HSCSD hos Telmore
Fra : Rainer Schöbe

Dato : 19-03-03 23:15

Hej!

Jeg undrer mig over at der er ingen der har skrevet om Telmores nye service:

Det koster kun kr. 50,- i oprettelse for at få aktiveret HSCSD hos Telmore.
Minutprisen er fortsat den samme, nemlig kr. 1,20.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-03-03 23:55

Rainer Schöbe <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> skrev:
>Hej!
>
>Jeg undrer mig over at der er ingen
>der har skrevet om Telmores nye service:

> [...]
Hej Rainer
har selv set det for en ½ time siden på dk.mobil.nu.
Har også lige skrevet til Telmore for "lige" at høre om de skulle
have oplysninger om GPRS: lev.tid + pris.
GPRS sku' jo gerne være den hurtigeste mulighed - men til mit brug
afhænger det meget af pris i.f.h.t. deres HDSC.
HDSC for 50 kr i oprettelse + alm. minuttakst er jo ikke så ringe
endda.

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-03-03 00:29

slet YT743 skrev:

>Har også lige skrevet til Telmore for "lige" at høre om de skulle
>have oplysninger om GPRS: lev.tid + pris.

http://www.telmore.dk/presse/290103.html

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-03-03 00:40

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev:

>http://www.telmore.dk/presse/290103.html
>
>Venligst,
>Lasse Hedegaard

OK - tak !
Det sætter da en tid på: juni.
Men ingen pris.
Altså kan man ligeså godt tilmelde sig HDSC.
Selvom jeg måsker senere hopper på deres GPRS er 50 kr jo ikke det
store fordelt over 2-3 måsker 4 måneder.

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Christian Poulsen

Dato : 20-03-03 00:06

> Det koster kun kr. 50,- i oprettelse for at få aktiveret HSCSD hos
> Telmore. Minutprisen er fortsat den samme, nemlig kr. 1,20.

Det har jo været der de sidste par dage. Tror du ikke bare folk venter
på GPRS i stedet? Uden tvivl lidt mere spændende.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-03-03 00:48

Christian Poulsen <deep@get2net.dk> skrev:

>Det har jo været der de sidste par
>dage. Tror du ikke bare folk venter
>på GPRS i stedet? Uden tvivl lidt
>mere spændende.

Hej Christian
Jo - mere spændende - for teknikkens skyld.
Mit behov for mobil data-adgang indskrænker sig til lejlighedsvis
at kunne sende/hente mail, både via mobilen og via bærbar/GSM.
Og til det brug må det ikke koste 50-100 kr/måned blot at have
muligheden. Og slet ikke evt. at skulle betale Mb-afgift oveni.
Så HSDC for en 50'er + alm. minuttakst er ganske fint til mit brug.
Hvor mange andre ville også være tilfredse med denne løsning ?

En lille anekdote om data-hastighed: en god ven arbejde for mange
år siden i et større IT-firma. Et par år efter han havde skiftet
branche (og ikke selv havde en PC) kom vi til at snakke om modem.
"Ja da jeg arbejdede der havde vi en fast data-linje til Jylland
og bla-bla". Så fortalte jeg at jeg lige havde fået et 28.8 k
modem.
Han var ved at falde ned af stolen: det var en 600 k højhastigheds-
linie de brugte !

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 20-03-03 17:47

> Så HSDC for en 50'er + alm. minuttakst er ganske fint til mit brug.
> Hvor mange andre ville også være tilfredse med denne løsning ?

Jeg blev maje glad da jeg så dette indlæg. Jeg er ved at være træt af, at
hente mails med 9,6kbps.
Lige indtil jeg fandt ud af, at min telefon (Siemens ME45) af en eller anden
grund ikke understøtter HSDC.
Så må jeg jo bare vente på GPRS...håber det bliver lige så billigt, uden
månedligt gebyr.

Tue

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-03-03 19:03

"Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det koster kun kr. 50,- i oprettelse for at få aktiveret HSCSD hos Telmore.
> Minutprisen er fortsat den samme, nemlig kr. 1,20.

Tak for meddelelsen. Jeg har straks oprettet HSCSD på begge mine Telmore-numre.
Det ene SIM-kort til brug i Nokia Card Phone 2.0 og det andet til lejlighedsvis brug
i Ericsson T65.

Hvornår mon man havde opdaget at Telmore tilbyder HSCSD, hvis man ikke fulgte
med her i gruppen?

Og så var det endda en tysker der kom med den gode meddelelse

Claus

Fra : Anders Hansen

Dato : 20-03-03 20:02

> Hvornår mon man havde opdaget at Telmore tilbyder HSCSD, hvis man ikke
fulgte
> med her i gruppen?

Det står på forsiden af deres hjemmeside ?

--

Venlig Hilsen

Anders Hansen
mail@REMOVETHISanders-hansen.dk

Fra : Mikael

Dato : 20-03-03 22:06

med highspeed fra telmore og en profil fra inaphone.com er det lykkedes mig
at kører mms.. har dog ikke prøvet at sende en endnu, men kan fint modtage
dem inde fra inaphone.com's side..

er der forresten nogen der ved hvad det koster at sende mms'er ved dem..?
(udover de 1,20 pr min til telmore)

mvh Mikael

--
/remove "5" in my email to contact me..

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-03-03 07:52

"Anders Hansen" <anders_hansenREMOVETHIS@tune.dk> skrev i en meddelelse

> Det står på forsiden af deres hjemmeside ?

Den kigger man jo kun på, når man af og til skal fylde penge på sin telmore-konto.

