Sct. Thomas, dansk Vestindien!
Fra : Lisbeth Frandsen

Dato : 19-03-03 23:52

Hej alle!

Da jeg søger oplysninger om en del aner fra ovennævnte, vil jeg høre
om der her er nogen der har ideer til hvordan eller hvor jeg kan finde
oplysninger, kontakter og lign.

M.V.H. Lisbeth Frandsen

Fra : Michael B.Hardersdor~

Dato : 20-03-03 07:29

"Lisbeth Frandsen" <lfjk@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg søger oplysninger om en del aner fra ovennævnte, vil jeg høre
> om der her er nogen der har ideer til hvordan eller hvor jeg kan finde
> oplysninger, kontakter og lign.

Jeg har fundet en del af mine aner i Personalhistorisk Tidsskrift men hvem
eftersøger du ?
Der findes et personregister hvor man kan lede efter personnavne i de
forskellige årgange.

Ellers kan du måske anvende nogle af nedenstående links

http://www.horlacher.org/usviris/index.html
http://www.dkconsulateusvi.com/HDC/index.html
http://boards.ancestry.com/mbexec?htx=board&r=rw&p=localities.caribbean.usvi
..stthomas
http://www.rootsweb.com/~usvi/index.htm
http://www.virgin-islands-history.dk/

og selvfølgelig
http://www.rootsweb.com/
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

MVH
Michael

Fra : Lisbeth Frandsen

Dato : 20-03-03 21:37

Jeg søger konkret oplysninger om forældre til Rachel
Roselphine Fidanque Osorio. Hun var født i 1875 på
Curacao, men flyttet til Sct. Thomas, hvor hun blev
gift med en dansk politibetjent Magnus Christian
Christiansen. Jeg ved at hendes mor hed Clara
Fidanque og var faster til ham der var guvernør på
Sct. Thomas, Morris Fidanque De Castro.
Rachel havde også et par søskende, Ellen og Jacob.
Magnus og Rachel flyttede til Danmark efter deres
vielse i 1905.

Hilsen Lisbeth
www.frandsen-krogh.osterbo-net.dk

Michael B.Hardersdorf

Fra : Michael B.Hardersdor~

Dato : 20-03-03 23:42

> [...]
> Sct. Thomas, Morris Fidanque De Castro.
> Rachel havde også et par søskende, Ellen og Jacob.
> Magnus og Rachel flyttede til Danmark efter deres

Hej Lisbeth

Kender du denne side
http://www.geocities.com/Heartland/Creek/6534/dat4.html#36
hvor der er en masse "Fidanque" eller
http://dgmweb.net/genealogy/7/NRoots/EveryNameIndex-NRoots-FtoH.htm
desuden gav en søgning på ( Curacao+ Fidanque) følgende hjemmeside
http://www.jewishgen.org/jgsgb/ajhs.html

Som omtaler

More than 50 of the personal collections are genealogies including the
following: Abravanel-Mickleshavski, Borison, Capin, Caro, Chimene, Cone,
Dan, Davidson, DeLeon-Hendricks, Della...................Fidanque,
............... Approximately another 50 genealogies are not yet catalogued.

Michael

Fra : Lisbeth Frandsen

Dato : 02-04-03 12:50

Michael B.Hardersdorf
> [...]
>
>Som omtaler
>
>More than 50 of the personal
>collections are genealogies including the

Hej Michael!

Ja, jeg kender godt de omtalte sider, og har
studeret dem grundigt, og fandt også guvernøren's
far, som var bror til Clara. Men Clara findes ikke.

Så jeg leder stadig videre.
Du skal ihvertfald have mange tak for din hjælp.

Hilsen Lisbeth

Fra : Philip

Dato : 20-03-03 11:08

En udmærket nyhedsgruppe er soc.genealogy.west-indies

Den dækker slægtsforskning i hele Caraibien. Når man kommer med
forespørgsler om det tidligere Dansk Vestindien, er nærmest per automatik en
vis Richard Bond fra St. Croix, der reagerer. Hans svar kan være nyttige.

v.h.

Philip Sampson

Fra : Lisbeth Frandsen

Dato : 20-03-03 21:58

Philip <philip.sampson@mail.dk> skrev:
>En udmærket nyhedsgruppe er
> [...]

Jeg har prøvet dette link, men får hele tiden fejl!

V.H. Lisbeth

Fra : erik

Dato : 20-03-03 16:01

Det er Landsarkivet på Sjælland der har de originale kirkebøger og ellers er
kilderne på RA.

--
Erik Reinert Nielsen

se venligst min webside
www.nogn.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 20-03-03 17:36

"erik" <fox44REMOVETHIS@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er Landsarkivet på Sjælland der har de originale kirkebøger og ellers
er
> kilderne på RA.

Så vidt jeg husker, er de også i kopiform på LAV.

Mvh. Bodil.

Fra : Bodil Madsen

Dato : 20-03-03 17:56

Måske er der noget her: