MS Windows
briani 27239
Media Player 9 i fuld skærm
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-03-03 23:07

Når jeg afspiller en videosekvens i fuld skærm,
så plejer menuen og div. at "fade" væk.
Det gør de ikke mere, er der nogen der ved
hvordan man laver det tilbage?

Det bevirker faktisk, at jeg ikke kan se video
i fuld skærm. Tidslinien mv. er der hele tiden.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Madsen

Dato : 20-03-03 23:19

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Når jeg afspiller en videosekvens i fuld skærm,
> så plejer menuen og div. at "fade" væk.
> Det gør de ikke mere, er der nogen der ved
> hvordan man laver det tilbage?

Måske du er kommet til at klikke på den her knappenål eller hvad det
nu hedder. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mp9/naal.png>.
De ruller heller ikke væk hvis markøren befinder sig ovenover dem.

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-03-03 09:21

Madsen wrote:

> Måske du er kommet til at klikke på den her knappenål
> eller hvad det nu hedder.
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mp9/naal.png

Den kan jeg ikke se:
http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/filer/mp9.jpg

> De ruller heller ikke væk hvis markøren befinder sig
> ovenover dem.

Det gør de på min anden maskine, altså hvis man ikke rører
ved / flytter musen.

Fra : Madsen

Dato : 21-03-03 13:20

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Den kan jeg ikke se:
> http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/filer/mp9.jpg

Det er jo heller ikke et screenshot af MP i fuld skærm.

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-03-03 14:40

Madsen wrote:

> Det er jo heller ikke et screenshot af MP i fuld skærm.

Det gør ingen forskel:
http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/filer/mp9full.jpg

Fra : Madsen

Dato : 21-03-03 15:02

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/filer/mp9full.jpg

Knappen ligger bagved det kvarte flag i øverste venstre hjørne.
Noget tyder på at du har problemer med grafikkortsdriveren, eller
noget i den stil?. Hos mig ser det sådan her ud i fuld skærm:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mp9/full.jpg>.

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-03-03 23:30

Madsen wrote:

> Knappen ligger bagved det kvarte flag i øverste venstre hjørne.

Det er sikkert rigtigt, men jeg har lige testet hos en kammerat
og på min brors bærbare. Problemet findes alle steder,
fælles for dem alle er Windows XP og MP9 på dansk.

> Noget tyder på at du har problemer med grafikkortsdriveren,
> eller noget i den stil?

Min kammerat og jeg bruger begge Nvidia 40.72 til
vores Geforce grafikkort (hhv. GF256 og GF4Ti4200),
men min brors bærbare er et S3 Twister?

> Hos mig ser det sådan her ud i fuld skærm:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mp9/full.jpg>.

Mystisk, det er rimelig irriterende ikke at kunne se
videoklip i fuld skærm.

Fra : Madsen

Dato : 23-03-03 23:46

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Det er sikkert rigtigt, men jeg har lige testet hos en kammerat
> og på min brors bærbare. Problemet findes alle steder,
> fælles for dem alle er Windows XP og MP9 på dansk.

Jeg installerede MP9 på en kammerats WinXP Pro DK SP1 forleden og
der har jeg ikke set problemet. Vi sad og gloede videoklip den
anden aften i fuld skærm uden problemer. Jeg så dog ikke om knappen
også var skjult af flaget hos ham, men bjælkerne rullede selv væk
kan jeg huske.

> Min kammerat og jeg bruger begge Nvidia 40.72 til
> vores Geforce grafikkort (hhv. GF256 og GF4Ti4200),
> men min brors bærbare er et S3 Twister?

Jeg bruger selv et Matrox-kort. Kammeratens er et TNT2. Hvilken
Nvidia-driver han bruger husker jeg ikke, men jeg mener at det er
en af MS's WHQL-drivere.

> Mystisk, det er rimelig irriterende ikke at kunne se
> videoklip i fuld skærm.

Det må det være. Det undrer også mig, men jeg kan huske at det
har været nævnt før her i gruppen. Historien melder bare ikke
om vedkommende fik løst problemet eller ej desværre. Tråden
hed: 'problemer med fuld skærm og mediaplayer v. 9.00.00.2980'.
7 Mar 2003 19:19. <news:3e68e2c2$0$14522$d40e179e@nntp04.dk.telia.net>

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-03-03 08:43

Madsen wrote:
> Vi sad og gloede videoklip den anden aften i fuld
> skærm uden problemer. Jeg så dog ikke om knappen
> også var skjult af flaget hos ham, men bjælkerne rullede
> selv væk kan jeg huske.

Det gør de skam også, bare ikke på min og efter
installation af programmet BSPlayer heller ikke på
min kammerats!

> Jeg bruger selv et Matrox-kort. Kammeratens er et
> TNT2. Hvilken Nvidia-driver han bruger husker jeg
> ikke, men jeg mener at det er en af MS's WHQL-drivere.

Så driverne er vist ikke problemet.

> [...]
> om vedkommende fik løst problemet eller ej desværre. Tråden
> hed: 'problemer med fuld skærm og mediaplayer v. 9.00.00.2980'.

Jeg har skrevet ham en mail.

