Månelandingen var ét stort fupnummer!
Fra : / / dentro / /

Dato : 19-03-03 19:12

Nogen påstår at månelandingen bare var ét stort fupnummer.

Se dokumentaren "Månefup ... eller fakta" på TV2 Zulu kl. 20.30 aften. Da
jeg i sin tid så den første gang, var jeg målløs! Jeg kom 100 % i tvivl om
ikke det hele rent faktisk VAR fup!

SE DEN!!!

--------------------------
Når i så efter at have set dokumentaren sidder med kæben liggende på
stuebordet, så kig på nedenstående link. Det er et link, som....jaeh.... det
finder i ud af når i ser det - EFTER dokumentaren. Men sørg for først at
kigge på siden EFTER i har set dokumentaren, da den ellers ødelægger
oplevelsen af den.

http://makeashorterlink.com/?E28832ED3

/ / dentro / /

Fra : Ged

Dato : 19-03-03 19:18

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote:

> [...]
>jeg i sin tid så den første gang, var jeg målløs! Jeg kom 100 % i tvivl om

De ville jeg da have gjort - hvis ikke det var fordi jeg lige havde
mistet Zulu - grrrrr

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 19-03-03 23:05

Ged skrev:
> De ville jeg da have gjort - hvis ikke det var fordi jeg lige havde
> mistet Zulu - grrrrr

Der er garanteret en eller anden vis organisation, der ikke ønsker
programmet vist! Hvem sagde konspirationsteori?!

Mvh. Bjarke

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-03-03 09:22

"Ged" <ged@nork.auc.dk> wrote in message

> De ville jeg da have gjort - hvis ikke det var fordi jeg lige havde
> mistet Zulu - grrrrr

Du må gerne få min zulu.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-03-03 19:26

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> writes:

>Nogen påstår at månelandingen bare var ét stort fupnummer.

Konspirationsteorier igen nu?

"Capricorn One" er en udmærket film, der har afsæt i noget af det
samme, så ideen er ikke helt ny: http://uk.imdb.com/Title?0077294

(Bevares, filmen handler om en Mars-mission...)

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-03-03 19:40

/ / dentro / / wrote:
> [...]
> jeg i sin tid så den første gang, var jeg målløs! Jeg kom 100 % i tvivl om

Ha, du er alt for sent ude.!

Diskussionen var oppe i gruppen for 6 - 12 mdr. siden.

Kig i gamle indlæg, og spar diskussionen denne gang, tak.

Mvh. Jørgen

Fra : Christian Bruun

Dato : 19-03-03 21:29

Hej Jørgen Rasmussen

>Ha, du er alt for sent ude.!

>Diskussionen var oppe i gruppen for 6 - 12 mdr. siden.

>Kig i gamle indlæg, og spar diskussionen denne gang, tak.

Hmm, diskutionen var oppe for en fem-seks dage siden!

Men, til sidst i programmet siger de at japanerne vil sende en "ting"
derop som skal affotografere månen, og den vil kunne vise at der er
rester fra måne landingen.

Nogle der ved hvornår det skal finde sted?

Christian

Fra : Anders Lund

Dato : 19-03-03 21:37

"Christian Bruun" <christian@kollegiegaarden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men, til sidst i programmet siger de at japanerne vil sende en "ting"
> derop som skal affotografere månen, og den vil kunne vise at der er

Det kan jeg også huske.
Jeg mener at da vi diskuterede dette for et års tid siden, så var det bedste
argument for en månelanding, at det er plantet en sender på månen, som
sender et signal til jorden det gør det muligt at måle afstanden til månen.

Anders Lund
AndersGED@zaim.dk
fjern geden fra min email adresse

Fra : Peter Weis

Dato : 19-03-03 22:03

"Christian Bruun" <christian@kollegiegaarden.dk> wrote in message

> Men, til sidst i programmet siger de at japanerne vil sende en
"ting"
> derop som skal affotografere månen, og den vil kunne vise at der er
> rester fra måne landingen.

Skidt ... det er en del af konspirationen.
Japanerne har været i økonomisk krise i flere år, men er blevet holdt
oppe af amerikanerne. Nu hvor amerikanerne er ved at få interesse for
nye legekammerater, må japanerne så finde på noget ekstra for at
opretholde støtten. Derfor går de ind i konspirationen.

mvh
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-03 22:19

Christian Bruun skrev:

>Men, til sidst i programmet siger de at japanerne vil sende en "ting"
>derop som skal affotografere månen, og den vil kunne vise at der er
>rester fra måne landingen.

>Nogle der ved hvornår det skal finde sted?

Ja. Konspirationen vil være færdig midt i næste måned med at
retouchere billederne, og så bliver de frigivet.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-03 19:47

/ / dentro / / skrev:

> [...]

>jeg i sin tid så den første gang, var jeg målløs! Jeg kom 100 % i tvivl om

SE OGSÅ DETTE INDLÆG FRA DEN 15 I DENNE MÅNED:

OG SE OGSÅ ALLE DE ANDRE TRÅDE OM MÅNEFIDUSERNE SOM HAR VÆRET I
DK.VIDENSKAB I ÅRERNES LØB. DET ER VANVITTIGT SJOVT!

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-03-03 20:11

Bertel Lund Hansen wrote:

> OG SE OGSÅ ALLE DE ANDRE TRÅDE OM MÅNEFIDUSERNE SOM HAR VÆRET I

> DK.VIDENSKAB I ÅRERNES LØB. DET ER VANVITTIGT SJOVT!

Så fik vi da blæst ørevokset ud - det ekstra r var specielt slemt. Nu
trænger vi til noget ro!

Jeg mener forøvrigt også, det er fup, men tv-folkene valgte åbenbart
alligevel at lave udsendelsen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Gerner

Dato : 19-03-03 21:38

On Wed, 19 Mar 2003 20:11:13 +0100, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote
in dk.medier.tv:

>Så fik vi da blæst ørevokset ud - det ekstra r var specielt slemt. Nu
>trænger vi til noget ro!
>
>Jeg mener forøvrigt også, det er fup, men tv-folkene valgte åbenbart
>alligevel at lave udsendelsen.

Ja, udsendelsen var fup.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Lars Bernau

Dato : 19-03-03 21:59

In article <68lh7vkutcrnjm0jh78v4d12kaa5hns6j3@4ax.com>, gerner@teknik.dk
says...

> Ja, udsendelsen var fup.

hmmm... mener du at det er fup, og tv udsendelsen slet har været vist ?

/Lars

Fra : Gerner

Dato : 19-03-03 23:40

On Wed, 19 Mar 2003 21:59:21 +0100, Lars Bernau <bernau@mail.invalid> wrote in
dk.medier.tv:

>In article <68lh7vkutcrnjm0jh78v4d12kaa5hns6j3@4ax.com>, gerner@teknik.dk
>says...

>hmmm... mener du at det er fup, og tv udsendelsen slet har været vist ?

Ja, det ville være morsomt. Næh, det var indeholdet i udsendelsen der var fup.
Altså den om månefuppet. De skal jo også have brød på bordet.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-03-03 11:08

Lars Bernau <bernau@mail.invalid> writes:

> hmmm... mener du at det er fup, og tv udsendelsen slet har været vist ?

Jeps. TV-udsendelsen har aldrig været vist.

Den er ikke engang lavet.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet

Fra : Lars Bernau

Dato : 20-03-03 16:50

In article <m3y93a4ag5.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> Jeps. TV-udsendelsen har aldrig været vist.
>
> Den er ikke engang lavet.

hmm... Og jeg har slet ikke noget tv. Det lugter af lusk!

/Lars

Fra : Martin Moeller

Dato : 20-03-03 17:08

Lars Bernau skrev:

> hmm... Og jeg har slet ikke noget tv. Det lugter af lusk!

Ja, jeg eksisterer slet ikke. Denne besked har skrevet sig selv.

--
Martin Møller

Fra : Simon Kamber

Dato : 20-03-03 19:38

On Thu, 20 Mar 2003 17:07:31 +0100, "Martin Moeller"
<martin.moller@get2net.dot.dk> wrote:

>Ja, jeg eksisterer slet ikke. Denne besked har skrevet sig selv.
Passer ikke, du stod i baggrunden da de filmede månelandingen.

Fra : ML-78

Dato : 20-03-03 18:35

> Jeps. TV-udsendelsen har aldrig været vist.
>
> Den er ikke engang lavet.

Jeg har hørt, at den er lavet, men bare er optaget i et studie.

ML-78

Fra : Chris

Dato : 19-03-03 23:40

On Wed, 19 Mar 2003 20:11:13 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Så fik vi da blæst ørevokset ud - det ekstra r var specielt slemt.

Det er ekstra spændende, at der er et link til Fiduso (Folkefronten af
Intelligente Danskere til Udvikling af Sproglig Omhu) nederst i
Bertels indlæg.

Måske det er vel et spørgsmål, hvad Bertels sætning betyder. Måske er
det stavet rigtigt. Måske har årer et løb, og så kan man godt skrive
"årernes løb".

Venligst
Chris,
der er en af de intelligente danskere, der valgt et medlemskab af
Mensa og ikke Fiduso.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-03 23:58

Chris skrev:

>der er en af de intelligente danskere, der valgt et medlemskab af
>Mensa og ikke Fiduso.

Har Mensa et kursus hvor man kan lære at stave til "valgte"?

--
Bertel

Fra : Chris

Dato : 20-03-03 01:42

On Wed, 19 Mar 2003 23:58:07 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Har Mensa et kursus hvor man kan lære at stave til "valgte"?

Nej, heldigvis!

Omend jeg ikke kan stave, så kan jeg sætte et grammatisk komma:
»Har Mensa et kursus, hvor man kan lære at stave til "valgte"?«

Chris

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 20-03-03 02:05

Chris skrev:

> Omend jeg ikke kan stave, så kan jeg sætte et grammatisk komma:
> »Har Mensa et kursus, hvor man kan lære at stave til "valgte"?«

Nu har du efterhånden demonstreret, at du hverken har humor, kan stave
eller formår at kende forskel på traditionelt og nyt komma, der begge er
grammatiske kommaer. Har du mere interessant at bidrage med?

--
Mvh. Peter
"Vampires are make believe, just like elves and gremlins and eskimos!"

Fra : Gerner

Dato : 20-03-03 10:59

On Thu, 20 Mar 2003 02:04:34 +0100, "Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk>
wrote in dk.medier.tv:

>Nu har du efterhånden demonstreret, at du hverken har humor, kan stave
>eller formår at kende forskel på traditionelt og nyt komma, der begge er
>grammatiske kommaer. Har du mere interessant at bidrage med?

Hvor er i dog gode til at pisse jeres navne i mudderet.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : vadmand

Dato : 20-03-03 12:29

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<peter@filmsvar.dk>

> Hvor er i dog gode til at pisse jeres navne i mudderet.

It takes one to know one...

Per V.

Fra : Gerner

Dato : 20-03-03 15:38

On Thu, 20 Mar 2003 12:29:12 +0100, "vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in
dk.medier.tv:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
><peter@filmsvar.dk>

>It takes one to know one...

Ja, du kender dem jo ganske godt. Du pisser bare for småt til at blive anerkendt
med andet den lort du laver i mudderet.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : vadmand

Dato : 20-03-03 15:55

> [...]
in
> dk.medier.tv:

> Ja, du kender dem jo ganske godt. Du pisser bare for småt til at blive

I modsætning til dig laver jeg også ANDET end mudder.

Jeg har endnu til gode at se et konstruktivt eller argumenterende indlæg fra
dig om noget som helst.

Per V.

Fra : Gerner

Dato : 20-03-03 21:29

On Thu, 20 Mar 2003 15:54:46 +0100, "vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in
dk.medier.tv:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
>in

>er

>anerkendt
>
>I modsætning til dig laver jeg også ANDET end mudder.

Det mangler jeg at se. 1. du kan ikke lave andet end lort i grupperne. 2. skulle
du tilfældigvis lave noget andet, er punkt 1 stadig gældende.

>Jeg har endnu til gode at se et konstruktivt eller argumenterende indlæg fra
>dig om noget som helst.

Tja, da du kun kommer på banen for at lave lort, så ser du kun mine svar til
dine latrinære udgydelser.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Peter Weis

Dato : 20-03-03 22:01

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message
> [...]

> du tilfældigvis lave noget andet, er punkt 1 stadig gældende.

> Tja, da du kun kommer på banen for at lave lort, så ser du kun mine

Så - så, I to.
Kunne I, i det mindste, holde denne diskussion væk fra dk.videnskab?

mvh
Peter

Fra : vadmand

Dato : 20-03-03 22:29

> [...]
> du tilfældigvis lave noget andet, er punkt 1 stadig gældende.

> Tja, da du kun kommer på banen for at lave lort, så ser du kun mine svar

Hvorfor holder du ikke bare din beskiudte kæft, til du har noget fornuftigt
at sige?

Per V.

