MS Windows
briani 27239
kift fra NTFS til FAT32 uden at formatere ~
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-03 23:01

Kam jeg skifte fra NTFS til FAT 32 på min harddisk, uden at skulle formatere
harddisken?? Jeg har en del data jeg gerne vil gemme, så det vil være en
lettelse hvis det kan lade sig gøre på denne måde.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Madsen

Dato : 19-03-03 23:19

Christian M. Nielsen skrev:

> Kam jeg skifte fra NTFS til FAT 32 på min harddisk, uden at skulle
> formatere harddisken?? Jeg har en del data jeg gerne vil gemme, så
> det vil være en lettelse hvis det kan lade sig gøre på denne måde.

Du kan ikke gøre det uden tredjepartsprodukter, men Partition Magic
fra PowerQuest skulle efter sigende kunne gøre det.
Jeg prøvede for nogle måneder siden med Partition Magic og kunne
ikke få den til det. Årsagen var muligvis at jeg i forvejen havde
fejl i NTFS-filsystemet som jeg ikke kunne reparere, men jeg er ikke
sikker på hvorfor den ikke ville. Hvis jeg var dig så ville jeg nu
nok sørge for at få taget backup af det vigtigste inden jeg forsøger
med Partition Magic eller lignende programmer.

Madsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-03-03 00:04

Madsen skrev:

>sikker på hvorfor den ikke ville. Hvis jeg var dig så ville jeg nu
>nok sørge for at få taget backup af det vigtigste inden jeg forsøger
>med Partition Magic eller lignende programmer.

Så kan han lige så godt lade være med at bruge den. Backup -
formatér - læg på plads er lige så hurtigt eller måske endda
hurtigere end backup plus PM.

--
Bertel

Fra : Madsen

Dato : 20-03-03 00:17

Bertel Lund Hansen skrev:

> Backup - formatér - læg på plads er lige så hurtigt eller måske
> endda hurtigere end backup plus PM.

Ja, det har du ret i.

Madsen.

Fra : Anders Lund

Dato : 20-03-03 12:10

Madsen wrote:
> Jeg prøvede for nogle måneder siden med Partition Magic og kunne
> ikke få den til det.

Nu var det vel ikke en trial version, som kun simulere at den gør noget?
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Madsen

Dato : 20-03-03 13:57

Anders Lund skrev:

> Nu var det vel ikke en trial version, som kun simulere at den gør
> noget?

Nej, men det var version 7 så muligvis kan det lade sig gøre med
8'eren. Den var ikke kommet på markedet da jeg sad med håret i
postkassen.

Madsen.

Fra : Djkruntz

Dato : 20-03-03 08:29

Ja, det kan du sagtens!
Men du skal nok anskaffe dig PartitionMagic 8, da 7'eren har haft lidt
problemmer...
Et lækkert værktøj som er let at bruge.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ryan Hansen [2600]

Dato : 20-03-03 12:16

Djkruntz wrote:
> Ja, det kan du sagtens!
> Men du skal nok anskaffe dig PartitionMagic 8, da 7'eren har haft
> lidt problemmer...

Min maskine fryser når jeg prøver... den genstarter i PM og fryser så når
der kommet 5 prikker på den skærm der siger "tryk på entast for at
anullere" har du en ide til hvorfor ?