Jeg synes at de burde have sendt os en e-mail eller sms med besked om at NU kan
man tilmelde sig HSCSD i stedet for blot den mail som jeg modtog 13. februar 2003
med besked om, at "Nu kan du snart tilmelde dig high speed data på din personlige
side". De første dager/uger efter 13. februar 2003 kiggede jeg jævnligt ind på min
personlige telmore-side. Jeg går og venter og efter en uges tid skriver jeg til Telmore
og spørger nærmere til HSCSD. Den 21. februar 2003 svarer Telmore: "Vi tilbyder i
øjeblikket ikke High Speed Data, men forventer meget snart at være klar med
produktet. Du vil som TELMORE kunde naturligvis blive informeret via vores
informations e-mail og www.telmore.dk"

Det bliver ikke Telmore der meddeler mig, at de nu tilbyder HSCSD, men indlægget
news:b5aq64$272upf$1@ID-60766.news.dfncis.de skrevet af det ærede
gruppemedlem Rainer Schöbe.

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 21-03-03 08:31

Claus E Beyer wrote:
> Det bliver ikke Telmore der meddeler mig, at de nu tilbyder HSCSD,

Jeg havde mig også ønsket en kort e-mail fra Telmore, da jeg kan godt tænke mig
at de har modtaget mange henvendelser om HSCSD.

Men jeg er da også spændt på Telmores tilbud om GPRS.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"
using "Telmore HSCSD"

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 21-03-03 17:08

> Men jeg er da også spændt på Telmores tilbud om GPRS.
Jeg kan heller ikke (næsten) vente længere... De må gerne skynde sig med
det.

Martin J.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-03-03 19:47

Martin Jorgensen <megafedt@hotmail.com> skrev:

>Jeg kan heller ikke (næsten) vente
>længere... De må gerne skynde sig med
>det.
>
>Martin J.

Hvorfor vente ? Fik bekræftende mail på min tilmedlding kl 00.59
i "morges" - nu kører det !
Så bare se at få bestilt noget...

Mvh
Jesper

PS: har ikke nået at teste hastighed - men kan uden videre
connecte og checke mail med 28.8 - og er glad.
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-03-03 00:25

slet E3HBM skrev:

>Hvorfor vente ? Fik bekræftende mail på min tilmedlding kl 00.59
>i "morges" - nu kører det !

Martin snakker om GPRS (læs indlægget igen :)

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-03-03 02:04

> [...]
marts,
>og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.
Lasse: ligeså venligt - se hvad tråden starter med.

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 22-03-03 23:12

(CUT, reklame-pis, no offense meant)

> Lasse: ligeså venligt - se hvad tråden starter med.

Hvorfor det? Lasse har jo ret i at han retter Jesper Hedegaard (huh? Samme
efternavn???) i at jeg talte om GPRS og ikke HSCSD. Du skal da nærmere
skrive til mig at jeg så skal "se hvad tråden starter med".
Prøv læs mit indlæg igen og så kan du se at jeg quoter under "> Men jeg er
da også spændt på Telmores tilbud om GPRS." Så er det jo klart at jeg ikke
taler om HSCSD, selvom det var det tråden startede med.

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-03-03 23:29

>(CUT, reklame-pis, no offense meant)

> [...]
Så opret en nu tråd !
Jesepr
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 23-03-03 00:02

Jesper Hedegaard (slet 7LDYH) wrote:
> [fullquote bortskaffet]
> Så opret en nu tråd !

En nu tråd bare for at kunne sige at han nu, da HSCSD er blevet lanceret, næsten
ikke kan vente indtil GPRS bliver indført?

God nat og god søndag!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-03-03 19:21

Jesper skrev:

>Så opret en nu tråd !

Nej!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 24-03-03 11:01

> Så opret en nu tråd !

Nej!

For lige at få en afsluttende kommentar til de seneste indlæg, så mener at
"fejlen" eller "misforståelsen" 100% ligger hos dig, helt og alene!

Dette indlæg viser helt sikkert og helt klart at jeg talte om GPRS (da det
var det jeg quotede), og det misforstod du og fordi du ikke vil indrømme at
du misforstod det så skriver du nu at jeg skulle have oprettet en "nu" tråd:

>Jeg kan heller ikke (næsten) vente
>længere... De må gerne skynde sig med
>det.
>
>Martin J.

P.s. Hvis men det kan da godt være at tråden snart skulle hedde "Re: HSCSD
hos Telmore - NU: folk, der ikke vil indrømme at de ikke har læst indlæg om
GPRS ordentligt igennem"
(ikke ment ondt - kan vel ske for selv den bedste).

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-03-03 19:20

Jesper skrev:

>Lasse: ligeså venligt - se hvad tråden starter med.

Tråde lever deres eget liv - det er absolut ikke ualmindeligt, at
tråde drejer af, og handler om andre ting end det oprindelige indlæg!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-03-03 11:18

> [...]
marts,
>og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Yep - tråde lever deres eget liv. Så hvorfor brokke sig over en
bemærkning om at det ene kan leveres nu og evt bruges indtil GPRS
kan leveres ?
De 50 kr kan vel afskrives over de måneder...
Og helt ærligt: netop denne tråd er jo nu kommet til at indeholde
en kommerciel reklame - fikst resultat af af gå ind i en debat.

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 20-03-03 22:40

Hej Claus!

Claus E Beyer wrote:
> Og så var det endda en tysker der kom med den gode meddelelse

Og det virker fantastisk hernede ved roaming i det tyske E-Plus net - med v.120
og tre kanaler à 14,4 kbit/s som giver ialt 43,2 kbit/s, og en minutpris på
omkring kr. 1,50.

Til sammenligning kræver E-Plus af sine egne (=tyske) kunder kr. 55,- hver måned
for HSCSD med en minutpris på kr. 0,75.

I danskere er misundelsesværdige - ikke kun på mobiltelefonis område.