Fra : Edmund

Dato : 24-03-03 11:02

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Så driverne er vist ikke problemet.

Der er åbenbart fejl i den danske MP9

Hvis man på et tidspunkt har haft den engelske version og man har
klikket på knappenålen kan man ikke aktivere fullscreen når man
installerer den danske MP9.

Så installer den engelske oveni den danske, genstart,
så kommer knappenålen tilbage.

dansk setup-fil 8.83 MB
Engelsk setup-fil 9.66 MB

Jeg har XP home DK

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 24-03-03 11:30

Edmund wrote:

> Så installer den engelske oveni den danske, genstart,
> så kommer knappenålen tilbage.

Måske det er nødvendigt at køre den engelske setup endnu en gang efter
genstart

--
Mvh Edmund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-03-03 12:03

Edmund wrote:
> Måske det er nødvendigt at køre den engelske setup
> endnu en gang efter genstart.

Jeg lader høre fra mig, tak indtil videre.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-03-03 13:36

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Jeg lader høre fra mig, tak indtil videre.

Og jeg takker endnu engang, det virkede.
Jeg installerede, genstartede og installerede
igen. Godt nok er programmet nu engelsk,
men det virker og der er ingen "grafikfejl".

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-03-03 12:03

Edmund wrote:
> Der er åbenbart fejl i den danske MP9

Det tør siges!

> Hvis man på et tidspunkt har haft den engelske version
> og man har klikket på knappenålen kan man ikke aktivere
> fullscreen når man installerer den danske MP9.

Jeg har aldrig haft den engelske installeret.

> Så installer den engelske oveni den danske, genstart,
> så kommer knappenålen tilbage.

Det vil jeg prøve, den er nu installeret, men nålen er
der endnu ikke. Jeg har dog ikke genstartet endnu,
det gøres senere på dagen.

> Jeg har XP home DK

XP Pro DK.

Fra : Madsen

Dato : 24-03-03 13:43

Edmund skrev:

> Der er åbenbart fejl i den danske MP9

Jeg har den danske MP9 installeret på Win2000 og den gør det ikke,
men om det så sker i kombination med MP9 på dansk og WinXP ditto
ved jeg ikke. Tror det ikke for kammeratens MP9 og WinXP Pro SP1 er
danske og den gør det som sagt heller ikke. Det må være en speciel
kombination af programmer og/eller drivere som udløser det.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 24-03-03 14:21

Madsen wrote:

> Jeg har den danske MP9 installeret på Win2000 og den gør det ikke

Setupfilerne er forskellige til Win2000 og XP

> men om det så sker i kombination med MP9 på dansk og WinXP ditto
> ved jeg ikke. Tror det ikke for kammeratens MP9 og WinXP Pro SP1 er
> danske og den gør det som sagt heller ikke.

Min danske MP9 fader skam også fint nok ud, så mit gæt er at din
kammerat også har en skjult nål.

Man skulle næsten tro at der var en tastekombination der deaktiverede
funktionen i Mikael Nørrelund´s MP9 dk. Men jeg kan ikke finde noget i
menuerne der har samme virkning som nålen.

Gad vide om han skulle trykke nålen ud før det igen virkede.

Har du fundet en måde at starte i fuld skærm på uden menu bjælker, det
kunne være rart at den startede uden, og så først senere kom med dem.

--
Mvh Edmund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-03-03 14:31

Edmund wrote:

> Min danske MP9 fader skam også fint nok ud,
> så mit gæt er at din kammerat også har en skjult nål.

Det tror jeg også, fordi det har virket på maskinerne
her.

> Man skulle næsten tro at der var en tastekombination
> der deaktiverede funktionen i Mikael Nørrelund´s MP9
> dk. Men jeg kan ikke finde noget i menuerne der har
> samme virkning som nålen.

Heller ikke jeg.

> Gad vide om han skulle trykke nålen ud før det igen
> virkede.

Hvis man kunne trykke på nålen, vil det virke, fordi efter
installation af MP på engelsk trykkede jeg nålen ud og
det virkede igen i fuld skærm.

> Har du fundet en måde at starte i fuld skærm på uden
> menu bjælker, det kunne være rart at den startede uden,
> og så først senere kom med dem.

Desværre, jeg måtte ty til et andet program.
Jeg installerede www.bsplay.com

Fra : Madsen

Dato : 24-03-03 13:56

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Jeg installerede, genstartede og installerede
> igen. Godt nok er programmet nu engelsk,
> men det virker og der er ingen "grafikfejl".

Meget mystisk.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 24-03-03 15:09

Edmund skrev:

> Min danske MP9 fader skam også fint nok ud, så mit gæt er at din
> kammerat også har en skjult nål.

Det mener jeg bestemt ikke at den har, men jeg vil tjekke efter
næste gang jeg besøger ham.

> Man skulle næsten tro at der var en tastekombination der
> deaktiverede funktionen i Mikael Nørrelund´s MP9 dk. Men jeg kan
> ikke finde noget i menuerne der har samme virkning som nålen.

Det kan jeg nu umiddelbart heller ikke.

