Skærme
Fijala 3554
Sony E500 21"
Fra : IWC

Dato : 19-03-01 22:07

Hej Gruppe!

Jeg har netop invisteret i subjekt og bruger den under W2K. Men der følger
ikke nogen driver med til W2K og jeg har heller ikke været istand til at
finde nogen på Sony's hjemmeside. W2K ser den som en plug-and-play monitor
og den kører også fint men er det meningen at der ikke er en specifik driver
til W2K?

MVH Ivan

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 20-03-01 21:36

http://www.ita.sel.sony.com/support/displays/displayinf_3.html

Her ligger driveren faktisk.. (kig i den lange liste der er lige
pludselig..)

Mvh
Christian

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 20-03-01 23:03

Hej - nu sidder jeg selv ved en 21" Sony G-500

Og mangler drivere til w2k

CPD-100ES/200ES
CPD-100GS/110GS
CPD-200GS/210GS/220GS
CPD-420GS/520GS
CPD-100SF/200SF/300SFT
CPD-15SF2/17SF2/20SF2
CPD-100SX/200SX
CPD-15SX1
CPD-100VS/120VS
CPD-201VS/220VS
CPD-E100/E200
CPD-E400/E500
CPD-G200/G400/G500
CPD-L133/L150/L181
GDM-17SE2T/20SE2T
GDM-200PS/400PS/500PS
GDM-F400/F500
GDM-W900
VMU-1000

Det er hvad listen siger...

Og efter listen står der :
- - -
Monitor Information Profile (.INF) v2.7 for:

a.. Windows 95

a.. Windows 98/98 SE

a.. ICC Color Profiles (.ICM) for Windows 98

Installation instructions are in the Read-Me.txt file.

----

Tog du fejl - eller gjorde jeg???

// Søren

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 20-03-01 23:48

On Tue, 20 Mar 2001 23:03:22 +0100, "Søren Aaholm Møller"
<swdata@image.dk> wrote:

>Hej - nu sidder jeg selv ved en 21" Sony G-500
>
>Og mangler drivere til w2k

<snip sony skærme>

> [...]
>
>a.. Windows 98/98 SE
>
>a.. ICC Color Profiles (.ICM) for Windows 98
>
>Installation instructions are in the Read-Me.txt file.

.......og hvis man læser den txt til der vist er på samme side vil man
se at den også kan bruges til win2k.
Men fik du/i ikke en diskette sammen med skærmen? på den er der en
..inf fil til win9x og den virker perfekt for mig (g500).
En der kan svare på om en .inf fil er andet end oplysninger om hvad
skærmen kan og derfor den samme til win9* og win2k?

--
Jacob Dinesen
icq uin: 20326413

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 21-03-01 00:36

> [...]
> En der kan svare på om en .inf fil er andet end oplysninger om hvad
> skærmen kan og derfor den samme til win9* og win2k?

Jo - men min funker ikke til w2k :-/

// Søren

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 21-03-01 10:55

On Wed, 21 Mar 2001 00:36:21 +0100, "Søren Aaholm Møller"
<swdata@image.dk> wrote:

>Jo - men min funker ikke til w2k :-/

Hvad er problemet helt præcist?

--
Jacob Dinesen
icq uin: 20326413

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 21-03-01 14:17

> Jo - men min funker ikke til w2k :-/

Hmm, jeg har en G400 og kører Windows 2000. Jeg hentede .inf filerne, og de
virkere - bortset fra at de ikke tillader 1600x1200 @ 85 Hz som G400 jo
understøtter... skod... Men ligegyldigt. .inf filer (til skærme) er jo
strengt taget ligegyldige, hvis man kender sin skærms begrænsninger, eller
skærmen understøtter PnP...

Mvh

Kristian

Fra : Madsen

Dato : 21-03-01 18:26

"Jacob Dinesen" <jacob_dinesen@get2net.dk> skrev:

> En der kan svare på om en .inf fil er andet end oplysninger om hvad
> skærmen kan og derfor den samme til win9* og win2k?

Jeg har igennem længere tid brugt den samme profil til
Win98SE og Win2k. Først den anden dag har jeg installeret
en der er specielt skrevet til Win2k af den simple grund at
den blev tilgængelig. Det var egentlig ikke nødvendigt at
installerer den, for det virkede udmærket som det var.

Inf-filen plejer også at indeholde såkaldte ICC/ICM profiler.
En meget vigtig detalje hvis man arbejder med grafik og
billedbehandling og har behov for at kunne stole bare en
anelse på at det man ser er rigtigt, i farve og kontrast.

Den inf-fil jeg lige har hentet til min Sony indeholder tre
ICC-profiler med følgende navne:

Sony_D50.icm
Sony_D65.icm
Sony_D93.icm

D-nummeret refererer til den farvetemperatur profilen indeholder
i kelvingrader.

Når inf-filen er installeret kan jeg se at det er Sony_D93.icm
der bliver brugt i farveindstillingerne i Windows. Jeg har dog
modificeret den lidt da jeg synes 9300 K. er for meget.
Jeg har modificeret den med et program der hedder Adobe
Gamma (en del af Adobe Photoshop.)
Her har jeg stillet profilen til 5500 K. og så gemt den under
et nyt navn. Det jeg ser på skærmen passer til det jeg får
ud på printeren hvad angår farve og kontrast, og det er
sådan set det eneste jeg har behov for lige nu.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : IWC

Dato : 21-03-01 01:46

Takker mange gange! Jeg har ellers været derinde men det må jeg have overset
den.

Men jeg har stadg et problem:

På højre side, midt på skærmen kommer der hele tiden en række små glimt
hvilket er mest tydeligt på en mørk baggrund. Hvad er dette og er det
normalt? Det er ikke direkte irreterende men alligevel..