MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Den mest enkle og effektfulde optimering a~
Fra : Lars_L

Dato : 21-03-03 15:18

Jeg har lagt mærke til, at mange "glemmer" denne her optimering, som
virkelig rykker på ydelsen:

Højreklik på skrivebordet, egenskaber, udseende, effekter, fjern alle
krydser.

Selv kraftige maskiner (fx 2,8 GHz, 512 GB ram) kan få stor glæde af denne
optimering, der bl.a. forhindrer, at XP tager sig længere "kunstneriske"
pauser, når man har to eller flere programmer åbne.

Fra : Anders Lund

Dato : 21-03-03 15:37

Lars_L wrote:
> Jeg har lagt mærke til, at mange "glemmer" denne her optimering, som
> virkelig rykker på ydelsen:
>
> Højreklik på skrivebordet, egenskaber, udseende, effekter, fjern alle
> krydser.

Og opstarten af XP kan optimeres med dette lille MS tool:
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.asp

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Lars_L

Dato : 21-03-03 16:46

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Og opstarten af XP kan optimeres med dette lille MS tool:
> http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.asp

Jeg prøvede det for et stykke tid siden, men jeg synes ikke, at det rigtigt
gjorde nogen forskel. Findes der en vejledning til Bootvis eller er der
nogle bestemte indstillinger man skal foretage?

Fra : Anders Lund

Dato : 21-03-03 16:52

Lars_L wrote:

> Jeg prøvede det for et stykke tid siden, men jeg synes ikke, at det
> rigtigt gjorde nogen forskel. Findes der en vejledning til Bootvis
> eller er der nogle bestemte indstillinger man skal foretage?

Uhhha. Det er godt nok nogle måneder siden jeg brugte det, så jeg kan ikke
huske 100% hvad jeg gjore. Jeg lod den først analysere opstarten af
computeren nogle gange. Herefter lod jeg den lave de optimeringer den nu
ville lave. Det fik i hvert fald skåret 30 sekunder af en genstart af min
maskine.

Men jeg prøver lige at connecte til min maskine på arbejdet og lave det
samme nummer - så skriver jeg tilbage.

Fra : Anders Lund

Dato : 21-03-03 17:11

Anders Lund wrote:
> Men jeg prøver lige at connecte til min maskine på arbejdet og lave
> det samme nummer - så skriver jeg tilbage.

Nu har jeg kørt programmet igennem på computeren på arbejdet. Det eneste jeg
gjore (af hvad jeg kan huske fra dengang jeg kørte det første gang) var:

Lod den analysere opstarten (bare den hvor driverne er inkluderet). Den fik
lov til at genstarte en gang og kom så op med nogle flotte grafer. Herfter
valgte jeg at den skulle optimere. Så genstartede den igen.
Efter genstart stod den så og optimerede systemet og bagefter filerne på
harddisken.

Mere tror jeg ikke jeg gjore første gang jeg testede programmet af. Jeg kan
bare huske at jeg vildt imponeret af opstarten af computeren.

Fra : Lars_L

Dato : 21-03-03 17:15

> [...]
kan
> bare huske at jeg vildt imponeret af opstarten af computeren.

Udmærket. Jeg prøvet det, men jeg skal først lige have fat i et stopur.

Fra : Lars_L

Dato : 21-03-03 19:10

"Lars_L" <r@r.rrrrrrrrrrrr> skrev i en meddelelse

> Udmærket. Jeg prøvet det, men jeg skal først lige have fat i et stopur.

Fra jeg tænder computeren til XP og diverse programmer er startet op, gik
der 1 min og 5 sek. Efter Bootvis optimeringen, så går der 55 sek. Så det
har bestemt hjulpet og tak for tippet

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-03-03 20:43

On Fri, 21 Mar 2003 19:10:00 +0100, "Lars_L" <r@r.rrrrrrrrrrrr>
wrote:

> [...]
>der 1 min og 5 sek. Efter Bootvis optimeringen, så går der 55 sek. Så det

10 sek. yubbi, og hvad skal vi så bruge dem til,
måske skulle man opdatere kaffekanden
mvh Ebbe

Fra : Lars_L

Dato : 21-03-03 20:58

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> 10 sek. yubbi, og hvad skal vi så bruge dem til,
> måske skulle man opdatere kaffekanden
> mvh Ebbe

Lidt har også sin ret, men jeg tror, at når man kun ser på selve XP
opstarten, så tager min ca. 45 sekunder og efter optimeringen 35
sekunder, dvs. opstarten går 22% hurtigere. Jeg har i øvrigt overvejet
at tune min elkedel

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-03-03 21:49

Ved min står der først venter på timeout og derefter at jeg skal
defragge manuelt. Den siger det samme efter jeg har defragget.
Hbad kan jeg gøre?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : easygeorgexp@hotmail~

Dato : 21-03-03 22:16

On Fri, 21 Mar 2003 20:43:16 +0100, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:

> 10 sek. yubbi, og hvad skal vi så bruge dem til,
> måske skulle man opdatere kaffekanden

Man får tid til, at boote en gang ekstra for 6. boot sådan ca.

Fra : goofy

Dato : 21-03-03 17:55

Hej Anders
Jeg har prøvet " dit" program og lod den teste alt på en af graferne
stod der øverst
" warning disk write cashing is disable"
Hvad er det og hvad betyder det?
Steen Vinbæk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-03-03 18:55

On Fri, 21 Mar 2003 17:54:42 +0100, "goofy" <nospam@oncable.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har prøvet " dit" program og lod den teste alt på en af graferne
>stod der øverst
>" warning disk write cashing is disable"

Nu har min stået på: *optimizing your system' i 2 timer så nu gider
jeg ikke mere!?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 21-03-03 19:50

goofy wrote:
> Jeg har prøvet " dit" program og lod den teste alt på en af graferne
> stod der øverst
> " warning disk write cashing is disable"
> Hvad er det og hvad betyder det?

Se her: http://support.microsoft.com/?kbid=259716
Det er en måde at optimere den måde Windows skriver data til din harddisk.
Sådan kort fortalt.

Fra : KM

Dato : 21-03-03 16:56

Ved ikke hvad maskine du kører med. Men 512GB Ram.. Det var sgu ikke så
lidt.. Det var da de første 100000 kroner der var smidt ud af vinduet der..
hehe

KM

Fra : Lars_L

Dato : 21-03-03 16:56

"KM" <kim-m@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Ved ikke hvad maskine du kører med. Men 512GB Ram.. Det var sgu ikke så
> lidt..

LOL!! Jeg mente en 1/2 GB ram

Fra : Anders Lund

Dato : 21-03-03 17:12

KM wrote:
> Ved ikke hvad maskine du kører med. Men 512GB Ram.. Det var sgu ikke
> så lidt.. Det var da de første 100000 kroner der var smidt ud af
> vinduet der.. hehe

Hallo, hvornår har du sidst været inde og tjekke Rampriser på Edbpriser.dk ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-03-03 17:25

>Hallo, hvornår har du sidst været inde og tjekke Rampriser på Edbpriser.dk ?

Tjah, de billigste 512 MB PC 2100 koster omkring kr. 500 og der
skal 1024 til for at få 512 GB ram, så er det er omkring 500.000
kr. det vil koste.

Fra : Lars_L

Dato : 21-03-03 19:29

Edbpriser.dk ?

> Tjah, de billigste 512 MB PC 2100 koster omkring kr. 500 og der
> skal 1024 til for at få 512 GB ram, så er det er omkring 500.000
> kr. det vil koste.

Tror du ikke, at man kan blive indstillet til lidt mængderabat?

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 22-03-03 11:33

> Tjah, de billigste 512 MB PC 2100 koster omkring kr. 500 og der
> skal 1024 til for at få 512 GB ram, så er det er omkring 500.000
> kr. det vil koste.

Min maskine er en Scaleo (Fujitsu/Siemens, 866Mhz) med 128Mb. Den er 2½ år
gammel. Efter skiftet til XP må jeg indrømme, at jeg gerne vil have lidt
mere ram, da jeg forventer at det vil kunne give højere hastighed. Vil der
være nogen forhold jeg skal være opmærksom på? Er der fortsat flere
ram-typer, eller er man efterhånden nået frem til én standard, som alle kan
bruge uden at tænke på, om sokler, hastighed m.v. passer?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-03 16:10

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev :

> [...]
>ram-typer, eller er man efterhånden nået frem til én standard, som alle kan
>bruge uden at tænke på, om sokler, hastighed m.v. passer?

Nej, nærmere tværtimod.
I en 2½ år gammel maskine er det sikkert SD-Ram PC 100 der sidder
i den.
Så det skal nok være sådan eller PC 133, men den vil ikke køre
hurtigere end PC 100, hvis det er sådan en der allerede er i.
(PC 100 kan være svære at få nu)

Men det er kun et gæt, det må stå i brugsanvisningen ellers må
din forhandler vide det.