> Har du fundet en måde at starte i fuld skærm på uden menu bjælker,
> det kunne være rart at den startede uden, og så først senere kom
> med dem.

Nej for det er faktisk sjældent at jeg afspiller video i fuld skærm
med MP9 for den kan ikke finde ud af at fylde min 16:9-monitor helt
ud. Det foregår altid i 4:3-format og det ser åndsvagt ud med de to
brede sorte bjælker til højre og venstre for billedet.
Hvis jeg skal afspille video i fuld skærm bruger jeg derfor i stedet
Zoomplayer. Med den kan jeg få hele skærmbilledet fyldt ud.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 24-03-03 15:41

Madsen wrote:

> Nej for det er faktisk sjældent at jeg afspiller video i fuld skærm
> med MP9 for den kan ikke finde ud af at fylde min 16:9-monitor helt
> ud.

16:9-monitor, det vidste jeg ikke der var noget der hed.
Er det TFT. Kræver det grafikkort med digital udgang

> Hvis jeg skal afspille video i fuld skærm bruger jeg derfor i stedet
> Zoomplayer. Med den kan jeg få hele skærmbilledet fyldt ud.

Zoomplayer, den må jeg prøve. Har lige prøvet at strække en avi i 720 *
288 med InterVideo WinDVD og MP9 uden held

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 24-03-03 17:10

Edmund skrev:

> 16:9-monitor, det vidste jeg ikke der var noget der hed.
> Er det TFT. Kræver det grafikkort med digital udgang

Nej, det er en CRT og jeg skrev forkert. Det er en 16:10-monitor.
Ikke 16:9.
<http://www.sony-cp.com/en/products/crt/f_professional/fw900/>

> Zoomplayer, den må jeg prøve.

Noget der efter min mening er rigtig smart ved den er at man kan
zoome med scrollhjulet på musen. På den måde kan jeg fylde min
skærm helt ud og også selvom det er en film optaget i 4:3 jeg ser.
Selvfølgelig vil der blive klippet noget af, men det er en pris jeg
er villig til at betale. Hellere det end de grimme sorte bånd ude i
siderne som MP laver.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 25-03-03 00:05

Edmund skrev:

> Min danske MP9 fader skam også fint nok ud, så mit gæt er at din
> kammerat også har en skjult nål.

Du har ret. Jeg har lige været et smut på besøg hos ham:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mp9/dk.png>.

Bjælkerne i hans MediaPlayer ruller dog også selv væk.

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-03-03 00:07

Madsen wrote:
> Du har ret. Jeg har lige været et smut på besøg hos ham:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mp9/dk.png>.
>
> Bjælkerne i hans MediaPlayer ruller dog også selv væk.

Prøvede du mellemrumstasten?
- Den gør det samme som et klik på nålen.

Fra : Edmund

Dato : 25-03-03 00:14

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Prøvede du mellemrumstasten?
> - Den gør det samme som et klik på nålen.

Ikke i MP9 dk med skjult nål, her virker den bare som når man klikker
med musen, og få sekunder efter ruller værktøjslinjerne væk igen

--
Mvh Edmund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-03-03 00:20

Edmund wrote:

> Ikke i MP9 dk med skjult nål, her virker den bare
> som når man klikker med musen, og få sekunder efter
> ruller værktøjslinjerne væk igen.

Æv, troede lige det var løsningen.

Fra : Edmund

Dato : 25-03-03 00:34

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Æv, troede lige det var løsningen.

NU ved jeg ikke hvad der fik din MP9 dk til at låse i første omgang, men
jeg vil da tro at det vil virke med at udfade værktøjslinjerne, hvis du
installerer den danske igen.
Nålen er ikke så vigtig, selv om man skulle tro det, med denne stribe
indlæg

Husk, husk!! tryk nålen ud inden.

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 25-03-03 01:39

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Prøvede du mellemrumstasten?

Ja, men jeg kunne ikke låse bjælkerne med den hos kammeraten. Kan det i
øvrigt heller ikke her på min egen engelske MP9 hvor knappenålshovedet
er fri for grafikfejl.

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-03-03 09:28

Madsen wrote:

> Ja, men jeg kunne ikke låse bjælkerne med den hos
> kammeraten.

Okay.

> Kan det i øvrigt heller ikke her på min egen engelske
> MP9 hvor knappenålshovedet er fri for grafikfejl.

Det var mærkeligt, her på min engelske MP9 kan man!

Fra : Edmund

Dato : 25-03-03 11:43

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Okay.

> Det var mærkeligt, her på min engelske MP9 kan man!

Du har sgu ret, men det er lidt forskelligt, alt efter hvor i MP9 uk man
har klikket med musen.

Madsen prøv dette:
start film
gå i full mode
deaktiver playlist
gå ud af full mode
stop / start film
aktiver full mode
tryk mellemrum

--
Mvh Edmund

Fra : Jens Petersen

Dato : 24-03-03 19:23

Tryk på mellemrumstangenten.

--
Jens

A pedestrian hit me and went under my car.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-03-03 22:13

Jens Petersen wrote:
> Tryk på mellemrumstangenten.

Ja for søren, det kan være jeg installerer den
danske en dag for at prøve ;)