Bær-selv?
Fra : Freedom

Dato : 20-03-03 08:05

Hej, jeg ser at Assenstoft er en "bær-selv" udstilling, men hvordan skal man
bære sin kat? Skal den vises på en bestemt måde lige som man går rundt i
ringen med sin hun på en bestemt måde på udstillingen? Jeg skal godt nok
ikke til Assenstoft, men håber på at komme i Odense, det er perser jeg har!

Iben

Fra : Pia Thomsen

Dato : 20-03-03 14:40

Freedom wrote:
[...]

Hej Iben

Bær selv betyder egentlig bare, at der ikke er stewarder til at hente katten
i buret, dvs. du skal selv slæbe katten op til dommeren, præsentere den og
slæbe den ned igen - der er selvfølgelig stadig en steward hos dommeren for
at gøre bure rene og evt. hente de katte, hvis ejere ikke har fulgt med
eller reageret på at katten er blevet kaldt.

Så det betyder ikke så meget for dig, hvis du i forvejen havde tænkt dig
selv at komme med katten

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Freedom

Dato : 20-03-03 14:50

> [...]
> eller reageret på at katten er blevet kaldt.
>
> Så det betyder ikke så meget for dig, hvis du i forvejen havde tænkt dig

Hej Pia, ;) Takker, det vil sige at man til enhver tid selv kan bestemme at
man vil komme med katten? Jeg er godt nok bagefter, det har jeg ikke fattet
sdan, men troede at stevarden SKAL komme med katten;)) Det er da rat for mig
da jeg helst selv vil have fingre i mine katte;)) Ved du hvordan man skal
præsentere dem, altså er det dette med at trække dem ud så længden ses, hvad
med at kikke bid? Skal man vise biddet selv?

Håber det ikke gør noget en grøn spørger;) Men jeg ved så lidt om dette selv
om jeg har været til så mange katteudstillinger og se, jeg troede aldrig
selv jeg skulle...,;))

Iben

Fra : Pia Thomsen

Dato : 20-03-03 15:13

Iben skrev:
Ved du hvordan man skal præsentere dem, altså er det dette med at trække dem
ud så længden ses, hvad med at kikke bid? Skal man vise biddet selv?

En Perser skal ikke strækkes som fx. Maine Coon, men holdes med en hånd
under måsen og en hånd under forkroppen, og så skal den syne tæt - altså
skal du selv holde dine hænder ret tæt. Men den bedste måde er helt klart,
hvis du fx. spørger din sidemand (hvis vedkommende har Perser) om han/hun
ikke lige vil hjælpe dig. Det er lidt svært at forklare på skrift, hvordan
den skal præsenteres.
Om biddet skal vises, ved jeg ikke, men jeg tror det ikke ...?....

Iben skrev også
Håber det ikke gør noget en grøn spørger;) Men jeg ved så lidt om dette selv
om jeg har været til så mange katteudstillinger og se, jeg troede aldrig
selv jeg skulle...,;))

Her har alle såtet på et eller andet tidspunkt, og hvis ikke man skulle
kunne spørge dem som har prøvet det før, så ved jeg snart ikke Så spørg
bare løs

Fra : Freedom

Dato : 20-03-03 15:36

> [...]
> den skal præsenteres.
> Om biddet skal vises, ved jeg ikke, men jeg tror det ikke ...?....

Ahh, nu husker jeg det, min opdrætter har nemlig vist mig det for 100 år
siden;)) dette fik lige hukommelsen et skub;))

Tak for det;!!

> Her har alle såtet på et eller andet tidspunkt, og hvis ikke man skulle
> kunne spørge dem som har prøvet det før, så ved jeg snart ikke
> [...]

Du er en knag;) Der skal nok komme noget en anden dag. Det er faktisk
utroligt hvad jeg har lært herinde, det kan godt være der nogle gange
blliver vist klør, men sikken en vidensbank dette er ;)))

Iben

Fra : TM

Dato : 20-03-03 15:39

> [...]
>
> Håber det ikke gør noget en grøn spørger;) Men jeg ved så lidt om
> dette selv om jeg har været til så mange katteudstillinger og se, jeg

Hej Iben

Det er korret, som Pia skriver, at en perser ikke skal strækkes ud, men
gøres så "kompakt" som muligt.

