Telmore - nu 1,10/min.
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-03-03 13:28

Telmore har netop sat minutprisen ned til 1,10 (fra 1,20).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 21-03-03 15:47

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote

> Telmore har netop sat minutprisen ned til 1,10 (fra >1,20).

Så mangler de bare GPRS - så er de perfekte

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 21-03-03 17:33

"Peter Bendtsen" <pb@SPAMtrustme.dk> skrev i en meddelelse
> "Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote

> Så mangler de bare GPRS - så er de perfekte
Jaaah, og det kan KUN gå for langsomt

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : H3nrik V!

Dato : 21-03-03 17:38

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> wrote in message

> Jaaah, og det kan KUN gå for langsomt

Nemlig! Nu har jeg jo købt BlueTooth dongle...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Mobilkabler.dk

Dato : 21-03-03 18:41

Var da bedre at købe Telia Xpress med 0kr pr sms og 1,20 kr i minuttet
uanset net.

--
---
Med Venlig Hilsen

Thomas Eriksen
Mobilkabler.dk
www.mobilkabler.dk
- Mobiludstyr
- Sat udstyr
- Computere
- Telefoner

Tele-way Danmark
www.tele-way.dk
Auth. Dealer of electric components.
info@tele-way.dk

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 21-03-03 18:45

Mobilkabler.dk wrote:

> Var da bedre at købe Telia Xpress med 0kr pr sms og 1,20 kr i minuttet
> uanset net.

Ja og 100,- i abb. pr. måned? Nej vel... Det er godt nok dyrt. Det
betyder at jeg min. skal sende 500 sms'er hver måned for at det kan betale
sig.

Og Telia? Hmm ikke lige jordens bedste kundeservice.

Telmore er bare nummer 1 hvad angår kundeservice.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 21-03-03 20:01

> Og Telia? Hmm ikke lige jordens bedste kundeservice.

I second that fik på et tidspunkt en regning fra Telia for samtaler ført 13
måneder tidligere... hmm !

> Telmore er bare nummer 1 hvad angår kundeservice.

Jeps

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Tag et kig på den store linksamling :)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 21-03-03 20:41

Kasper Vibe Grevsen wrote:

> I second that fik på et tidspunkt en regning fra Telia for samtaler ført
> 13 måneder tidligere... hmm !

Som tidligere forhandler af Telia så kan jeg fortælle dig at du ikke er
palle med sådan et tilfælde...

Jeg er ikke i branchen længere, heldigvis, men efter hvad man kan læse rundt
omkring, så har de ikke oppet sig ret meget.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 22-03-03 23:25

> [...]
rundt
> omkring, så har de ikke oppet sig ret meget.
Jeg boede på kollegie med en gut som arbejdede for Telia på et tidspunkt.
Han sagde de fik massevis af mails med trusler om sagsanlæg og vold osv.
fordi folk f.eks. var/er/bliver sure over at de har opsagt deres abbonnement
og så bliver telia ved med at sende dem regninger...
Og så når folk ignorerer regningerne begynder telia at true med inkasso osv.
fordi de ikke selv har styr på deres regnskabssystemer og opsigelserne.
Jeg vil på det kraftigste fraråde folk at bruge telia.
De må sgu´ da være lidt mere seriøse med deres udsendelse af regninger, før
jeg kan tage det selskab seriøst.

Mvh.
Martin J.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 23-03-03 00:06

Martin Jorgensen wrote:

> [...]

> fordi folk f.eks. var/er/bliver sure over at de har opsagt deres
> abbonnement og så bliver telia ved med at sende dem regninger...

Jeg synes det er utroligt de kan sende regninger ud for noget som _er_
opsagt.. unbe-fucking-leavable.

Helt enig!

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 24-03-03 11:05

> Jeg synes det er utroligt de kan sende regninger ud for noget som _er_
> opsagt.. unbe-fucking-leavable.
Og det værste er, at de totalt nård-nakket bliver ved med at nægte at have
modtaget opsigelserne, selvom de selv burde vide at deres systemer er
elendige.

Når firmaet (telia) så begynder at true deres "eks"-kunder med inkasso osv.
er det klart at folk bliver afsindigt sure, men det siger nok noget ret
væsentligt om Telia´s forretningsmodel: "Går den så går den" og hvis man
ikke kan tjene penge på ærlig vis (som Telmore), så må man jo gå lidt mere
aggresivt til værks

Mvh
Martin J.

Fra : Fischer

Dato : 24-03-03 11:27

> ... men det siger nok noget ret væsentligt om Telia´s
> forretningsmodel: "Går den så går den" .....

Alle der kender Telia er næppe i tvivl om hvor Ekstra-Bladet har fundet
inspiration til deres seneste reklamefilm.

*Fischer

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-03-03 11:37

Fischer wrote:

> Alle der kender Telia er næppe i tvivl om hvor Ekstra-Bladet har fundet
> inspiration til deres seneste reklamefilm.

Jeg ville have skrevet nøjagtig det samme, men så læste jeg dit indlæg og
sørme om ikke vi tænkte det samme

Den minder _så_ meget om Telia.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-03-03 21:22

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in

> Ja og 100,- i abb. pr. måned? Nej vel... Det er godt nok
> dyrt. Det betyder at jeg min. skal sende 500 sms'er hver måned
> for at det kan betale sig.

Er det ikke 120kr/mnd og 600SMS'er der skal sendes ? - og nå ja, de
er 10 øre dyrere pr. minut end Telmore.

> Og Telia? Hmm ikke lige jordens bedste kundeservice.

Har de overhovedet sådan en ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Camilla

Dato : 22-03-03 11:18

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in

> Er det ikke 120kr/mnd og 600SMS'er der skal sendes ? - og nå ja, de
> er 10 øre dyrere pr. minut end Telmore.

Jo, 120,- har jeg også hørt

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 22-03-03 14:47

Henrik Stidsen wrote:

> Er det ikke 120kr/mnd og 600SMS'er der skal sendes ? - og nå ja, de
> er 10 øre dyrere pr. minut end Telmore.

Jo jeg blev lige i tvivl. Mener også det er 120,- nu hvor jeg har læst lidt
videre på lektien..

> Har de overhovedet sådan en ?

Ikke mig bekendt

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-03-03 19:42

Mobilkabler.dk <kontakt@mobilkabler.dk> skrev:
>Var da bedre at købe Telia Xpress
>med 0kr pr sms og 1,20 kr i minuttet
>uanset net.

IKKE hvis du har været kunde hos dem !!
Den fejltagelse begår jeg ikke igen !
Troede ikke det var muligt for et stort firma at lave _så_ meget
rod ud af almindelig fakturering - det tror jeg nu !

Mvh
Jesper
-Som meldte sig
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-03-03 19:50

Sorry - for store fingre. Her kommer det alligevel:
>-Som meldte sig
Som meldte sig i aftes og fik bekræftende mail kl 00.59 i "morges.
Nu til aften kan jeg connecte med 28.8 og checke mail.
Og er glad...

Mhv (igen)
Jesper

--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 22-03-03 11:56

Lasse Hedegaard wrote:
> Telmore har netop sat minutprisen ned til 1,10 (fra 1,20).

Tak for meddelelsen.

Jeg er lidt skuffet over Telmore. Jeg fik en tekstbesked og/eller en e-mail, da:
- de satte sms-prisen ned i januar,
- de kunne furudse [I min ordbog står der virkelig "furudse", hedder det ikke
"forudse"?] prisforhøjelser ved sms og samtaler til udlandet,
- de indførte web-svar og
- de indførte konto-samling,

men jeg fik ingen henvisning om HSCSD-tilbudet, selv om jeg spurgte efter det
flere gange i de sidste måneder, og endnu ikke ingen information om ændringer
ved det måske vigtigste kriterium ved et mobilabonnemet: minutprisen.

Jeg glæder mig selvfølgelig meget over nedsættelsen (og håber at samtaleprisen
til Tyskland blev også sat ned med 10 øre), men kundeservicen får nu "kun" 99 ud
af 100 points.

Et andet spørgsmål er grunden for nedsættelsen:

Tjener de så godt at de kan forære os disse 10 øre (som de selv siger på deres
hjemmeside)?
Fik de en bedre indkøbsposition hos TDC Mobil, da de rundede de 250.000?
Blev konkurrencen så hard, at de skulle sætte prisen ned?
Vil de kunne reklamere med "Danmarks billigste"?

--
Rainer Schöbe (Germany)
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 22-03-03 13:33

Rainer Schöbe wrote:
> [...]
> efter det flere gange i de sidste måneder, og endnu ikke ingen
> information om ændringer ved det måske vigtigste kriterium ved et

Jeg har lige fået en tekstbesked at Telmore sætter deres "minutprisen ned til
1,10 kr. fra i dag kl. 12, fredag d. 21.3."

> Jeg glæder mig selvfølgelig meget over nedsættelsen (og håber at
> samtaleprisen til Tyskland blev også sat ned med 10 øre), men
> kundeservicen får nu "kun" 99 ud af 100 points.

Selv om beskeden kom frem meget sent, har de atter deres 100 points.

> Et andet spørgsmål er grunden for nedsættelsen:
>
> Tjener de så godt at de kan forære os disse 10 øre (som de selv siger
> på deres hjemmeside)?

I beskeden står at de takker for vores opbakning og sætter derfor prisen ned,
men jeg tror på en eller flere af de efterfølgende grunde!

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 22-03-03 23:30

> I beskeden står at de takker for vores opbakning og sætter derfor prisen
ned,
> men jeg tror på en eller flere af de efterfølgende grunde!

Sikkert. Så er det vel nødvendigt med et lille ekstra skub for også at
fortsat vinde markedsandele fra de andre (sonfon, tdc, telia, orange).

Sikkert. Konkurrencen kommer fra CBB, der indtil prisnedsættelsen har haft
DK´s billigste priser.

Det kan de ikke. De har stadig ikke (prismæssigt, dog kundeservice-mæssigt
har de) overgået CBB-mobil, mig bekendt. Minutpriserne er nu ens, mig
bekendt.

Mvh,
Martin Jørgensen (glad telmore-kunde).

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-03-03 07:22

> Det kan de ikke. De har stadig ikke (prismæssigt, dog kundeservice-mæssigt
> har de) overgået CBB-mobil, mig bekendt. Minutpriserne er nu ens, mig
> bekendt.

Ja, men CBB har SMS og opkaldsafgift til 15 ører!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-03-03 07:25

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> "Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> wrote in message

kundeservice-mæssigt

> Ja, men CBB har SMS og opkaldsafgift til 15 ører!

Hmm jeg blander vist selskaberne sammen!!

CBB har sms til 24 ører, men gratis opkaldsagift uden svar, og med svar til
25 ører...

Det var smarttalk jeg tænkte på.....

minutpris 1,15
sms 15 ører
opkaldsafgift 15 ører*

Jeg synes dog der i starten stod 50 ører pr. opkald.... Men en jeg kender
som har smarttalk, bliver opkrævet 15 ører pr opkald

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-03-03 23:00

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
>
>Jeg synes dog der i starten stod 50 ører pr. opkald.... Men en jeg kender
>som har smarttalk, bliver opkrævet 15 ører pr opkald

Der står 50 øre på deres site.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-03-03 21:17

"Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> skrev i en meddelelse

> Blev konkurrencen så hard, at de skulle sætte prisen ned?

Jeg tror helt klart at der var for mange idioter der valgte CBB-Mobil, blot fordi
det var 10 øre billigere per minut. Når nogen har fortalt mig at de overvejede at
skifte til CBB, har jeg altid sagt til dem at jeg syntes at de skulle vælge Telmore,
selv om det var 10 øre dyrere per minut.

> Vil de kunne reklamere med "Danmarks billigste"?

Muligvis.

Claus

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 22-03-03 22:24

Claus E Beyer wrote:

> syntes at de skulle vælge Telmore, selv om det var 10 øre dyrere per
> minut.

Præcis hvad jeg også har sagt. Pris _er_ ikke alt.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 22-03-03 23:31

> skifte til CBB, har jeg altid sagt til dem at jeg syntes at de skulle
vælge Telmore,
> selv om det var 10 øre dyrere per minut.

> Muligvis.
Så skulle de have sat prisen 11 øre ned pr. minut istedet for 10 øre, men
det kunne helt sikkert se sjovt ud
Så kommer alle "idioterne" (hvem sagde det?) rendende over til Telmore fordi
det nu er dk´s billigste (lol)

mvh.
Martin J.

Fra : H3nrik V!

Dato : 23-03-03 23:26

"Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> wrote in message

> [...]
> efter det flere gange i de sidste måneder, og endnu ikke ingen
> information om ændringer ved det måske vigtigste kriterium ved et

Hva' dælen...! Det er da oxo først lige kommet til min bevidsthed... *Klik*
så har man dét også... (så kan jeg bagefter spekulere på om min T39m
understøtter det...)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-03-03 23:41

> [...]
>

>--
>/H3nrik!
>
>If it ain't broken - break it... Then - fix it...
Det kører allerede på min t39'er...med 28.8.
Det blev sat i gang i løbet af en arbejdsdag.

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 24-03-03 19:47

Jesper Hedegaard (slet 76QCR) wrote:

> Det kører allerede på min t39'er...med 28.8.
> Det blev sat i gang i løbet af en arbejdsdag.

I hvilket net? Så vidt jeg ved kører /// T39 med maksimalt 2 kanaler i download
og TDC Mobil giver maksimalt 9,6 kbit/s per kanal, så at denne kombination (///
T39 og TDC Mobil) opnås maksimalt 19,2 kbit/s, ikke?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-03-03 20:26

> [...]
>og TDC Mobil giver maksimalt 9,6 kbit/s
>per kanal, så at denne kombination (///
>T39 og TDC Mobil) opnås maksimalt 19,2 kbit/s, ikke?

Jomen det lyder jo meget rigtigt. Problemet er at jeg kan sætte
den op til at køre 28.8, hvilket bekræftes af manualen.

Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 24-03-03 20:46

Jesper Hedegaard (slet C8GCN) wrote:

> Jomen det lyder jo meget rigtigt. Problemet er at jeg kan sætte
> den op til at køre 28.8, hvilket bekræftes af manualen.

Har du kontrolleret den reelle hastighed?

Fra : H3nrik V!

Dato : 25-03-03 08:29

> [...]
> i download og TDC Mobil giver maksimalt 9,6 kbit/s per kanal, så at
> denne kombination (/// T39 og TDC Mobil) opnås maksimalt 19,2 kbit/s,

Hmmmm... Så er der nok oxo kun 19.2 til mig - men det er stadig bedre end
9.6 - til samme pris...!

Og så lige til Jesper Hedegaard - dit newsprogram er sat til at skrive Sv: i
stedet for Re: når du svarer på posts. Det gør at nogle newsservers (bl.a.
sunsite) afviser dit indlæg. Jeg kan f.eks. kun se det som Rainer citerer
fra dig. Hvis det er Outlook express, kan OE-Quotefix ændre det for dig (og
lave fine smileys ) Kan hentes på http://jump.to/oe-quotefix - bare til
info - så er der også flere til at svare, hvis du spørger om noget... ;)