Niels Peter Jensen, Store Carlsminde, Toru~
Fra : Wendy Stæhr Rasmusse~

Dato : 20-03-03 17:05

Kære NG.

Jeg leder efter Niels Peter (eller Peder) Jensen, og håber at der er en
venlig person som kan hjælpe mig.

Efter søgning på Dansk Demografisk Database har jeg fundet nedenstående, men
kan desværre ikke finde ham igen i Melby Sogn selvom der står at dette er
hans fødested.
Jeg har også været på Jagtvejen's arkiv og fandt ham desværre heller ikke
under fødte drengebørn i Torup Sogn's kirkebog fra den periode hvor han
burde være født.
Han var far til Jens Søren Jensen (født 24. april 1889). Til tider kaldes
denne person også Jens Sørensen Jensen.
Jeg ved at han er død ca. 1922 og har haft et familiegravsted på Torup
Kirkegård, som dog er nedlagt nu.

I FT 1890 for Frederiksborg Amt, Strø Herred, Torup Sogn, Store Carlsminde
By bor han med sin kone hos sine svigerforældre:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jens Sørensen, 58, Gift, Husfader, Kgl. Postfører, Torup Sogn Frederiksborg
Amt
Ellen Kirstine Nielsen, 53, Gift, Husmoder, , Torup Sogn Frederiksborg Amt
Niels Peter Jensen, 36, Gift, Husfader, Medhjælper, Melby Sogn
Karen Marie Sørensen, 32, Gift, Husmoder, , Torup Sogn Frederiksborg Amt
Hansine Nikoline Jensen, 8, Ugift, Barn, , Torup Sogn Frederiksborg Amt
Jens Sørensen Jensen, under et aar F. 24/4-89, Ugift, Barn, , Torup Sogn
Frederiksborg Amt
Jacob Peter Olsen, 39, Gift, Husfader, Husmand og Fisker, Draaby Sogn
Frederiksborg Amt
Dorthe Kirstine Larsen, 37, Gift, Husmoder, , Torup Sogn Frederiksborg Amt
Jens Peter Olsen, 15, Ugift, Barn, Fisker, Torup Sogn Frederiksborg Amt
Ellen Berthine Olsen, 6, Ugift, Barn, , Torup Sogn Frederiksborg Amt
Sidse Marie Olsen, 4, Ugift, Barn, , Torup Sogn Frederiksborg Amt

På forhånd tak for hjælpen.

Wendy Stæhr Rasmussen
wma@stofanet.dk

Fra : Jørgen Hyldedahl Ras~

Dato : 21-03-03 17:22

"Wendy Stæhr Rasmussen" <wma@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ellen Berthine Olsen, 6, Ugift, Barn, , Torup Sogn Frederiksborg Amt
> Sidse Marie Olsen, 4, Ugift, Barn, , Torup Sogn Frederiksborg Amt

Kunne det være ham? Iflg. ovennævnte Ft er han fra Melby sogn.

NIELS PEDER JENSEN
Male
Event(s):
Birth: 19 AUG 1853
Christening: 28 AUG 1853 Melby, Frederiksborg, Denmark
Death:
Burial:
Parents:
Father: JENS NILAUSEN Mother: MAREN PEDERSDR

Fra : Wendy Stæhr Rasmusse~

Dato : 22-03-03 13:02

Hej Jørgen.

Det lyder meget rigtigt.
Men hvordan fandt du ham??

Tusinde tak for hjælpen.

Wendy Stæhr Rasmussen
wma@stofanet.dk

"Jørgen Hyldedahl Rasmussen" <j.hyldedahl@rasmussen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3e7b3be0$0$42553$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Jørgen Hyldedahl Ras~

Dato : 22-03-03 16:43

> Hej Jørgen.
>
> Det lyder meget rigtigt.
> Men hvordan fandt du ham??

Hej Wendy

http://www.familysearch.org jeg kan tilføje følgende søskende:
Anders Jensen født 23-1-1855, døbt 4-3,
Karen Kirstine J. født 29-3-1858, døbt 13-5,
Bodil Kirstine J. født 20-5-1859, døbt 2-6,
Jens Larsen Jensen født 3-5-1863, døbt 21-6.

Bemærk at det fundne er på baggrund af din Ft:
Niels Peter Jensen, 36, Gift, Husfader, Medhjælper, Melby Sogn.

For i sognet er der to personer, næsten lige gamle med samme navn!
Frederiksborg, Strø, Torup, Torupmagle Overdrev, , et Hus, 4 F. 1, FT-1890
Niels Peter Jensen, 39, Gift, Husfader, Fisker, Torup Sogn
Krestiane Petersen, 37, Gift, Husmoder, , Torup Sogn
Anna Marie Jensen, 10, Ugift, Barn, , Torup Sogn
Jensine Nekoline Jensen, 8, Ugift, Barn, , Torup Sogn
Jens Peter Jensen, 7, Ugift, Barn, , Torup Sogn
Karoline Krestine Jensen, 5, Ugift, Barn, , Torup Sogn

Med venlig hilsen
Jørgen