MS Windows
briani 27239
Kan ikke afspille musik CD'er i nogle af m~
Fra : John Doe

Dato : 20-03-03 09:17

Jeg har to CD drev i min maskine, men nu kan den pludselig ikke afspille
musik CD'er? Ingen programmer kan se, at der er en musik CD i drevet. CD'en
er original og fungere fint andre steder og det er bare pludselig holdt op
med at virke.

Hvad kan jeg kigge efter for at se efter en mulig fejl, for jeg kan ikke
lige komme på hvad det skulle være jeg har lavet forkert?

John

Fra : **TwN**

Dato : 20-03-03 09:26

"John Doe" <john@doe.com> wrote in message
> Hvad kan jeg kigge efter for at se efter en mulig fejl, for jeg kan ikke
> lige komme på hvad det skulle være jeg har lavet forkert?

For at kunne afspille en musik cd fra et cd-rom drev, krøver det at du har
et audiokabel fra cdrom-drevet og ned til dit lydkort...
Men siden ingen programmer overhovet vil læse den, lyder det mere som noget
pirat-kopi-spærring, det har man jo hørt før, at cd'en ikke kan afspilles
fra en PC, men godt fra et anlæg... kan du, med "cdex" eller et andet
program, rippe cd'en til mp3?

**TwN**

Fra : John Doe

Dato : 20-03-03 11:31

> [...]
> pirat-kopi-spærring, det har man jo hørt før, at cd'en ikke kan afspilles
> fra en PC, men godt fra et anlæg... kan du, med "cdex" eller et andet

Jeg kan godt afspille CD'erne i en anden computer.

John

Fra : Anders Lund

Dato : 20-03-03 12:08

John Doe wrote:
> Jeg kan godt afspille CD'erne i en anden computer.

Der er nogen computere / CD-ROM drev som er mere følsomme over for
kopisikring end andre. Kan du afspille andre CD'ere i computeren?
Hvilken afspiller bruger du? Det kan være at "Digital afspilling" er blevet
slået fra eller til og din computer ikke lige kan finde ud af det.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : John Doe

Dato : 20-03-03 14:51

> [...]
blevet
> slået fra eller til og din computer ikke lige kan finde ud af det.

Kan ikke afspille nogen musik CD'er og kan ej heller spille CD'er jeg
tidligere har kunne. "Denne computer" kan godt se hvert track (Track 1 m.v.)
men jeg kan ikke hive de tracks over i nogle musik programmer (Media Player
og MusicMatch).

John

Fra : Leo.E

Dato : 21-03-03 04:47

"John Doe" <john@doe.com> wrote in message news:<3e79c752$0$153$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> [...]
> men jeg kan ikke hive de tracks over i nogle musik programmer (Media Player

Hej
Har du kigget i lydstyrke om cd-lyd er slået til?
hilsen: Leo

Fra : **TwN**

Dato : 21-03-03 08:04

> [...]
m.v.)
> men jeg kan ikke hive de tracks over i nogle musik programmer (Media

Prøv, fra "Device Manager"(enheds håndtering) at højreklikke på dit cd-rom
drev, og vælg 'Proberties'(egenskaber).
Der skal du slå "Enable digital CD Audio for this CD-ROM device" fra... så
der ikke er hak i chek-boxen...

**TwN**