Solceller kontra batteri-booster
Fra : Jock Iuel

Dato : 19-03-03 20:20

Vi er ved at købe en ny CV, hvorpå vi ønsker at montere solceller da vi
som regel camperer i det svenske - gerne "så langt ude som muligt" hvor
der ikke er noget strøm!
Men nu er jeg i mellemtiden kommet lidt i tvivl om det er det optimale:
Når man snakker med forhandlerne kommer de som regel med en længere
tårevæddet søforklaring om alsken uhyrligheder der er forbundet med
solceller - "næææ du, køb hellere en batteri-booster...."
Skyldes dette at de ikke ved hvad de snakker om eller er en
batteri-booster det bedste. Til orientering strækker vores ophold typisk
sig over 4-5 dage og vi har ikke TV, computer m.v. i CV - lidt brug af
varmt vand kan vi dog strække os til
Mit spørgsmål er vel egentlig: Er der nogen her i gruppen der vil dele
ud af deres erfaringer med både solceller og/eller batteri-booster.

Tak for interessen..

Jock Iuel

Fra : Carsten Stage

Dato : 19-03-03 21:21

Jock Iuel wrote:
> Mit spørgsmål er vel egentlig: Er der nogen her i gruppen der vil dele
> ud af deres erfaringer med både solceller og/eller batteri-booster.

Der kan givet siges meget både for og imod begge systemer - men da man som
oftest har en bil med som ind imellem kører uden at campingvognen er med,
ville jeg se nærmere på DAN1212 boosteren fra DanPower Electronics -
eventuelt sammen med Battery-Case DAN1233 . Der er fin information at hente
om begge dele samt om batteriet og 12V systemer i det hele taget:

http://www.danpower.com/produkter.html

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

http://campingstuff.dk

Fra : Jock Iuel

Dato : 23-03-03 22:51

Carsten Stage wrote:
> [...]
> eventuelt sammen med Battery-Case DAN1233 . Der er fin information at hente
> om begge dele samt om batteriet og 12V systemer i det hele taget:

Nå, så blev den en booster. Jeg har en batteri på 65 Amp. (gelé) så et
par dage burde man da kunne holde sig med strøm...

Jock Iuel