Fra : Gerner

Dato : 20-03-03 23:21

On Thu, 20 Mar 2003 22:28:50 +0100, "vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in
dk.medier.tv:

> [...]
>til
>>
>Hvorfor holder du ikke bare din beskiudte kæft, til du har noget fornuftigt

Jamen lille mand, det ser du jo, efter eget sigende, ikke.
Så hvorfor anstrenge sig for din skyld ! Du kommer bare med dit lort uanset.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : vadmand

Dato : 20-03-03 23:41

> [...]
> >
> Jamen lille mand, det ser du jo, efter eget sigende, ikke.
> Så hvorfor anstrenge sig for din skyld ! Du kommer bare med dit lort

Du får ret, jeg får fred.

Per V.

Fra : Gerner

Dato : 21-03-03 10:39

On Thu, 20 Mar 2003 23:41:19 +0100, "vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in
dk.medier.tv:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
>in

>wrote

>komma:
>"valgte"?«

>blive

>2.

>indlæg

>svar

>fornuftigt

>uanset.
>>
>Du får ret, jeg får fred.
>
>Per V.

Tja, det er set før og alligevel skal du hælde lort ud. Kunne du da blot få
afløb for dine frustrationer i muddergruppen i stedet for i alm. debatgrupper.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-03-03 10:58

Chris skrev:

>Omend jeg ikke kan stave, så kan jeg sætte et grammatisk komma:
>»Har Mensa et kursus, hvor man kan lære at stave til "valgte"?«

Ja, det kan jeg også - begge slags endda. Men jeg bruger det nye,
grammatiske komma, så der manglede ikke noget i min sætning.

--
Bertel

Fra : PerX ...

Dato : 27-03-03 01:06

In article <qeth7vsd6foegaa13mq52027beb7vmgs19@news.stofanet.dk>,
nospamfor@lundhansen.dk says...

> Har Mensa et kursus hvor man kan lære at stave til "valgte"?

Stavning er for folk som ikke har andet at lave ;)

Fra : vadmand

Dato : 27-03-03 11:34

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <qeth7vsd6foegaa13mq52027beb7vmgs19@news.stofanet.dk>,
> nospamfor@lundhansen.dk says...

> Stavning er for folk som ikke har andet at lave ;)

Ligesom Mensa er for folk, der ikke har andet at prale af end deres ik.

Per V.

Fra : Michael Castensen

Dato : 27-03-03 12:24

"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:b5uk3i$ek9$1@sunsite.dk:

> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Ligesom Mensa er for folk, der ikke har andet at prale af end deres ik.

Du behøver nu ikke at være så bitter bare fordi du dumpede til Mensa
prøven. Jeg mener, at man har tre chancer for at bestå, bare der minimum
går et år, før du prøver igen. Held og lykke med det.

Mvh
Michael.

Fra : vadmand

Dato : 27-03-03 23:26

"Michael Castensen" <@> skrev i en meddelelse

> Du behøver nu ikke at være så bitter bare fordi du dumpede til Mensa
> prøven. Jeg mener, at man har tre chancer for at bestå, bare der minimum
> går et år, før du prøver igen. Held og lykke med det.
Jeg ville ikke rømme om at søge optagelse i Mensa. Med en ik på 160 har man
vigtigere ting at bruge sin tid på.

"I'm so good I don't have to brag (S.Silverstein).

Per V."

Fra : Sven Nielsen

Dato : 28-03-03 00:13

In article <b5vtph$qhb$1@sunsite.dk>, perve@post.tele.dk says...

> Jeg ville ikke rømme om at søge optagelse i Mensa. Med en ik på 160 har man
> vigtigere ting at bruge sin tid på.

Har man virkelig? Med så høj en IK er der stor sandsynlighed for, at man
er temmelig hæmmet og fungerer socialt dårligt. Man er simpelthen for
intelligent til at kunne fungere sammen med mere almindeligt begavede
mennesker. Men så kunne mensa måske være et fristed, hvor man kan møde
ligesindede.

Næh, jeg er egentlig glad for at have en IK, der kun er en bagatel over
middelværdien.

Med venlig hilsen Sven.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-03-03 01:23

Sven Nielsen <sven@SPAMSPAMSPAMscientist.SPAM.com> writes:

> Har man virkelig?

Selvfølgelig har man det.

> Med så høj en IK er der stor sandsynlighed for, at man
> er temmelig hæmmet og fungerer socialt dårligt.

Det var dog en særpræget påstand.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hej hej, her er Morse-Per."
The RockBear. ((^))

Fra : Sven Nielsen

Dato : 28-03-03 11:01

In article <m3he9otk3j.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> Det var dog en særpræget påstand.

Næh, det burde være almindelig udbredt viden. Man er f.eks. blevet
opmærksom på, at de meget intelligente børn i folkeskolen har mindst
lige store problemer som de meget uintelligente. De har også i høj grad
brug for specialundervisning, men det har samfundet valgt at ignorere.

Og så ved jeg ikke, om det er et fænomen man kun finder i Jylland, men
jeg kender en del, der har været den "kloge" dreng eller pige i klassen
som barn. Det betyder ofte en ting: Mange hånlige kommentarer, mobning
og bank på vej hjem fra skole. Hvad for nogle menneskelige egenskaber
tror du, at der kommer ud af det?

Det er også pudsigt, at mensa-medlemmerne vist ikke er kendte for at
være universitetsprofessorer og lignende. De har helt almindelige jobs
som f.eks. postbud, frisør eller pornomodel. Noget tyder på, at den
resource, som man kunne forestille sig, at en utrolig høj
intelligenskvotient kunne være, ikke kan udnyttes ret godt i praksis. Så
jeg er overbevist om, at man er bedre stillet med en moderat høj
intelligens.

Eller måske er jeg bare misundelig.

Med venlig hilsen Sven.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-03-03 12:32

Sven Nielsen skrev:

>Næh, det burde være almindelig udbredt viden.

Nej.

> [...]
>folkeskolen har mindst lige store problemer som de meget uintelligente.
>De har også i høj grad brug for specialundervisning, men det har

Det er ikke rimeligt at sige sådan, men det er nok muligt at den
løsning man har valgt, ikke er den bedste. En skoledebat bliver
dog for omfattende. Kort: Man mener at med en passende
klassekvortient og lærerressourcer er det muligt at
individualisere undervisningen så meget at man kan tage hensyn
til både stærke og svage.

Jeg har haft en klasse hvor mindst 6 af eleverne havde en IK over
140 (vurderet af mig). De havde ikke specielle problemer og
fungerede godt, både hvad indlæring, popularitet og frikvarters-
og fritidsbeskæftigelse angik. Det var på grund af dem at vi
nåede til at omtale komplekse tal i 9. klasse. Men det var
naturligvis en fordel at de ikke var alene. Derudover har de
fleste af dem nogle ret fine forældre.

> [...]
>jeg kender en del, der har været den "kloge" dreng eller pige i klassen
>som barn. Det betyder ofte en ting: Mange hånlige kommentarer, mobning

Det har jeg selv og min lillebror oplevet, han værre end jeg.

>Hvad for nogle menneskelige egenskaber tror du, at der kommer ud af det?

Forskellige. Nogen kører ned på det, andre bliver stærke. Det er
en mærkelig påstand der kommer ud af det hvis man tror at man kan
sige det generelt.

> [...]
>resource, som man kunne forestille sig, at en utrolig høj
>intelligenskvotient kunne være, ikke kan udnyttes ret godt i praksis.

Det kan man heller ikke vide noget om. Udnyttelse af intelligens
skal ikke nødvendigvis måles i karriere eller indtægt. Det er
snarere dem med spidse albuer der scorer højt på de skalaer.

--
Bertel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-03-03 13:49

Sven Nielsen <sven@SPAMNOTscientist_NOSPAM_.com.SPAMTRAP> writes:

> Næh, det burde være almindelig udbredt viden. Man er f.eks. blevet
> opmærksom på, at de meget intelligente børn i folkeskolen har mindst
> lige store problemer som de meget uintelligente.

Jeg ligger i kassen med "meget intelligente", og ja, jeg har afgjort
haft problmer med manglende social tilpasning i både folkeskole og
gymnasie. Det havde næppe noget med min intelligens at gøre, snarere
med nogle mærkværdigheder i min psykologi. I dag har jeg en bred
vennekreds on-line og off-line og jeg kunne aldrig drømme om at melde
mig ind i Mensa for at finde venner.

