Publisher problemer
Fra : Peter

Dato : 19-03-03 20:31

Hej!

Jeg har nogle kvaler med nogle ms-publisher filer som jeg har lavet på min
PC og som skal printes ud på en anden PC og dennes printer. Jeg havde lavet
en CD med Publ. filerne, men da jeg åbnede filerne i det nyinstallerede
Publisher-program, så de noget andreledes ud? - Der kom også en
fejlmeddelse, at det var ikke den printer det var lavet til, og den ville
lave en designkontrol som det kunne printes ud på xxxxxx-printer. Har
Publisher-programme lavet filerne "i et format" til den printer der sidder
på "fremstillingscomputeren"? - I så fald, vil det måske være en idé at
trække hele mappen med filerne fra CD'en til harddisken på den computer som
skal printe filerne ud?

m.v.h.

Peter Toft

Fra : Klaus

Dato : 19-03-03 21:54

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på "fremstillingscomputeren"? - I så fald, vil det måske være en idé at
> trække hele mappen med filerne fra CD'en til harddisken på den computer

Det er sikkert fordi der er forskel på udprintningsmargener på de
forskellige printere. Min kan f. eks. ikke printe på de nederste 12mm.
Klaus

Fra : pre

Dato : 19-03-03 22:39

Publisher er stadig et program for pro´s. Det er selvsagt meget
nøjeregnende med printere eftersom det for den slags arbejde kræver en
udskrift med hver af de konkrete farver, dvs. udskrift der skal ende som
bogtryk.

Der er ingen vej udenom. Filerne tilpasses til én printer, til gengæld kan
du få udskrift med de nøjagtige CMYK farver.
pre

mailto:perian&#64postkasse.net