icq status indikator som viser tekst - ikk~
Fra : Kim Schulz

Dato : 20-03-03 01:05

hejsa
er der nogen som ligger inde med en kodestump som kan klare problemet i
subject?
Jeg har selv et sådanne som tidligere har virket, men icq har lagt deres
side om så det ikke virker mere (det samme gælder for de fleste scripts
jeg har kunne finde på nettet)

--
Navn : Kim Schulz | design, v.: What you regret not doing later
Email : kim @ schulz.dk | on.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-03-03 02:24

On Thu, 20 Mar 2003 01:04:47 +0100, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>Jeg har selv et sådanne som tidligere har virket, men icq har lagt deres
>side om så det ikke virker mere (det samme gælder for de fleste scripts
>jeg har kunne finde på nettet)

Det burde være let.

Lav et manuelt HTTP-request med fsockopen til
http://status.icq.com/online.gif?icq=icqnummer og tjek om den
redirect'er dig til:
http://status.icq.com/0/online0.gif (offline)
http://status.icq.com/0/online1.gif (online)
http://status.icq.com/0/online2.gif (disabled)

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-03-03 02:36

On Thu, 20 Mar 2003 02:24:08 +0100, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>Det burde være let.

Et yderst hurtigt eksempel banket sammen:
http://stock.ter.dk/icq.php

Eksempel:
http://stock.ter.dk/icq.php?uin=71309759 (peet_dk's ICQ UIN - den
første bruger i dette forum, jeg lige kunne finde, der havde et
ICQ-nummer stående)

geticqstatus() tager et uin som parameter, og returnerer 'offline',
'online', 'disabled' eller false (ved fejl).

--
- Peter Brodersen