Mht. biddet kigger langt de fleste dommere efter, hvordan tænderne sidder,
så det er altså ikke noget, du selv skal vise ))

--
Mange hilsener

Tina
--
DK Heart & Soul
http://heart-and-soul.dk

Fra : Freedom

Dato : 20-03-03 18:54

> [...]
>
> Mht. biddet kigger langt de fleste dommere efter, hvordan tænderne sidder,
> så det er altså ikke noget, du selv skal vise ))

Hej Tina, tak, nu er jeg godt forberet, jeg lader være med at åbne munden på
katten;)))

Iben

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 21-03-03 10:17

"Freedom" <freedom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ringen med sin hun på en bestemt måde på udstillingen? Jeg skal godt nok
> ikke til Assenstoft, men håber på at komme i Odense, det er perser jeg

Hej!!

Nu vil jeg også lige stille et spørgsmål. Skal med til Odense med min
huskat, hvordan skal jeg præsentere den?
Har prøvet at være på hobbyudstilling med hende, men er stadigvæk meget
usikker på hvordan det foregår. Hjælp....
Tak for hjælpen

Knus
Heidi Bojsen

Fra : Pernille Scharff

Dato : 21-03-03 10:57

Hej Heidi,

er det Mitzy du skal have med? Hun er jo en slank type så vidt jeg husker,
så hende strækker du ud ligesom en skovkat/maine
coon/abyssinier/siameser....Altså en hånd under forkroppen og en hånd foran
bagbenene og så stræk hende fint ud. Der er billede og beskrivelse på Mettes
side http://www.valo.dk/klar.htm.

Spørg evt. naboen på udstillingen, de vil sikkert gerne hjælpe

Held og lykke!

/Pernille

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 21-03-03 11:10

Hej Pernille.

Jo det er Mitzy jeg skal have med. Og ja hun er en slank kat. Har været inde
på siden og kigge.
Hun vil gerne hænge lidt med hovedet når jeg holder hende, betyder det
noget??

Knus
Heidi

Fra : Pernille Scharff

Dato : 21-03-03 11:44

> Hun vil gerne hænge lidt med hovedet når jeg holder hende, betyder det
> noget??

Næh, nogle katte er nogle hængetræer og andre løfter pænt hovedet af sig
selv *grin* men det skal du ikke tage så tungt. Hvis der er noget at kigge
på (dommerens fjerkost f.eks.) skal hun nok løfte hovedet!

/Pernille

Fra : Birgitte

Dato : 21-03-03 13:12

"Pernille Scharff" <nospam2@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv *grin* men det skal du ikke tage så tungt. Hvis der er noget at kigge
> på (dommerens fjerkost f.eks.) skal hun nok løfte hovedet!

He he... husker Star Wars når dommeren stod og viftede med sin kost,- han
vendte bare hovedet den anden vej,- gad absolut ikke glo på sådan en "dum
ting" *S*
Men vift med en hunkat,- så skal jeg lige love for han vågnede op *GG*
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-03-03 13:28

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> He he... husker Star Wars når dommeren stod og viftede med sin kost,- han
> vendte bare hovedet den anden vej,- gad absolut ikke glo på sådan en "dum
> ting" *S*

Ja et eller andet sted må der være en grænse for hvad man gider at
kigge efter..*GG*

> Men vift med en hunkat,- så skal jeg lige love for han vågnede op
> *GG*

HAHA ser lige et billede af en dommer som står og vifter med en
hunkat, stakkels mis...*SS*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Birgitte

Dato : 21-03-03 13:45

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> Ja et eller andet sted må der være en grænse for hvad man gider at
> kigge efter..*GG*

Sådan tror jeg nemlig at Star tænkte

Ja det kunne se sjovt ud ikke *GG* men jeg er sikker på, at hankettene ville
vise sig fra den smukkeste side, nemlig opmærksomme *S*

Birgitte
www.truetrust.dk