DLSK
Fra : slet W4Y1K

Dato : 19-03-03 21:56

Er der nogen der ved hvor man kan finde en fil med waypoints fra de
danske søsportskort, der kan læses direkte ind i DLSK?

Jeg har downloaded programmet "Gps-link" fra kort og
matrikkelstyrelsene hjemmeside, men det er endnu ikke lykkedes mig at
finde nogle filer der direkte kan læses over i DLSK.

(det ville jo gøre det hele en hel del letttere end at skulle taste
dem ind en ad gangen....*s*)

MVH

Fredy....

Fra : Per Pedersen

Dato : 20-03-03 04:37

"slet W4Y1K" <fsc@W4Y1Kindustri.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde nogle filer der direkte kan læses over i DLSK.
>
> (det ville jo gøre det hele en hel del letttere end at skulle taste

Hej !

Her er nogle waypoint http://home3.inet.tele.dk/lpo/waypoints.htm
Men de waypoint som er på søsportskort ligger i DLSK.
Prøv med GPS link at overføre waypoint fra DLSK til en tekst fil så kan du
se alle de wayopint som ligger på DLSK.

Mvh. Per

Fra : Rolan Nielsen

Dato : 20-03-03 09:37

> [...]
> Men de waypoint som er på søsportskort ligger i DLSK.
> Prøv med GPS link at overføre waypoint fra DLSK til en tekst fil så kan du

Det er et af de uhensigtsmæssigheder der er i brugerfladen på DLS er
netop at man ikke bare kan vælge enten at tænde eller slukke for
visningen af WP. Man skal gå i en funktion hvor man skal bruge dem for
de tænder ex. sejlplan - egne WP. Men en funktion med vis eller vis
ikke WP var oplagt at lave (har mailet dette til KMS sammen med mange
andre ideer).
Jeg har endnu ikke anskaffet ver. 2 måske det er anderledes her ???

Mvh
Rolan

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 20-03-03 10:38

Ja jeg har også mæjlet dem en liste med mange ideer. Blandt andet den.

Også markeringerner er besværlige at bruge (og ændre) En form for typografi
ville være smart.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse