Road To Perdition - hvad synes I? [Måske s~
Fra : Kong Kent

Dato : 21-03-03 05:59

Hvad synes I om subj.?

Personligt er jeg lidt skuffet. Havde forventet langt mere pga. det hype
filmen har fået, Oscar-nomineringer osv., men personligt synes jeg ikke den
afviger ret meget fra andre ganske gode gangsterfilm. Og hele far-søn
forholdet synes jeg ikke går dybt nok under huden.

Så lidt skuffet er jeg. Filmen som sådan er da meget god, men ikke i
nærheden af det mesterværk jeg troede den var. Den fortjener i hvert fald
ikke Oscar for Bedste Film. Der er langt bedre film om den pris i år!

Kent Kirkegaard Jensen.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 21-03-03 07:53

Jeg er helt enig!
Jeg synes og Far-Søn forholdet kunne godt være uddybet noget mere. Filmen
kunne godt havde været en 30 min. længere for min skyld for netop at bruge
mere tid på det emne.
Oscar for bedste film: Nej!
Oscar for bedste Mandlige Birolle: Nej, men han får den nok alligevel. Det
tros alt Paul Newmann

Fra : Morten Steen

Dato : 21-03-03 08:10

> Hvad synes I om subj.?

Skuffet ved jeg ikke om jeg var. Jeg så den lige da den kom i biografen,
altså inden al hypen.
Jeg var imponeret. Men lige så meget over teknik, billedkompositioner m.m.
Måske nok et tilfælde af "stil over substans", men det synes jeg nu ikke gør
noget.
I hvert fald en film jeg overvejer kraftigt at købe på DVD.

Morten

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 22-03-03 10:49

Hej

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> writes:
> [...]
> noget.
> I hvert fald en film jeg overvejer kraftigt at købe på DVD.

Har det på helt præcist samme måde :)

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk - http://www.minefilm.tk

Fra : Per

Dato : 21-03-03 08:47

> [...]
> nærheden af det mesterværk jeg troede den var. Den fortjener i hvert fald
> ikke Oscar for Bedste Film. Der er langt bedre film om den pris i år!

Det var klart en af de bedste film i 2002. Jeg så den i USA inden den kom ud
herhjemme, og havde ikke hørt så meget om den. Jeg syntes den er utrolig
flot filmet, og historien rigtig god. Jeg er vild med Sam Mendes' stil. Den
er da i hvert fald laaaaangt bedre end f.eks. en film som The Hours. Jeg kan
ikke lige se hvilken film, der skulle være mere værdi af dem der er
nomineret til bedste film, hvilket Road to Perdition altså ikke er.

Fra : Max

Dato : 21-03-03 15:51

> [...]
>nærheden af det mesterværk jeg troede den var. Den fortjener i hvert fald
>ikke Oscar for Bedste Film. Der er langt bedre film om den pris i år!

enig

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 21-03-03 17:50

> [...]
> nærheden af det mesterværk jeg troede den var. Den fortjener i hvert fald
> ikke Oscar for Bedste Film. Der er langt bedre film om den pris i år!

Jeg er enig. Filmen imponerede mig med fejlfrie præstationer hele vejen
rundt (fra Thomas Newmans score over Conrad L. Halls suveræne foto til Paul
Newmans bedste præstation i mange år), men da filmen sluttede var følelsen
alligevel lidt tom. Faktisk sad jeg med en lille ærgrelse over, at alle
involverede havde 'spildt' deres talent på dette lettere ligegyldige
materiale. Ydermere fandt jeg Hanks fatalt fejlcastet.

Derfor synes jeg også, at det er meget passende at filmen er nomineret til 6
oscars, men også at filmen er udeladt, når det gælder film og manuskript
(jeg kunne nu også godt lide Sam Mendes' instruktion - han er et kæmpe
talent!).

Conrad L. Hall skal i øvrigt nok vinde en posthum Oscar, men Newman måtte nu
også gerne få en for filmens i særklasse bedste præstation. Det er lidt
tyndt at den eneste 'rigtige' Oscar, han har fået, er for Color Of Money...

MvH Mikkel

Fra : Bo Warming

Dato : 22-03-03 06:48

"Mikkel Knudsen" <ms_knudsen@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> også gerne få en for filmens i særklasse bedste præstation. Det er lidt
> tyndt at den eneste 'rigtige' Oscar, han har fået, er for Color Of

Oscar- uddeling er venners rygklap til venner, og er iscenesat som en
effektiv reklame for verdenspolitibetjent USA's underholdningsfilm og dermed
moraliseren til hele verden.

Selvom jeg er glad for at Danmark er på vinderholdet som tredie-slave næst
efter Storbritanien og Australien, så finder jeg det indlysende at Irak-krig
og andre USA-krige er uretfærdige, og man bør kunne se, at Oscar-fupnummeret
hjernevasker os til næsten kun at se USA-film, selvom tyske og franske let
kunne blive overlegne, hvis ikke forventningerne og dermed investeringerne
fastlåstes af Oscar-iscenesættelsen.

Smagsdommeriet om Hollywood-film smitter af og gør os autoritetstro mht at
amerikanerne altid har ret i deres voldsudøvelse - og at der er en god og en
ond part, og at det er
*forrædderi at blande sig uden om*
og lade lokale magtkonflikter passe sig selv.Vi har jo alle nydt
højdepunkt-timer hvor "happy end" kom, fordi en helt blandede sig, skabte et
fjendebillede, kom , så og sejrede.

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 22-03-03 09:38

Ost!!!