MS Windows
briani 27239
winxp og win98 på network sammen
Fra : easygeorgexp@hotmail~

Dato : 19-03-03 18:00

Er der nogen her der har forstand på det:

winxp og win98 på network sammen,
er det muligt, og hvordan ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-03 18:10

easygeorgexp@hotmail.com skrev:

>winxp og win98 på network sammen,
>er det muligt, og hvordan ?

En af grundene til at jeg gik tilbage fra XP til Windows2000 er
at netværket var frygteligt bøvlet. Jeg bruger nemlig Windows 98
på min hovedcomputer.

Indimellem lykkedes det mig at få det til at virke, og indimellem
virkede det ikke. Jeg kunne ikke finde noget system i
problemerne.

Og så savnede jeg NetBEUI.

--
Bertel

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 20-03-03 13:30

easygeorgexp@hotmail.com skrev:

>winxp og win98 på network sammen,
>er det muligt, og hvordan ?

Jeg har en stationær med Win98 og en bærbar med WinXP forbundet sammen
med enten et trådløst net eller et krydset Ethernet kabel. Begge net
virker fint hver for sig, men jeg tilslutter dem selvfølgelig ikke
samtidig.

Den stationære Win98 har ADSL Internet direkte via et Eicon modem. Den
bærbare har så Internet indirekte gennem det trådløse net og en Proxy
på den stationære.

Det har jeg med lidt besvær fået til at virke helt tilfredstillende.
Det er tilsyneladende vigtigt at Win98 ikke bruger en given protokol
på mere ned een forbindelse.
Det har jeg klaret ved at bruge tre forskellige protokoller, Internet
modem kører med NDISWAN, det trådløse net med TCP, Ethernetkablet med
IPX.

Windows ICS har jeg droppet, det er noget bøvlet noget, jeg ikke kan
få til at køre ordentlig.

Erik

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-03 21:08

køre selv netværk med xp og win 98 SE og det virker da meget fint¨
win98 har net adgang og xp køre igennem den til nettet

Fra : easygeorgexp@hotmail~

Dato : 19-03-03 21:45

On Wed, 19 Mar 2003 21:08:08 +0100, "Allan"
<allan.korsgaard(a)mail.dk> wrote:

> køre selv netværk med xp og win 98 SE og det virker da meget fint¨
> win98 har net adgang og xp køre igennem den til nettet

Mange tak, men HVORDAN ?
Hvordan er XP sat op ?

Fra : Nederbasse

Dato : 19-03-03 22:52

<easygeorgexp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mange tak, men HVORDAN ?
> Hvordan er XP sat op ?

Min XP fandt selv min anden pc og min bærbare da jeg installerede den, husk
samme workgroup, subIp (undernetmaske), forskellige Ip nr. på de pc'er der
skal nettes fx.10.0.0.10 - 10.0.0.20 o.s.v.

Lars

Fra : easygeorgexp@hotmail~

Dato : 19-03-03 23:24

On Wed, 19 Mar 2003 22:51:30 +0100, "Nederbasse"
<lane@NOHAMjubiipost.dk> wrote:

> Min XP fandt selv min anden pc og min bærbare da jeg installerede den, husk
> samme workgroup, subIp (undernetmaske), forskellige Ip nr. på de pc'er der
> skal nettes fx.10.0.0.10 - 10.0.0.20 o.s.v.

Jeg har selv 3 comp. med 98 på net,
og jeg har aldrig sat ip op på dem.
De kører gennem en TOPCOM switch.

XP sætter selv en ip (?) så det er kun på 98 man skal sætte den ?
Det må være under properties TCP/IP ?

det er en vens computere der er bøvl med.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-03 22:33

"Allan" <allan.korsgaard(a)mail.dk> skrev:

>køre selv netværk med xp og win 98 SE og det virker da meget fint¨
>win98 har net adgang og xp køre igennem den til nettet

Virker dit lokalnet?

--
Bertel

Fra : easygeorgexp@hotmail~

Dato : 19-03-03 23:15

On Wed, 19 Mar 2003 22:33:06 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

> Virker dit lokalnet?

Begge comp. kan se sig selv,
så det skulle være ok.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-03-03 00:02

easygeorgexp@hotmail.com skrev:

>Begge comp. kan se sig selv,
>så det skulle være ok.

Niks. Kan de se hinanden?

--
Bertel

Fra : easygeorgexp@hotmail~

Dato : 20-03-03 00:14

On Thu, 20 Mar 2003 00:02:15 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

> Niks. Kan de se hinanden?

Hvis de kan se sig selv, så kører net vel ok lokalt (?)
men de kan ikke se hinanden, det er det der er problemet.

Fra : Anders Lund

Dato : 20-03-03 12:27

easygeorgexp@hotmail.com wrote:
> Hvis de kan se sig selv, så kører net vel ok lokalt (?)

Lokalnet betyder dit LAN.

> men de kan ikke se hinanden, det er det der er problemet.

Okay, så virker dit lokalnet ikke.

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : easygeorgexp@hotmail~

Dato : 20-03-03 13:19

On Thu, 20 Mar 2003 12:27:25 +0100, "Anders Lund"
<spam2003@andersonline.dk> wrote:

> Okay, så virker dit lokalnet ikke.

tak for svaret, men det gav mig ikke noget nyt