Køb af optager - minidisc?
Fra : Thomas

Dato : 19-03-03 19:01

Hej NG

Jeg håber at jeg rammer den rigtige nyhedsgruppe med dette spørgsmål:

Jeg har lovet min kæreste undersøge hvilken minidisc man bør vælge hvis den
skal kunne optage i en rimelig pris? Så er der nogen der har nogle gode råd
eller præferencer mht. minidisc. Er der en model vi skal gå uden om eller en
mikrofon man i hvert fald skal købe? Der er selvfølgelig også muligheden for
et andet medie, men mit indtryk er at minidiscen er det mest udbredte (og
derfor bedste til prisen?).

Håber i kan hjælpe!

MVH
Thomas Jansson

Fra : Troels

Dato : 19-03-03 19:15

> [...]
for
> et andet medie, men mit indtryk er at minidiscen er det mest udbredte (og

Hvilken mikrofon man bør vælge afhænger meget af hvad man skal optage. Om
det er tale eller musik.

/Troels

Fra : Thomas

Dato : 19-03-03 20:06

> Hvilken mikrofon man bør vælge afhænger meget af hvad man skal optage. Om
> det er tale eller musik.

Den skal bruges til optagelse af violin og andet klassisk musik, men først
og fremmest violin.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Astrid

Dato : 19-03-03 22:01

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Om

> Den skal bruges til optagelse af violin og andet klassisk musik, men først
> og fremmest violin.

En god kondensator-mikrofon ville jeg nok anbefale. Spørg i f.eks. Aage
Jensen.

/astrid

Fra : John K

Dato : 19-03-03 22:17

"Astrid" <admin-illegal@no.spam.eggs.and.spam.org> skrev i en meddelelse

> "Thomas" <tjansson80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Om

> En god kondensator-mikrofon ville jeg nok anbefale. Spørg i f.eks. Aage
> Jensen.

Så er du så bare afhængig af phantom-power, hvilket i mange tilfælde kan
være ret træls.

Mvh

John K

Fra : Astrid

Dato : 20-03-03 03:03

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så er du så bare afhængig af phantom-power, hvilket i mange tilfælde kan
> være ret træls.

Medmindre der er batterier i mikrofonen. Det er da set før.

Hvis det er optagelser, der kan klare på et par dage, kan man leje en
mikrofon. Det har jeg selv gjort engang. Det kan noget bedre betale sig end
at investere i en eller anden dyr mikrofon, f.eks. Brüel & Kjær, som laver
rigtig gode mikrofoner.

/astrid

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 20-03-03 00:40

"Astrid" <admin-illegal@no.spam.eggs.and.spam.org> wrote in message

> En god kondensator-mikrofon ville jeg nok anbefale. Spørg i f.eks. Aage
> Jensen.

Prøv også at spørge gear-nørderne i d.k.m.produktion. Så vidt jeg har
forstået på dem får man best kvalitet hvis man køber en mikrofon pre-amp og
sætter den i line-in på MD'en, fordi mikrofonindgangen, som regel er dårlig.
Men det koster jo altsammen...

Mvh.
Simon

Fra : Thomas

Dato : 20-03-03 10:47

> [...]
og
> sætter den i line-in på MD'en, fordi mikrofonindgangen, som regel er

Det vil jeg gøre. Mange tak for svarene!

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson