indsætte data i Mysql
Fra : Sinkbæk

Dato : 19-03-01 21:46

Hej!

Hvordan indsætter jeg en masse tekst i en kolonne i mysql? (med linieskift)
Jeg har prøvet igennem PhpMyAdmin bare at cut n' paste noget ind - men det
funker ikke... Hvordan skal jeg så indsætte tekst?

Er det også muligt at lægge et billede i mysql, som kan hentes ligesom
tekst - hvordan gør jeg dette?

Med venlig hilsen
Thomas Sinkbæk

Fra : Henrik Hansen

Dato : 19-03-01 22:19

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har prøvet igennem PhpMyAdmin bare at cut n' paste noget ind - men det
> funker ikke... Hvordan skal jeg så indsætte tekst?

linefeeds skulle komme med i en mysql database, prøv fx at indsætte
følgende i en database.
Hej\n
med\n
dig\n

hvis det er på windows skal du måske vælge at bruge \n\r

herefter kan du fx vise tækkerne i en browser med nl2br()

> Er det også muligt at lægge et billede i mysql, som kan hentes ligesom
> tekst - hvordan gør jeg dette?

indsæt alle de binære data i et blop felt i en mysql tabel, derefter
bare fetch det ud igen med før du catter det til skærmen skal du sætte
den rigtigt header (fx Image/gif). Se mere på phpbuilder

--
Henrik Hansen

Fra : Sinkbæk

Dato : 19-03-01 22:29

Hej...

Kan man virkelig ikke gøre det på en anden måde end at man skal igennem sine
24 A4 sider og sætte \n ved alle linie skift? Kan man ikke sætte php/mysql
til at gøre det per automatik?

Fra : Henrik Hansen

Dato : 19-03-01 22:56

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote:

> [...]
> 24 A4 sider og sætte \n ved alle linie skift? Kan man ikke sætte php/mysql

hver gang du har trykket enter skulle den jo sætte en linjeskift

--
Henrik Hansen

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 20-03-01 11:51

Hej

> [...]
sine
> 24 A4 sider og sætte \n ved alle linie skift? Kan man ikke sætte php/mysql

Det skulle ske ganske automatisk, og det er det sandsynligvis og sket for
dig. Men som der er sagt, så skal du bruge nl2br() når henter resultaterne
ud i et HTML dokument, da "almindelige" nl ikke bliver vist i en brower, og
man derfor ikke lige ser dem.

Men altså alt der f. eks. copy pastes ind i et text felt eller textarea
skulle bevare sine nl.

Mvh Emil

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Sinkbæk

Dato : 20-03-01 15:32

> Men altså alt der f. eks. copy pastes ind i et text felt eller textarea
> skulle bevare sine nl.

Men problemet er at det har prøvet og linieskift kommer ikke med...

Så hvad gør jeg?

-Thomas