Katte og jægere
Fra : PiaR

Dato : 20-03-03 20:19

Hej gruppe

Jeg undskylder hvis emnet har været gennemdiskueret
til hudløshed før, men jeg kan kan ikke rigtig finde noget brugbart via
google.

Hvordan er reglerne for katte?
De skal holdes inden for egen matrikel, right?

Må, jægere med jagttegn, skyde katte når de er ude
på egen pote xx meter fra beboelse?

Meget gerne henvisninger til lovparagraffer, da jeg diskuterer lidt med
nogle stædige mennesker :)

mvh Pia

Fra : lene vang

Dato : 20-03-03 22:02

"PiaR" <pia@fjerndetherrobdrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på egen pote xx meter fra beboelse?
>
> Meget gerne henvisninger til lovparagraffer, da jeg diskuterer lidt med

Hej Pia
jeg fandt et link som du nok kan bruge, ihvertifald endtil at nogle kloge
hoveder giver dig et bedre svar.
Dyrenesbeskyttelse har skrevet lidt om det her:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/41a713f0826ebabbc1256b26002
d04ea

jeg håber at det kan bruges.

Hilsen
Lene Vang

Fra : PiaR

Dato : 20-03-03 22:36

> jeg håber at det kan bruges.
>
> Hilsen
> Lene Vang

DET kan det - 1000 tak :)
Det er jo lige præcis det jeg skal bruge

mvh PiaR

Fra : goofy

Dato : 21-03-03 10:05

Hej Piar
> [...]
> på egen pote xx meter fra beboelse?
>
> Meget gerne henvisninger til lovparagraffer, da jeg diskuterer lidt
blot en lille tilføjelse.
Du bør også kikke på jagtloven, her står bl.a. hvor tæt man må skyde på
beboelse og hvor " stort" grunden skal være for at der må drives jagt.
Desuden skal du, vistnok, også kikke i mark og vejfredning loven
men prøv at stille dit konkrete spørgsmål i dk.videnskab.jura, og gerne
med de paragraffe du mener er relavant. Jeg er overbevist om at du for
et kvallificeret svar.
En lille slutbemærknig her til sidst, det er efter min opfattelse næsten
formålsløst at diskuterer dette emne med en jæger ( håber ikke du er
jæger ) de har generelle opfattelse( ikke alle jægere) at alt hvad der
skader deres jagtinteresse skal udryddes.
Jeg er selv jæger og er tit blevet " halshugget" fordi jeg ikke deler
denne opfattelse.

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk