kr til ca. 25,000- kr
mv th

Fra : Morten

Dato : 21-03-03 21:54

"Th Frydensberg" <frydensberg@tdcadsl.dk> wrote in message

> Det kamera du søger ligger på en pris mellem 999- kr til ca. 25,000- kr
> mv th

Han kan købe mit splinternye Canon S50. Vi slår halv skade - 12500,-
Og jeg garanterer dig at det kan tage mindst 50.000 stk. pixels til på
mandag!

mvh
Morten

Fra : martin nielsen

Dato : 22-03-03 07:54

takker TH frydenberg....... hvilket digital kamera vil du anbefale jeg
skal købe ? mærke,opløsning,pris osv ?

martin........

Fra : martin nielsen

Dato : 22-03-03 07:55

ps:: jeg vil gerne have et med lcd skærm (hedder det vist) hvor jeg kan
gennemgå mine billeder på......

Fra : Allan Pedersen

Dato : 22-03-03 16:32

"martin nielsen" <martinvn21@hotmail.com> wrote in message
> ps:: jeg vil gerne have et med lcd skærm (hedder det vist) hvor jeg kan
> gennemgå mine billeder på......

Efter din opførelse her NG, tror jeg ikke du skal forvente nogle seriøse
svar. Jeg har oplevet at folk hellere end gerne vil hjælpe end, men der
gælder altså de samme "regler" for kommunikation herinde som alle andre
steder i livet.

Allan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-03-03 17:50

> [...]
> hvor stor forskel er der på 640*480 og til 1 million pixel osv ?? hvad er
> den mest optimale opløsning til alm brug ?

Hej Martin

Jeg tror lige allerførst, så skal du kravle lidt tilbage, og finde frem til,
hvad er det egentligt du vil have. Nu kom der pludselig en skærm på, så du
kunne se billederne.
Men hvis det kamera du vil sammenligne med, er sådan et almindeligt pocket
kamera, eller tilsvarende, så er ca 1 mp nok, Zoom ikke nødvendig, for som
du siger at tage almindelige billeder. Så hvis jeg skal anbefale noget, så
bliver det Agfa CL 20 ca 1 mp, eller Agfa CL 34 1,2 mp, eller Relisys Dimera
150 P 1,3 mp de sidste to med skærm. De tager alle udmærkede billeder. Det
første begejstrer mig mest, fordi det kan have en masse billeder på stort
set ingen plads. 187 Stk på 32 mb. Det tager nogle glimrende billeder, men
har ikke nogle store smarte tekniske finesser, det tager bare billeder.

M.V.H.....Benny..

Fra : martin nielsen

Dato : 22-03-03 22:08

takker ... jeg vil kigge efter de 3 kamera

martin.......