MS Windows
briani 27239
WinXP og automatisk opstart af AVP antivir~
Fra : René

Dato : 19-03-03 18:29

Heiza...

Jeg kører XP pro dk, og har prøvet at installere min AVP antivirus, men er
løbet ind i nogle problemer..
Programmet er kun beregnet til Win9X men det fungerer fint, og min licens
har heller ikke givet nogle problemer med at updatere programmet.
Problemet er at når jeg starter op så skriver den til mig følgende
fejlmeddelelse :
"You must start AVP Control Centre Service from NT's Crontrol Panel/Services
dialog."
Jeg har fundet "Kontrol panel - administration - tjenester" og ser at
programmet ikke er startet. Hvis jeg så klikker på det og vælger start så
kører det hele uden problemer.. Men kan det ikke gøres så det starter op
selv??

Jeg har prøvet under egenskaber i tjenester at vælge automatisk
genoprettelse efter 1 min ventetid, men det hjælper ikke..
Kan der være nogle sikkerhedsmæssige komplikationer ved at jeg kører et
Win9x antivirus-proggram under WinXP??
Eller hvad med licensen??

Alt hjælp modtages med kyshånd

m.v.h. René..

Fra : kim

Dato : 19-03-03 18:50

"René" <hej@hej.dk> skrev i en meddelelse
> Heiza...

Hey...

> [...]
> Programmet er kun beregnet til Win9X men det fungerer fint, og min licens
> har heller ikke givet nogle problemer med at updatere programmet.

Hvilken version af AVP ?

> [...]
> fejlmeddelelse :
> "You must start AVP Control Centre Service from NT's Crontrol

Starter hvad op, XP eller AVP ?

> Jeg har fundet "Kontrol panel - administration - tjenester" og ser at
> programmet ikke er startet.

Jeg har selv kørt med AVP i flere år nu ( samt XP ) og er aldrig
gået ind "tjenester" for at få AVP til at starte op eller ikke når jeg
tænder
min computer. Det gør man inde i AVP Control Centre...

> Hvis jeg så klikker på det og vælger start så
> kører det hele uden problemer.. Men kan det ikke gøres så det starter op
> selv??

Jo inde i AVP Control Centre...

> Jeg har prøvet under egenskaber i tjenester at vælge automatisk
> genoprettelse efter 1 min ventetid, men det hjælper ikke..

Ikke forstået ? vælge "automatisk genoprettelse" ?

> Kan der være nogle sikkerhedsmæssige komplikationer ved at jeg kører et
> Win9x antivirus-proggram under WinXP??

Ikke her. Jeg kører også med en gammel version.

> Eller hvad med licensen??

Licensen er bare til så man kan opdatere dagligt og lovligt,
indtil den er udløbet.

Fra : Pico

Dato : 19-03-03 23:12

René wrote:
> [...]
> programmet ikke er startet. Hvis jeg så klikker på det og vælger
> start så kører det hele uden problemer.. Men kan det ikke gøres så

Kan du ikke bare lægge en genvej i mappen Start under programmer ?
Det er da lettere end at rode med Run i RegEdit, men det allerbedste
ville selvfølgelig være hvis programmet har den mulighed at stilles til
automatisk start, det har du jo søgt efter.
Pico
Husk at fjerne SPAM i E-mail adressen