Kabinet udskæring passer ikke til bundkor~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 21-03-03 00:05

Ja ved sgu' ikke lige, hvordan jeg skulle forklare mit problem i en
overskrift korrekt - men mit chieftech dragon full tower bagside (altså det
stykke, hvor bundkortets usb porte, mus, tastatur, seriel port etc stikker
ud) passer ikke til mit asus bundkort.

Der en slags skabelon isat fra Chieftechs side - men da jeg har flere usb
porte og netstik, hvor skabelonen tror der skal være noget andet, så passer
det ikke, og jeg kan ikke får bundkortet til at sidde i kabinettet - HJÆLP
hvad gør jeg ??

Har prøvet at slå denne skabelon ud - men er lidt bagne for at jeg slår det
hele ud - og der skal vel også være noget, der dækker indtil bundkortet -
ellers vil der jo være 5 cm mellemrum hvor støv kan trænge ind til
bundkortet...........

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jesper Laursen

Dato : 21-03-03 00:54

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
> [...]
> hele ud - og der skal vel også være noget, der dækker indtil bundkortet -
> ellers vil der jo være 5 cm mellemrum hvor støv kan trænge ind til

Der må følge en anden "bagplade" med til dit bundkort. Jeg oplevede det
samme med mit MSI board, men her fulgte en passende plade med.. Har desuden
samlet et system med Asus P4PE for en kammerat. Her fulgte der ligeledes en
anden bagplade med. Begge kabinetter er desuden også Chieftech kabinetter.

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-03 00:58

> [...]
>hele ud - og der skal vel også være noget, der dækker indtil bundkortet -
>ellers vil der jo være 5 cm mellemrum hvor støv kan trænge ind til
Det var det samme med mit Chiftech, jeg måtte også slifte bagpladen,
den bør ligge i din kasse, sammen med resten af extraudstyret.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Dr.Ralph

Dato : 21-03-03 15:46

> [...]
> hele ud - og der skal vel også være noget, der dækker indtil bundkortet -
> ellers vil der jo være 5 cm mellemrum hvor støv kan trænge ind til

Glemte lige at sige, at jeg har været så tåbelig dum og glemme at afmontere
denne bagplade, da jeg solgte mit forrige chieftech mid tower kabinet - og
at jeg IKKE har gemt personen, jeg solgte det til, tlfnummer eller email.

Har idag været på udflugt på Falkonèr Allè - og prøvet 10 pc butikker - og
jeg kan INTET gøre - eneste løsning er selv at skære det til med metal saks
(svært at gøre præcist), leve med det (giver sikkert dårlig luft
cirkulation i kabinet - jeg kører med 1 DVD, 2 CDRW, 5 harddiske (3 scsi),
plus det løse) eller købe nyt bundkort.

Jeg gør nok det sidste - og vil så prøve at sælge dette bundkort - men
hvordan kan jeg få noget for det, når denne vitale plade mangler ?

Hvad vil I tro jeg kan få for et Asus P4B533-E bundkort (med indbygget RAID
1/0) og en Intel P4 2,24 Ghz processor inkl. køler - det er fra juli 2002
og lidt brugt (da mit system har været nede i næsten 3 måneder pga venten
på scsi harddiske) ?

Jeg håber jeg kan sælge det samlet for 1.000 kr - men dette er blot mit
naive håb.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Leony

Dato : 21-03-03 17:04

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gør nok det sidste - og vil så prøve at sælge dette bundkort - men
> hvordan kan jeg få noget for det, når denne vitale plade mangler ?

Hvorfor ikke sende en mail til Asus support, måske kan de gøre noget. I
første omgang kan du jo prøve den danske distributør - Microtronica:
http://www.microtronica.dk/
Det er ikke første gang at jeg i denne gruppe læser om problemet med
manglende bagplader til Asusboards, kan dog ikke lige huske om det har
været den samme model som dit .

> [...]
> det er fra juli 2002 og lidt brugt
> Jeg håber jeg kan sælge det samlet for 1.000 kr - men dette er blot

Jeg ville prøve ovenstående først, men ellers kan du jo altid sætte det
til salg i en markedsgruppe.

Mht til at få den bagplade ud der sidder i kabinettet, så skal du ikke
være nervøs. Da jeg skulle have min bagplade af mit Chieftec, tog jeg en
skrutrækker og placerede den på kanten af pladen og slog med en hammer,
2 sek senere var pladen væk.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin K

Dato : 21-03-03 18:33

Leony wrote:
> [...]
> være nervøs. Da jeg skulle have min bagplade af mit Chieftec, tog jeg
> en skrutrækker og placerede den på kanten af pladen og slog med en

Jeg har også lige kylet et Asus A7V333-X i et Chieftec for en nabo... er
fulgte bagplade med og det hele. og den gamle var til at tage ud med en del
fingerkræfter

--
Martin K