MS Windows
briani 27239
Hjælp til installation af IBM Netvista...
Fra : **TwN**

Dato : 20-03-03 17:34

Hej gruppe,

Jeg har valgt at poste dette her fordi jeg ikke lige kunne finde en mere
passende...

Mit problem er at jeg har fået en vens PC smidt i nakken(skal repereres...).
Det lyder jo nemt nok, meeen, det er det skam ikke! Det er en 'IBM Netvista
6343-25G' Det drejer sig om... og selve problemet er sådan set at hans 40Gb
harddisk stod af(den der sad i da han fik den), derfor har vi sat en ny
Seagate 80Gb i...
Det kørte sådan set også fint nok, I et lille stykke tid. så lige pludselig,
mens han ikke lavede andet end at høre winamp, frys den... da han så
genstartede, kom han til den skærm lige inden den hvide skærm der siger
"Windows 2000, build on NT Technology...bla bla", der blev den så stående i
noget tid, inden den til sidst gav op og "sagde" "cannot find file
NTOSKRNL.EXE", det lyder jo ikke godt, så jeg bootede fra win2000 cd'en,
valgte en automatisk repair, og så kom den op og køre igen... men så næste
gang den blev genstarted brokkede den sig igen! og efter en 4-5 reperationer
hjalp det så heller ikke længere...! :-/ meget mystisk!
Så prøvede jeg så at boote på cd'en igen, og denne gang vælge 'install' og
formatterede den... da den så, efter at have formateret og kopieret filer,
ville genstarte kom den til samme skærm igen og spurgte igen efter
ntoskrnl.exe, så tænkte jeg det måske kunne være en bootsector-virus, så jeg
gav den en win98-bootdisk, skrev "FDISK /MBR", for at fjerne/oprette master
boot record'en... derefter fjernede jeg alle partitioner, uden at oprette
nye skrev jeg så igen FDISK /MBR, og slukkede den så i et minuts tid,
startede op med bootdisken, og oprettede partitioner osv.... scandisk fandt
heller ikke nogle fejl...
Så nu er jeg ret sikker på, at det ikke er en virus...!
Så kom jeg pludselig i tanke om at der måske skulle ligge et eller andet
slags "ibm-boot-utility" på harddisken, ligsom BIOS'en på en Compaq ligger
på harddisken... Så jeg gik ind på IBM.com og søgte og søgte, hvorefter jeg
til sidst fandt noget jeg synes jeg kunne bruge, fik det extracted og lavede
en såkaldt boot-floppy, men efter aat IBM's smarte program havde laved den
boot-floppy, kunne den ikke læses, hverken fra min PC eller hans IBM PC...!
:-/ smart smart!!
Nu er jeg så nået så langt så jeg endda har prøvet at installere DOS 6.22,
og sjovt nok kan den godt boote i DOS...... Jeg har ellers prøvet både
windows 95B, 2000 og XP, samt SuSE Linux 7.0...! uden held!

Så nu håber jeg virkelig at der er nogle herinde der kan fortælle mig hvad
jeg skal bruge/gøre, for at den igen kan køre med Windows 2000???

På forhånd 1000 tak,

**TwN**