MS Windows
briani 27239
Harddisk-størrelse i Win98
Fra : MK

Dato : 21-03-03 05:36

Hej

Jeg skal til at installere Windows 98 på en ny computer med en 80GB
harddisk.
Men jeg har glemt hvor mange GB Windows højst kan genkende i hver partion.

Jeg søger et godt råd om hvilke partionstørrelser vil være hensigtmæssige.

Mvh

Martin

Fra : Asle Bjerva

Dato : 21-03-03 09:02

"MK" <mk.nospam@nospam.stofanet.dk> skrev i melding
> [...]
>
> Jeg søger et godt råd om hvilke partionstørrelser vil være hensigtmæssige.

FAT32 i Microsoft verden er maks. 32 GB i en partisjon.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-03-03 09:50

Asle Bjerva wrote:

> FAT32 i Microsoft verden er maks. 32 GB i en partisjon.

Det er Windows XP og Windows 2000, der kun vil formatere FAT32 op til
den størrelse. Begge systemer kan bruge større harddiske med FAT32,
hvis ellers de er formateret af f.eks. Windows 98.

Ifølge <url: http://support.microsoft.com/?kbid=184006 > løber man ind
i problemer med Windows 98 scandisk ved 127,53GB.

Ifølge <url: http://www.microsoft.com/TechNet/prodtechnol/winxppro/reskit/prkc_fil_cycz.asp >
kan FAT32 klare op til 2TB, hvis man bruger Windows ME.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-03-03 14:42

"MK" <mk.nospam@nospam.stofanet.dk> skrev :

>Jeg skal til at installere Windows 98 på en ny computer med en 80GB
>harddisk.

Diske større end 64 GB i Win 95/98:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q263/0/44.asp