Det ser ud til, at min vennekreds generelt består af andre "meget
intelligente", hvilket bekræfter opfattelsen at "krage søger mage",
men det har altså ikke været nødvendigt med Mensa for at udpege dem.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : ML-78

Dato : 28-03-03 22:13

> [...]
> intelligenskvotient kunne være, ikke kan udnyttes ret godt i praksis. Så
> jeg er overbevist om, at man er bedre stillet med en moderat høj

Det kan der være flere forklaringer på. Du har selv nævnt, at mennesker med
høj intelligens ofte hæmmes af dårlige sociale evner. En anden mulighed er,
at de vælger at bruge deres tid på noget andet end at gøre karriere, dvs. de
har andre prioriteter end høj løn og social prestige.

Jeg har hørt, uden at kunne sætte kilde på, at man kan finde sammenhæng
mellem folks intelligens og erhvervsmæssige succes (om det er løn eller
uddannelsesgrad eller andet ved jeg ikke) op til en IK på ca. 130. For folk
med en højere IK er der ikke længere nogen sammenhæng. Ved nogen, om dette
er rigtigt?

ML-78

Fra : Michael Castensen

Dato : 28-03-03 01:25

"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:b5vtph$qhb$1@sunsite.dk:

> Jeg ville ikke rømme om at søge optagelse i Mensa. Med en ik på 160
> har man vigtigere ting at bruge sin tid på.

En IK på 160. Er du sikker på det?
Standardafvigelse?
Ifølge hvilken test?

Mvh
Michael.

Fra : vadmand

Dato : 28-03-03 10:46

> En IK på 160. Er du sikker på det?
> Standardafvigelse?
> Ifølge hvilken test?

Det er en del år siden, jeg fik den målt, og jeg husker ikke, hvilken test.
Men jeg er i hvert fald ikke blevet dummere siden

Per V.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-03-03 10:51

vadmand skrev:

>Det er en del år siden, jeg fik den målt, og jeg husker ikke, hvilken test.
>Men jeg er i hvert fald ikke blevet dummere siden

Næ, vi andre har jo opdraget på dig i mellemtiden.

--
Bertel

Fra : vadmand

Dato : 28-03-03 12:19

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, vi andre har jo opdraget på dig i mellemtiden.

Og vice versa.

Per V.

Fra : Gerner

Dato : 28-03-03 11:53

On Fri, 28 Mar 2003 10:46:15 +0100, "vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in
dk.medier.tv:

>"Michael Castensen" <@> skrev i en meddelelse

>Det er en del år siden, jeg fik den målt, og jeg husker ikke, hvilken test.
>Men jeg er i hvert fald ikke blevet dummere siden

Hvordan kan det så være du indlader dig på mudderkast i andre grupper end
muddergruppen ? Det er i hvert fald dumt ! Hvis du har fået målt din IK har du
også en rapport ellers kan du få den hos din sagsbehandler.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : vadmand

Dato : 28-03-03 12:20

> Hvordan kan det så være du indlader dig på mudderkast i andre grupper end
> muddergruppen ? Det er i hvert fald dumt !

Skriver Gerner, der aldrig har beskæftiget sig med andet i NOGEN grupper.

Men det er måske et af Mensa-medlemsskabets privilegier?

Per V.

Fra : Michael Castensen

Dato : 28-03-03 16:08

"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:b61b5p$g5l$1@sunsite.dk:

> "Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

> Skriver Gerner, der aldrig har beskæftiget sig med andet i NOGEN
> grupper.
>
> Men det er måske et af Mensa-medlemsskabets privilegier?

Chok!
Er Gerner virkelig medlem af Mensa?
Det kunne være, at man selv skulle få taget den test. Jeg scorede en IK på
142 i Mensas online test for et år siden. Jeg tror dog ikke, at jeg har
nogen chance for at bestå den rigtige test.

Mvh
Michael.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-03-03 17:46

Michael Castensen <@> skrev:

>Er Gerner virkelig medlem af Mensa?

Nej, han er medlem af Mensa Lite.

--
Bertel

Fra : Gerner

Dato : 28-03-03 20:06

On Fri, 28 Mar 2003 12:20:25 +0100, "vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in
dk.medier.tv:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

>Skriver Gerner, der aldrig har beskæftiget sig med andet i NOGEN grupper.

Er det ikke dumt at lyve! Du ved bedre.
Den der Ik du påstår at have er falsk, du har højest 45 i IK.
Nu er du sikkert dum nok til at genmæle noget dumt.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : vadmand

Dato : 28-03-03 23:43

> [...]
> Den der Ik du påstår at have er falsk, du har højest 45 i IK.
> Nu er du sikkert dum nok til at genmæle noget dumt.

Nej da, så skulle jeg jo ned på dit plan - jeg tror slet ikke, jeg vil svare
dig.

per V.

Fra : ML-78

Dato : 29-03-03 00:32

> Nej da, så skulle jeg jo ned på dit plan - jeg tror slet ikke, jeg vil
svare
> dig.

Hvad vil du så kalde det, du lige har skrevet?

ML-78

Fra : vadmand

Dato : 29-03-03 00:56

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> svare
>
> Hvad vil du så kalde det, du lige har skrevet?

Uhadadada - der fik du mig sørme! Det tror jeg sgu heller ikke, jeg vil
svare på!

Per V.

Fra : Gerner

Dato : 29-03-03 11:15

On Fri, 28 Mar 2003 23:43:04 +0100, "vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in
dk.medier.tv:

> [...]
>end

>Nej da, så skulle jeg jo ned på dit plan - jeg tror slet ikke, jeg vil svare

QED.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Peter Weis

Dato : 28-03-03 21:03

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message

> Nu er du sikkert dum nok til at genmæle noget dumt.

Udover det åbenlyst tåbelige i at fortsætte denne diskussion, så er
det da et ualmindeligt plat forsøg på at lukke munden på din
modstander.
Du kunne have fået en vis respekt hvis du:
1) havde annonceret at dette blev dit sidste indlæg i tråden
2) rent faktisk levede op til det løfte, for det er der mange som ikke
gør.

mvh
Peter

Fra : Gerner

Dato : 27-03-03 11:41

On Thu, 27 Mar 2003 01:06:03 +0100, PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com>
wrote in dk.medier.tv:

>In article <qeth7vsd6foegaa13mq52027beb7vmgs19@news.stofanet.dk>,
>nospamfor@lundhansen.dk says...

>Stavning er for folk som ikke har andet at lave ;)

Og så er der dem der går ind i ældgamle tråde og fiser den af.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : rhexis

Dato : 19-03-03 23:00

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in
message news:3E78C0D1.2512@kimludvigsen.dk...

> Jeg mener forøvrigt også, det er fup, men tv-folkene valgte åbenbart
> alligevel at lave udsendelsen.

Det var Fox der sendte udsendelsen. Det siger vist alt om niveauet. De
går ikke så højt op i petitesser som eksempelvis research og kvalitet.

Bare der er seere i skidtet.

--
rhexis

Fra : Anders Lund

Dato : 19-03-03 23:05

"rhexis" <3bbg3001.sneakemail@com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det var Fox der sendte udsendelsen. Det siger vist alt om niveauet. De
> går ikke så højt op i petitesser som eksempelvis research og kvalitet.

Det var vist en der nævnte sidste gang, at det også er den legendariske
udsendelse "when cars atack", det beskrive er konspiration i bilindustrien,
som overlagt dræber menneskeliv.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-03-03 18:12

Anders Lund wrote:

> Det var vist en der nævnte sidste gang, at det også er den legendariske
> udsendelse "when cars atack", det beskrive er konspiration i bilindustrien,
> som overlagt dræber menneskeliv.

Ikke bilindustrien. BILERNE!

<indsæt twilight zone musik her>

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-03-03 22:38

Robert Eriksen wrote:

> Ikke bilindustrien. BILERNE!

Hvis jeg husker ret, så gjorde de også opmærksom på at hele programmet
var pure opspind. At den disclaimer også skulle have været på moon-hoax
udsendelsen er så en helt anden sag ...

--
PeKaJe

Fra : rhexis

Dato : 19-03-03 23:15

"Anders Lund" <andersGED@zaim.dk> wrote in message

> Det var vist en der nævnte sidste gang, at det også er den
> legendariske udsendelse "when cars atack", det beskrive er
> konspiration i bilindustrien, som overlagt dræber menneskeliv.

Plus "America's Funniest Car Chases", "America's Funniest Police
Chases with Explosions" og slutteligt "America's Funniest Car Chases
with Cheating Policeofficers Who Want To Marry Joe Millionaire"...

Bortset fra deres tegnefilm sender de stort set kun bras som
ovenstående og højredrejede nyhedsudsendelser.

--
rhexis

Fra : Gerner

Dato : 19-03-03 23:42

On Wed, 19 Mar 2003 23:14:46 +0100, rhexis <3bbg3001.sneakemail@com> wrote in
dk.medier.tv:

> [...]
>
>Bortset fra deres tegnefilm sender de stort set kun bras som
>ovenstående og højredrejede nyhedsudsendelser.

De sender en del sport, som vises på zulu.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : rhexis

Dato : 20-03-03 21:17

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message

> Nu har du efterhånden demonstreret, at du hverken har humor, kan stave
> eller formår at kende forskel på traditionelt og nyt komma, der begge
> er grammatiske kommaer. Har du mere interessant at bidrage med?

Ouch.

--
rhexis

Fra : Gerner

Dato : 20-03-03 21:32

On Thu, 20 Mar 2003 21:17:14 +0100, rhexis <3bbg3001.sneakemail@com> wrote in
dk.medier.tv:

>"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message

>Ouch.

Det er en grammatikalitet.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Kaare Fiedler Christ~

Dato : 20-03-03 22:32

"vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> [...]
> til
>>
> Hvorfor holder du ikke bare din beskiudte kæft, til du har noget fornuftigt

Tak, jeg synes I skal fortsætte diskussionen i dk.snak.mudderkastning.

Hilsen
Kåre
--
Kaare Fiedler Christiansen fiedler@daimi.au.dk

$ make it so
don't know how to make it (bu42).

Fra : Stefan Holm

Dato : 28-03-03 09:06

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Det var dog en særpræget påstand.

Ja, men der er selvfølgelig enkelte. Jeg vil dog ikke forvente at se
dem i en social forening som Mensa.

--
"NOT A CONTINUOUS MAPPING! P--L--O--N--K!!"

Fra : Simon Kamber

Dato : 19-03-03 20:14

On Wed, 19 Mar 2003 19:12:10 +0100, "/ / dentro / /" <kena@mail.dk>
wrote:

> [...]
>jeg i sin tid så den første gang, var jeg målløs! Jeg kom 100 % i tvivl om

Well, har aldrig set den. Men den er blevet bragt op et par gange her
i gruppen, hvor folk har givet links til mange sider der hver især
tager hvert enkelt argument fra førnævnte film og plaffer dem
effektivt ned. By the way, tror du seriøst selv på at de kunne holde
DEN skjult? Bare et lille leak og den er kikset, kan de sq ikke holde
med alle de involverede der må have været hvis det var et hoax.

Fra : PerX ...

Dato : 21-03-03 17:27

In article <k8gh7vcgl8gupbvpjcsfsa1pljqru94846@4ax.com>, simon_kamber@hot
says...
> By the way, tror du seriøst selv på at de kunne holde
> DEN skjult?
Yep :)

> Bare et lille leak og den er kikset,

Hvorfor det? De fleste vil jo have din holdning og gå ud fra at sådan en
afsløring er fup.

> ... kan de sq ikke holde
> med alle de involverede der må have været hvis det var et hoax.

Sagtens, det er lidt lige som krigs planer - det er kun få i toppen så
kender hele billedet, dem ned af ved ikke mindre. Capricorn One er sådan
set troværdig nok.

Fra : zcully

Dato : 19-03-03 21:11

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message
> [...]
> finder i ud af når i ser det - EFTER dokumentaren. Men sørg for først at
> kigge på siden EFTER i har set dokumentaren, da den ellers ødelægger

Ja toatlt god udsendelse og den fik også mig til at tvivle!!!
En skam at den kommer på Zulu. Ellers ville jeg have set den igen.

/Zcully

Fra : Peter Weis

Dato : 19-03-03 21:44

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message

> Ja toatlt god udsendelse og den fik også mig til at tvivle!!!
> En skam at den kommer på Zulu. Ellers ville jeg have set den igen.

I mine øjne var den totalt latterlig.
Jeg har den muligvis på bånd. Hvis du er interesseret, vil jeg se
efter. Du kan så komme ud til mig, så vi kan gennemgå den løgn for
løgn og dumhed for dumhed.

mvh
Peter

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 25-03-03 21:12

/ / dentro / / skriver:

> [...]
> finder i ud af når i ser det - EFTER dokumentaren. Men sørg for først at
> kigge på siden EFTER i har set dokumentaren, da den ellers ødelægger

Jeg kan ikke se Zulu og har heller ikke tid til at se på
konspirationsteorier onsdag aften, selvom det kunne skaffe mig et
billigt grin.

Men prøv så lige at kigge her: http:www.moontruth.com

Det er et filmklip der skal forestille Armstrong på månen, men er lavet
i et studie i Europa. Husk at se filmklippet før det bliver forklaret i
detaljer.

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen