Haleknæk?
Fra : Inger og Jakob

Dato : 21-03-03 10:39

Hej

Jeg ville gerne høre, om der er nogen, der ved noget om haleknæk? Er det
mest en skønhedsfejl, eller er det noget, som kan genere katten? Så vidt jeg
har forstået er det noget med, at hvirvlerne i halen er lidt skæve? Men er
det noget, man skal gå en lang bue uden om, og hvad hvis fx en af forældrene
har fejlen, uden at killingen har?

Med venlig hilsen
Inger

Fra : Camilla Baird

Dato : 21-03-03 11:31

On 21/03/2003 10:39, in article
3e7adc1d$0$32035$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Inger og Jakob"
<tophotmodels@hotmail.com> wrote:

> [...]
> det noget, man skal gå en lang bue uden om, og hvad hvis fx en af forældrene

For de meste er haleknæk/halefejl skønshedsfejl, som ikke generer katten.
Hvis knækket sidder helt oppe ved haleroden, *kan* det være til gene for
katten - hvis det er det, *kan* man faktisk operere mange haleknæk/halefejl.

Det er de færreste opdrættere, der bruger katte med halefjl/haleknæk i
avlen, da man jo avler henimod sunde og ikke mindst smukke katte
Haleknæk/halefejl har det med at dukke op på de mest uventede steder til
tider.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 21-03-03 18:55

"Inger og Jakob" <tophotmodels@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har forstået er det noget med, at hvirvlerne i halen er lidt skæve? Men er
> det noget, man skal gå en lang bue uden om, og hvad hvis fx en af

Vi har, som det vil være mange her bekendt, en kat med haleknæk, nemlig
Basil.Ham generer det i al fald ikke. Men nu sidder det også ude ved enden
af halen, som det kan ses på dette billede:
http://medlem.spray.se/cutiecats/basil_hjemme1.JPG Billedet er taget ved
opdrætteren den dag vi hentede ham og det er Basil der er den hvide i modten
med den lille krølle på halen

Hilsen
Lisbeth

Fra : Kate

Dato : 21-03-03 22:20

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> http://medlem.spray.se/cutiecats/basil_hjemme1.JPG

Hold da op der er da missehygge der

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Birgitte

Dato : 21-03-03 23:32

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://medlem.spray.se/cutiecats/basil_hjemme1.JPG Billedet er taget ved
> opdrætteren den dag vi hentede ham og det er Basil der er den hvide i

Hej Lisbeth
Ihhh hvor ser de alle ud til at nyde det gode vejr
Skal da lige love for der er kom sammen *S*
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 21-03-03 23:54

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Lisbeth
> Ihhh hvor ser de alle ud til at nyde det gode vejr
> Skal da lige love for der er kom sammen *S*

Ja, siamissekatte kan også godt lide at ligge i bunke Det er så sødt.
Jack og Basil ligger som regel oven på hinanden herhjemme, eller i al fald
tæt op ad hinanden. De vil som regel også gerne BEGGE TO ned under min dyne
og "bunke" med mig når jeg går i seng. Det er vældig hyggeligt, så skidt med
at man ikke selv har hverken madras eller dyne

Og ja, kattene på billedet er RIGTIG dyngekatte Bare det var mig der
havde sådan en bunke siamesere/orientalere. Men manden har foreløbig sagt
nej til flere... hehe det var nu osse fordi den "nyeste" havana vi har fået
tilbudt var en pige... og EN pige er nok *G* - og så koster de osse en
formue at få steriliseret i forhold til en hankat

Hilsen
Lisbeth

Fra : Inger og Jakob

Dato : 22-03-03 10:20

Hej allesammen

Tak for svar. Det er rart at høre, at det ikke betyder så meget for katten,
og at det ikke er noget man nødvendigvis behøver at være så nervøs for. Jeg
kunne forestille mig, at defekten arves recessivt, så at det pludselig kan
dukke op.

Basil og alle de andre ser vel nok søde ud, sådan en flok ville være dejligt
at have.

Med venlig hilsen
Inger