It's Oh So Quiet
Fra : Thomas

Dato : 19-03-03 20:16

Hejsa

Jeg har Björks udgave af sangen (It's Oh So Quiet) - Men jeg har
engang hørt den i en reklame, hvor det ihvertfald IKKE var Björk
der sang...

Sangen er vel fra 60'erne/70'erne gætter jeg på (??)
Hvem har lavet den originalt? Det er jo sikkert den jeg har hørt i
den reklame... Medmindre der er andre der har lavet covers af
den...

Findes der en hjemmside, hvor man kan søge på den slags ting?
Lidt Ala. IMDB, bare med musik istedet for film??

Mvh. Thomas

Fra : Troels

Dato : 19-03-03 20:32

> Sangen er vel fra 60'erne/70'erne gætter jeg på (??)
> Hvem har lavet den originalt? Det er jo sikkert den jeg har hørt i
> den reklame... Medmindre der er andre der har lavet covers af
> den...

Skrevet af Hans Lang og Bert Reisfeld. Sunget af Betty Hutton i 1940'erne.

> Findes der en hjemmside, hvor man kan søge på den slags ting?
> Lidt Ala. IMDB, bare med musik istedet for film??

www.allmusic.com

/Troels

Fra : Torsten Matthiessen

Dato : 19-03-03 23:45

Hvis du har Björk's version, så ka' du jo bare læse i coveret hvem der har
skrevet den, ikke?

/torsten/

Thomas <Thomas.Elbo@Privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e78c209$0$32020$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Flemming

Dato : 20-03-03 17:30

On Wed, 19 Mar 2003 23:44:30 +0100 "Torsten Matthiessen"
<barforama@mail.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Hvis du har Björk's version, så ka' du jo bare læse i coveret hvem der har
> skrevet den, ikke?

At man ved hvem der har skrevet et nummer betyder ikke at man ved hvem der
har sunget det...

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Jeppe Højholt

Dato : 19-03-03 23:48

> [...]
> Hvem har lavet den originalt? Det er jo sikkert den jeg har hørt i
> den reklame... Medmindre der er andre der har lavet covers af

Lisa Ekdahl - It's Oh So Quiet. Som blandt andet kan findes på nogle udgaver
af When Did You Leave Heaven.

Reklamen er for øvrigt for Anais Anais parfume.

Bedste hilsner,
Jeppe

Fra : Kasper Hartwich

Dato : 20-03-03 11:18

"Jeppe Højholt" <hoejholt@hotmail.com> wrote in message

> Lisa Ekdahl - It's Oh So Quiet. Som blandt andet kan findes på nogle
udgaver
> af When Did You Leave Heaven.

Du ved tilfældigvis ikke om man kan høre den nogensteder på nettet, eller om
der findes nogle danske netbutikker man kan købe den i?

Kasper

Fra : Jeppe Højholt

Dato : 20-03-03 13:02

> Du ved tilfældigvis ikke om man kan høre den nogensteder på nettet, eller
om
> der findes nogle danske netbutikker man kan købe den i?

Danske netbutikker tror jeg ikke, at du kan finde den i. Bedste bud er på
amazon.com eller fnac.fr, da den så vidt jeg husker kun er udgivet i Japan
og Frankrig. Har selv hjembragt mit eget eksemplar fra det franske.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 21-03-03 09:48

> [...]
>amazon.com eller fnac.fr, da den så vidt jeg husker kun er udgivet i Japan
>og Frankrig. Har selv hjembragt mit eget eksemplar fra det franske.

TP Musik har Lisa Ekdahls "when did you leave heaven" på tilbud til kr.
70 for tiden. Det er udgaven inkl. bonus track, som er den version, der
blev brugt i reklamen.

Peter