/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
forhindre genbrug af "mine" browservinduer
Fra : Chrisser


Dato : 21-03-03 11:23

Ja, undskyld min dårlige formulering - jeg kunne ikke finde på en bedre. Det jeg gerne vil vide er, om der er noget jeg kan indsætte i min HTMLkode for at forhindre at det vindue der pt. indeholder min side bliver genbrugt eks. ved klik på et link fra en helt anden side.
Siden skal altså ikke forlades før brugeren selv gør noget aktivt ved det pågældende vindue.

Hvis det ikke kan lade sig gøre med HTML, men asp eller javascript i stedet er det også i orden, så prøver jeg der - jeg vil bare ikke crossposte uden at have en idé om hvilken gruppe der er mest relevant

Mvh
Chrisser


 
 
Palle R. Jensen (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Palle R. Jensen


Dato : 21-03-03 11:44

Chrisser wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Ja, undskyld min dårlige formulering - jeg kunne ikke finde på en bedre. Det jeg gerne vil vide er, om der er noget jeg kan indsætte i min HTMLkode for at forhindre at det vindue der pt. indeholder min side bliver genbrugt eks. ved klik på et link fra en helt anden side.
> Siden skal altså ikke forlades før brugeren selv gør noget aktivt ved det pågældende vindue.

<a href="link.htm" TARGET="_BLANK">Link</a>

target="_blank" beder kort sagt om at åbne linket i et nyt browservindue.

Håber det var det du søgte ;)

Mvh Palle.

--
Danmarks største specialiserede IT jobdatabase
- Udelukkende med IT- og internetrelaterede jobs
- Opret en profil og lad drømmejobbet finde dig
KLIK HER! => http://www.html.dk/job

Chrisser (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Chrisser


Dato : 21-03-03 11:53

"Palle R. Jensen" <paile@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:b5eqed$3bd$1@sunsite.dk...
> <a href="link.htm" TARGET="_BLANK">Link</a>
>
> target="_blank" beder kort sagt om at åbne linket i et nyt
>browservindue.
>
> Håber det var det du søgte ;)

Desværre - det var faktisk den modsatte, altså at jeg på selve siden kunne fortælle browseren at hvis hvis der klikkes på et eksternt link, ja så skal den åbne et nyt vindue i stedet for at genbruge det vindue "hvor jeg er"
Grunden er, at jeg sidder med nogle web-moduler der også kan kaldes fra et Visual Basic system, og de kald overskriver så at sige hinanden. Desværre er der ikke mulighed for at sætte target på inde fra Visual Basic ( så vidt jeg ved ) da siderne kaldes med shellExecute

Det skal sådan set bare virke i IE6.0 da det er den briowser der benyttes i forbindelse med systemet.


Chrisser

Jens Gyldenkærne Cla~ (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 21-03-03 12:05

Chrisser skrev:

>> target="_blank" beder kort sagt om at åbne linket i et nyt
>> browservindue.

> Desværre - det var faktisk den modsatte, altså at jeg på selve
> siden kunne fortælle browseren at hvis hvis der klikkes på et
> eksternt link, ja så skal den åbne et nyt vindue i stedet for
> at genbruge det vindue "hvor jeg er"

Kan du beskrive hvad det er du vil have mere præcist? Jeg forstod
dit spørgsmål præcis som Palle gjorde, og din uddybning herover
læser jeg stadig som om det er target du er ude efter (bortset fra
at du starter med at sige at det ikke er det alligevel).

Har du en side man kan se på?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Chrisser (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Chrisser


Dato : 21-03-03 12:37

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en meddelelse news:Xns93457AF18D9Ajcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk...
>
> Kan du beskrive hvad det er du vil have mere præcist? Jeg forstod
> dit spørgsmål præcis som Palle gjorde, og din uddybning herover
> læser jeg stadig som om det er target du er ude efter (bortset fra
> at du starter med at sige at det ikke er det alligevel).
>
> Har du en side man kan se på?

Desværre - det er et internt system.
I denne forbindelse bruges IE6.0 som et interface til dele af et system, ikke som en normal browser.

Problemet er 4 webmoduler kaldes fra et Visual Basic system ved bruge af shellExecute ( som på en eller anden måde kalder selve IE - og som kun tager stien til filen som argument, ikke en attribut som target jo er når vi snakker links).
Hvis jeg først kalder én web-side ("bestyrelse.asp") op ( fra menuen i Visual Basic programmet) og arbejder lidt på den, og derefter lige vil se noget andet der tilfældigvis også er web-baseret ("medlemmer.asp"), og derfor klikker på et andet menupunkt i Visual Basic programmet, så sker der det at den nye side kaldes ind i det browservindue der allerede er åbent - og derved mister brugeren i værste fald jo de data der eventuelt ikke var gemt, i bedste fald skal han blot ind og kalde siden igen, men det er jo ret irriterende.
Så findes der nogen form for kode jeg kan putte ind på den enkelte side for at forhindre genbruget af det vindue der viser min side - når jeg nu IKKE kan styre selve linket.

Jeg kan desværre næsten ikke forklare det på andre måder, så jeg håber det er lidt tydeligere denne gang

Chrisser

Toke Eskildsen (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Toke Eskildsen


Dato : 21-03-03 12:58

Chrisser wrote:

> [...] da siderne kaldes med shellExecute

Hvis du går ind i indstillinger for Internet Explorer og sætter "Reuse
windows for launching shortcuts" under Advanced, vil jeg gætte på at
den opfører sig, som du ønsker.

Det kan ikke ordnes med HTML, da en eventuel åbning af nyt
browservindue sker inden indholdet af URIen fortolkes. Enten må du få
folk til at ændre indstillingen i deres browser, eller også skal du
finde en måde at kalde browseren på, der tvinger den til at lave et nyt
vindue.

Et hastigt kig på Google gav
<url: http://groups.google.com/groups?selm=qHJi4.5171%24G91.61864%40news1.rdc1.az.home.com&oe=utf-8&output=gplain >
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Chrisser (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Chrisser


Dato : 21-03-03 13:34

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse news:Xns934583F863938tokeeskildsen@130.133.1.4...
>
> Et hastigt kig på Google gav
> <url: http://groups.google.com/groups?selm=qHJi4.5171%24G91.61864%40news1.rdc1.az.home.com&oe=utf-8&output=gplain >

Det link ser spændende ud, det er i hvert fald omkring den metode vi også bruger -takker


Christina

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408561
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste