Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotografer søges
Fra : henrik hansen

Dato : 21-03-03 09:51

Skulle der være nogle fotografer - professionel/amatør som har
har lyst til at hjælpe os med at tage nogle gode billeder??

Den pågældende organisation udgiver et nyhedsmagasin hvert kvartal.
Oplaget er på ca. 150.000.

På grund af et begrænset budget vil der blive tale om at få dækket
udgifter til materiale i form af film o.l.

MVH
Henrik

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 21-03-03 10:41

hansehen@mail.tele.dk (henrik hansen) skrev i dk.fritid.foto:

>Den pågældende organisation udgiver et nyhedsmagasin hvert kvartal.
>Oplaget er på ca. 150.000.

>På grund af et begrænset budget vil der blive tale om at få dækket
>udgifter til materiale i form af film o.l.

Hvis man rent faktisk har råd til at udgive et kvartalmagasin i et
oplag på 150.000 eksemplarer med hvad deraf indebærer af udgifter til
tryk og papir, så bør man også have råd til at betale for at få taget
sine billeder, og ikke bare spise ivrige amatørfotografer af med
materialeprisen.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Max

Dato : 21-03-03 11:02

> På grund af et begrænset budget vil der blive tale om at få dækket
> udgifter til materiale i form af film o.l.

Øh....hvad med at skrive lidt om hvad opgaven går ud på? og hvor i landet
osv.

mvh max

Fra : Henrik H

Dato : 21-03-03 11:12

Max <maxses@hotmail.com> skrev:

>Øh....hvad med at skrive lidt om
>hvad opgaven går ud på? og hvor i landet
>osv.
>
>mvh max

Jeg står selvfølgelig til rådighed for div spørgsmål og ikke
mindst kommentarer.

Der er tale om en organisation indenfor det sundhedsfaglige
område. Magasinet er delvis støttet af offentlige midler, hvorfor
der ikke er midler til at anvende professionelle fotografer.

Opgaverne omhandler billeder til de reportager der bringes i
bladet. det kan være af meget forskellig karakter. Det kan
ligeledes komme på tale at producere billeder til plakater
postkort o.l.

Der er ikke tale om at spise amatørfotografer af med
udgiftsdækning. Som skrevet før, er der begrænset midler til
rådighed, hvorfor man må være kreativ i sin tænkning. Hvorfor ikke
give nogle amatørfotografer som fotograferer fordi det er sjovt,
muligheden for at dyrke deres hobby og tilmed se deres materialer
blive anvendt i et medie som i øvrigt udsendes i hele Danmark..

MVH

Henrik

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 21-03-03 12:57

Henrik H <hansehen@mail.tele.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Der er tale om en organisation indenfor det sundhedsfaglige
>område. Magasinet er delvis støttet af offentlige midler, hvorfor
>der ikke er midler til at anvende professionelle fotografer.

[klip]

>Der er ikke tale om at spise amatørfotografer af med
>udgiftsdækning. Som skrevet før, er der begrænset midler til
>rådighed, hvorfor man må være kreativ i sin tænkning.

Men man kan også være 'lidt' for kreativ i sin tænkning. Du skriver
f.eks, at organisationen er finansieret af offentlige midler. Og hvor
kommer de midler fra? Det kommer bla. fra de professionelle
fotografer, der får løn for deres arbejde og derfor betaler skat!

Misforstå mig ikke: Jeg har ikke ondt i røven af, at fotografer eller
frivillige arbejder gratis eller billigt for diverse organisationer,
men det plejer at være i en noget mindre skala, f.eks. lokale pjecer
uddelt af lokalafdelingen. Her drejer det sig om et magasin i 150.000
eksemplarer, der skal udsendes over hele landet.

> [...]
>muligheden for at dyrke deres hobby og tilmed se deres materialer
>blive anvendt i et medie som i øvrigt udsendes i hele Danmark..

Men det har en karakter af udnyttelse af folks trang til at se sine
fotos på tryk.

Iøvrigt synes jeg da, at du skylder gruppen at oplyse, hvilken
organisation, der er tale om. Det kunne jo være, at man ikke synes det
var så fedt at arbejde gratis for en organisation, der var ejet af
Scientology eller Tvind.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Henrik H

Dato : 21-03-03 13:43

> [...]

>kreativ i sin tænkning. Du skriver
>f.eks, at organisationen er
>finansieret af offentlige midler. Og hvor

Mit indlæg blev oprindeligt ikke bragt for at skabe en debat, men
jeg vil da meget gerne rede de misforståelser ud, som der er fra
Jens Tønnesens side.
De off. midler dækker kun lige med nød og næppe trykningen af
bladet. Der er ikke tale om en blanco check.

>Men det har en karakter af
>udnyttelse af folks trang til at se sine
>fotos på tryk.

Der er ikke tale om at udnytte folks trang til at se sine egne
billeder. Ville det ikke være en oplevelse for en fotograf (måske
ikke en proff. fotograf) at se sine billeder man har taget blive
anvendt til noget!!!

Alternativet er at vi anvender vores egne billeder, taget af egne
medarbejdere, måske af en af de FRIVILLIGE der er i organisationen.

(KLIP)

Dermed håber jeg at denne oprindelige forespørgsel, som omhandlede
foto, ikke vil udmunde sig i flere synspunkter om hvorvidt det er
godt eller skidt at hjælpe hinanden.

MVH

Henrik Hansen

Fra : Michael Bothager

Dato : 21-03-03 19:18

Henrik H <hansehen@mail.tele.dk> wrote in

> [...]
> Jens Tønnesens side.
> De off. midler dækker kun lige med nød og næppe trykningen af
> bladet. Der er ikke tale om en blanco check.

Tyder på at budgettet er forkert sammensat.

> [...]
> billeder. Ville det ikke være en oplevelse for en fotograf (måske
> ikke en proff. fotograf) at se sine billeder man har taget blive

Hvad så med at finde nogle "amatør-trykkere" der vil trykke det for kost-
pris, nogle "amatør-skribenter" der vil skrive for kost pris. Det kunne
jo være at de kunne lide at se deres arbejde "på tryk".

Og så betale fotograferne for _deres_ arbejde, eller købe billederne hos
nogle eksisterende billed-bureauer.

Moralen er: hvorfor skal nogle proffesioner underbydes, hvis man vil lave
noget seriøst, så må man få nogle seriøse partnere/leverandører.

/Michael

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-03-03 22:41

"Michael Bothager" <me@prprivacy.net> wrote in message

<klip>
> [...]
>
> Moralen er: hvorfor skal nogle proffesioner underbydes, hvis man vil lave
> noget seriøst, så må man få nogle seriøse partnere/leverandører.

Kunne ikke være mere enig.
Hvis alle gjorde som Hr. Hansen, ville der snart ikke være en eneste
professionel fotograf tilbage.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 22-03-03 01:05

>Mit indlæg blev oprindeligt ikke bragt for at skabe en debat

Hvorfor sender du så dit indlæg til en debatgruppe, og ikke til

>jeg vil da meget gerne rede de misforståelser ud, som der er fra
>Jens Tønnesens side.
>De off. midler dækker kun lige med nød og næppe trykningen af
>bladet. Der er ikke tale om en blanco check.

Jeg kan da ikke se, at jeg har misforstået noget. Du skriver jo selv,
at bladet finansieres af offentlige midler, dvs. skatteyderne.
Tilsyneladende har I så valgt et alt for dyrt trykkeri, når pengene
ikke slår til.

> [...]
>billeder. Ville det ikke være en oplevelse for en fotograf (måske
>ikke en proff. fotograf) at se sine billeder man har taget blive

Ork jo, det har mange forsøgt før dig: At overtale ivrige
amatørfotografer til at lave billeder for lidt penge til fremkalder og
papir og så muligheden for at se sine billeder trykt. Reelt er tale om
udnyttelse, når man forsøger at få noget gratis, der faktisk HAR en
markedsværdi - man stikker jo folk blår i øjnene.

I disse tider vrimler det frem md nye blade, der har livstil som
hovedtema. Et andet fællestræk er deres store lyst til at tilknytte
dygtige professionelle fotografer, blot skal det foregå til symbolsk
betaling, for bladet er jo i en 'opstartsfase'. Efter et halvt år
lukker bladet så - annoncekronerne har udgiveren stukket i lommen og
trykkeren og fotograferne bliver snydt.

Du skriver i dit første indlæg, at du vil betale folks film. Du har
sikkert opdaget, at en meget stor del af deltagerne i denne gruppe
faktisk fotograferer digitalt, hvor der som bekendt ikke er udgifter
til film. Til gengæld er opkostningerne til anskaffelse af dette
digitale udstyr langt højere, men det får man jo ikke dækket.

>Alternativet er at vi anvender vores egne billeder, taget af egne
>medarbejdere, måske af en af de FRIVILLIGE der er i organisationen.

Jamen, det er da også helt i orden - I har jo selv valgt at lægge
jeres arbejdskraft i organisationen.

>(KLIP)

>Dermed håber jeg at denne oprindelige forespørgsel, som omhandlede
>foto, ikke vil udmunde sig i flere synspunkter om hvorvidt det er
>godt eller skidt at hjælpe hinanden.

Det her handler ikke om, hvorvidt det er godt eller skidt at hjælpe
hinanden. Men skulle man endelig tale om at hjælpe nogen, så var det
måske værd at hjælpe nogle af de mange arbejdsløse fotografer. Så vidt
jeg husker har faget p.t. en arbejdsløshedsprocent på 10% og den
bliver næppe lavere, hvis dit forsøg på dumpning lykkes.

Jeg kan forstå på dine andre indlæg, at du åbenbart er blevet
fornærmet over, at man stiller spørgsmålstegn ved dine hensigter. Det
synes jeg ikke, du kan tillade dig. Tværtimod finder jeg det
forkasteligt, at du end ikke tør stå ved offentligt, hvad det er for
en organisation, der er tale om. Det virker useriøst og fordækt. Det
er jo svært at vide, om du ikke bare er endnu én af de mange
plattenslagere, der huserer på Nettet (og i mediebranchen for den sags
skyld).

Forestil dig f.eks. dette scenario:

En ung, håbefuld revisorelev får en god idé. Han mangler penge, dels
vil han gerne finansiere sit kommende jura-studie og dels vil han
gerne en tur til Athen og se Olympiade. Det er dyrt at have hund, han
vil også gerne flytte til en større lejlighed og han er blevet nødt
til at sælge sin elskede bil. Kort sagt: Han mangler nogle penge, og
derfor udtænker han en god idé. Han ved jo, at der findes mange
entusiastiske fotoamatører, der ville give deres højre arm for at se
deres billeder på tryk. Hvorfor ikke udnytte det til egen fordel?

Derfor beslutter vores unge håb sig til at annoncere på Usenet - han
adverterer efter fotografer, der brænder for at fotografere
motorsport. Billederne vil han bruge til plakater, autografkort,
brochurer, hjemmeside o.l., men han vi kun betale for materialerne.
Men plakaterne og postkort kan jo sælges og på den måde får vores unge
ven penge i kassen.

Nu får han for alvor blod på tanden og vender blikket mod
sundhedssektoren. En organisation inden for sundhedsområdet udgiver et
blad. Denne organisation kunne f.eks. være Bloddonorkorpset, der vist
ovenikøbet har et kvartalsblad på 125.000 eksemplarer. Igen tilbyder
vor unge ven organisationen billige billeder taget af unge håbefulde
amatører, som han betaler med et par film og en fremkaldekupon. Bladet
derimod få lov til at betale vor ven direkte for billederne. Og en
ganske anden pris.

Se, sådan kunne det jo hænge sammen. Det er næsten det indtryk man
får, hvis man googler sig igennem dine tidligere indlæg. Jeg tvivler
ikke på, at du udfolder dit engagement af et godt hjerte, et hjerte,
der banker for 'sagen', men du risikerer at træde nogle samfundgrupper
over tæerne.

Og det er ikke sikkert, at det er i organisationens og dermed 'sagens'
interesse.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Henrik H

Dato : 21-03-03 11:13

>Øh....hvad med at skrive lidt om
>hvad opgaven går ud på? og hvor i landet
>osv.

Undskyld - opgaverne finder sted forskellige steder i landet, dog
er hovedvægten på sjælland.

MVH
Henrik

Fra : jo

Dato : 21-03-03 14:15

"Henrik H" <hansehen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld - opgaverne finder sted forskellige steder i landet, dog
> er hovedvægten på sjælland.
Hej Henrik
Hvad er det for en organisation eller er det en hemmelighed hvem der skal
udgive bladet.
jesper

Fra : ab

Dato : 22-03-03 07:17

Er denne NG nu beregnet til opslag ?

ab

Fra : U. Pedersen

Dato : 21-03-03 22:18

henrik hansen skrev:

> [...]
>Oplaget er på ca. 150.000.
>
>På grund af et begrænset budget vil der blive tale om at få dækket
>udgifter til materiale i form af film o.l.

Hej Henrik

Hvorfor oplyser du ikke at det er dansk bloddonerkorps blad du mangler
en fotograf til.

Du får din tekst til at virke helt useriøs, når du ikke vil fortælle
hvem der skal ha lavet arbejdet.

Det virker lidt amatør agtigt og useriøst

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Henrik

Dato : 21-03-03 22:47

"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvem der skal ha lavet arbejdet.
>
> Det virker lidt amatør agtigt og useriøst

Jeg har taget den fornødne kontakt til de SERIØSE henvendelse der har været.
Dem der har rettet henvendelse har eller vil modtage alt den information de
ønsker. Da jeg ikke umiddelbart finder relevant hvorvidt, der er tale om
politisk parti, sportsforening, nødhjælpsorganisation e.l. er dette ikke
oplyst. Jeg har læst ekstremerne at hvis det var Scientologi eller Tvind
ville folk ikke have noget med det at gøre. Men skulle det have betydning
hvilken organisation der er tale om, hvis opgaven lyder interessant og man
tilmed bliver informeret ved henvendelse. NEJ!!

Da det lader til at folk ikke kender til begræsningen , med at bladre over
indlæg som ikke har deres interesse eller de har et antiparti imod, imødeser
jeg at der ikke fortsætter debat omhandlende tidligere indlæg, med mindre
indholdet kan relateres til den oprindelige meddelelse.
Enhver diskussion bør finde sted i en anden gruppe!!

MVH

Henrik Hansen

De ovenstående indlæg er skrevet på eget inititativ, hvorfor der er tale om
min egen personlige holdning, der kommer til udtryk. Eneste ansvarlige for
indholdet er ovenstående.

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-03-03 23:01

"Henrik" <hansehen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilken organisation der er tale om, hvis opgaven lyder interessant og man
> tilmed bliver informeret ved henvendelse. NEJ!!

Jov når der er penge involveret så ville man evt. overveje at arbejde for
Tvind eller Socialdemokratiet, men gratis vil man ikke arbejde for disse
organisationer...

> [...]
> jeg at der ikke fortsætter debat omhandlende tidligere indlæg, med mindre
> indholdet kan relateres til den oprindelige meddelelse.

Fra start af skulle du have postet dit indlæg i dk.opslag .

> Enhver diskussion bør finde sted i en anden gruppe!!

opslag eller mudderkastning?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-03-03 14:54

"Henrik" <hansehen@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> indholdet kan relateres til den oprindelige meddelelse.
> Enhver diskussion bør finde sted i en anden gruppe!!

Dette er usenet Henrik, et diskussionsforum!
Når du lægger ud med at klampe et indlæg i en forkert gruppe, må du forvente
at netop diskussion opstår, det er hele formålet med usenet.
Diskussioner har det med at udvikle sig i flere tråde, og hvorvidt dette
sker / er sket med dit oprindelige indlæg, må du bare acceptere.
Alternativt skulle du nok have tænkt dig en lille smule om inden du postede
et stillingsopslag i fotogruppen, og i stedet lagt det i
news:dk.opslag.stillinger, hvor det retteligt hører hjemme.

vh
Alex Linaa

Fra : Henrik

Dato : 22-03-03 15:01

"Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> et stillingsopslag i fotogruppen, og i stedet lagt det i
> news:dk.opslag.stillinger, hvor det retteligt hører hjemme.

Jeg vil meget gerne undskylde at jeg postede dette indlæg, i denne gruppe.
Var dette blevet oplyst ville jeg øjeblikkeligt have slettet det. Men
imidlertid, så man sig berettiget til at diskutere forskellige holdninger.

MVH

Henrik

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-03-03 17:03

"Henrik" <hansehen@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg vil meget gerne undskylde at jeg postede dette indlæg, i denne gruppe.
> Var dette blevet oplyst ville jeg øjeblikkeligt have slettet det.

Jamen det er du da blevet, hele to gange før:

> Men
> imidlertid, så man sig berettiget til at diskutere forskellige holdninger.

Ja, og det er MAN fuldt berettiget til på usenet, hvis blot emneområdet
holder sig inden for gruppens fundats. Tough luck, men sådan er det altså.

Du kan orientere dig lidt omkring usenets virkemåde og opbygning her
http://www.usenet.dk

Alex Linaa

Fra : Niklas

Dato : 22-03-03 00:17

"henrik hansen" <hansehen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:eca6be8a.0303210050.727eeac4@posting.google.com...
> [...]
> Oplaget er på ca. 150.000.
>
> På grund af et begrænset budget vil der blive tale om at få dækket
> udgifter til materiale i form af film o.l.

Jeg har hørt nogle rygter om at det er svensk pædofili organisation?

Er det rigtigt?

Venligst

Niklas

Fra : 2rb1

Dato : 22-03-03 21:30

Det er da utrolig som folk skal nakkes - er det fordi i sidder trygt bag en
pc. hvor ingen kan røre jer?? eller hører I til dem der er blevet moppet
meget i skolen?

2rb1

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-03-03 01:23

> [...]
> Oplaget er på ca. 150.000.
>
> På grund af et begrænset budget vil der blive tale om at få dækket
> udgifter til materiale i form af film o.l.

Det skulle være nemt nok at finde alle dem du skal bruge, men det vil
sikkert kræve at du selv melder klart ud, så folk ved hvad de går ind til.
Så meld klart ud, og du får nogle klare svar, men tal i tåger, og du får
hvad du selv har bedt om.

M.V.H.....Benny..