Asus A7V333 CPU limit?
Fra : Charlotte Brendstrup~

Dato : 19-03-03 17:30

Hej NG

Jeg har lige erhvervet mig en T-bread 2100+ CPU til subject. Jeg kan ikke få
den til at virke! Er der lige nogen der gider bekræfte at omtalte MB
understøtter denne CPU inden jeg sender den tilbage. Har selv været på
www.asus.com og har kun kunnet konkludere at MB'et understøtter CPU'en.
Altså er den defekt. Eller hvad???

Fra : Leony

Dato : 19-03-03 18:14

"Charlotte Brendstrup Simonsen" <charlottebs@kabelnettet.dk> skrev i en
meddelelse news:EZ0ea.1226$N16.650@news.get2net.dk

> [...]
> selv været på www.asus.com og har kun kunnet konkludere at MB'et
> understøtter CPU'en. Altså er den defekt. Eller hvad???

Har du opdateret BIOS til den nyeste version?
Denne side siger du skal have minimum version 1006:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
og denne siger version 1004:
http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 19-03-03 18:14

> [...]

> den til at virke! Er der lige nogen der gider bekræfte at omtalte MB
> understøtter denne CPU inden jeg sender den tilbage. Har selv været på

Tja, den burde i hvert fald virke. Jeg har selv haft en lign. CPU siddende
på min for noget tid siden. Så du kan enten havde været uheldig at du har
fået en defekt CPU eller du kan prøve at opdatere din BIOS. Hvilken ver.
BIOS har du?
Når du siger at den ikke virker, hvordan giver det sig så til udtryk?
Starter maskinen slet ikke op eller hvad?

Kenneth

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-03-03 18:41

Det kan det bundkort SAGTENS tage. Har det selv, og har testet en CPU for
min sjuk der var i samme dilemma =)
Det var blot en Thoroughbred 2600, så mon ikke du er på den sikre side?

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Martin

Dato : 20-03-03 22:21

> [...]

> den til at virke! Er der lige nogen der gider bekræfte at omtalte MB
> understøtter denne CPU inden jeg sender den tilbage. Har selv været på

Kan desværre kun sige at hvis du har et af de første mb med rev 1.01, så kan
det ikke tage TB's. Taler af bitter erfaring, jeg købte en TB b 1700+ og den
kunne jeg ikke få til at virke. CPU'en virker fint i min server med et ASUS
a7v-e hvor den så må nøjes med sølle 1250MHz, selvom den er god for næsten
det dobbelte.
Jeg har ingen anelse om hvordan du finder ud af hvilken rev. dit bundkort
har.

-Martin

Fra : Leony

Dato : 21-03-03 16:45

"Martin" <martinkr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> min server med et ASUS a7v-e hvor den så må nøjes med sølle 1250MHz,
> selvom den er god for næsten det dobbelte.

Synes egentlig at det er en lidt pudsig historie.
Opdaterede du BIOS på dit 333 board inden du satte T-Breden'en i?

Både Asus og a7vtroubleshooting.com er rimeligt enige om at 333 kan køre
med T-Bred's (de er dog lidt uenige om hvilken BIOS man skal bruge).
http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Begge sider er også enige om at A7V-E ikke understøtter T-Breds, jeg vil
dog ikke udelukke de tager fejl.

Synes også det er lidt pudsigt at du mener den kan køre dobbelt så
hurtigt som den gør nu, da en 1700+ "kun" er på 1,47GHz - skal
selvfølgelig ikke udelukke at du har en virkelig god clocker.

> Jeg har ingen anelse om hvordan du finder ud af hvilken rev. dit
> bundkort har.

Det står som regel mellem PCIslotsne eller i et hjørne af boardet.

Fra : Martin

Dato : 21-03-03 21:41

> Synes egentlig at det er en lidt pudsig historie.

Helt enig :)

> Opdaterede du BIOS på dit 333 board inden du satte T-Breden'en i?

Kører med nyeste bios, opdaterer så meget som muligt.

> Både Asus og a7vtroubleshooting.com er rimeligt enige om at 333 kan køre
> med T-Bred's (de er dog lidt uenige om hvilken BIOS man skal bruge).
> [...]

Nedeste link er meget godt, der står netop at T-Bred først understøttes fra
rev 2.00

> Begge sider er også enige om at A7V-E ikke understøtter T-Breds, jeg vil
> dog ikke udelukke de tager fejl.

A7V-E understøtter ikke engang Palomino-kernen, og derfor genkendes min
T-Bred som en alm athlon, måske netop derfor at den virker uden problemer af
nogen art på netop det bundkort. På mit A7V-333 genkendes den som en
Palomino, hvilket åbenbart gør at cpu og bundkort ikke snakker helt så godt
sammen. A7V-333 giver desuden cpu'en 1,8v hvor det gamle A7V-E nøjes med
1.55v.

> Synes også det er lidt pudsigt at du mener den kan køre dobbelt så
> hurtigt som den gør nu, da en 1700+ "kun" er på 1,47GHz - skal
> selvfølgelig ikke udelukke at du har en virkelig god clocker.

Min "elskede" T-bred fjoller rundt med 1250MHz pt, derfor jeg snakker om
dobbelt hastighed, eller hvad der minder om det. Sælger sagde (i know, måske
salgsgas) at en kollega havde fået en fra samme sending op på 2400MHz med
almindelig luftkøling.
Det skal dog siges at med et køleprofil på cpu og en 7v, 80mm blæser hængene
et stykke derfra så bliver den ikke mere end 42 grader varm ved fuld load
(seti) hvor rumtemperaturen er 25 grader, ganske pænt.

-Martin

Fra : Leony

Dato : 22-03-03 15:28

> Nedeste link er meget godt, der står netop at T-Bred først
> understøttes fra rev 2.00

På dette link står der ud for A7v-333 følgende:
Athlon XP 1700+(Model 8) 1.01 1006
Athlon XP 1700+(Model 6) 1.01 1006

Så vidt jeg ved er Model 8 og Model 6 T-Bred og Palomino (kan ikke huske
hvilken en der er hvad).

> A7V-E understøtter ikke engang Palomino-kernen, og derfor genkendes
> min T-Bred som en alm athlon, måske netop derfor at den virker uden
> problemer af nogen art på netop det bundkort.

Det var jeg ikke klar over at man kunne, altså få et bundkort der ikke
understøtter XP cpu'er til at køre som Thunderbirds.

> [...]
> know, måske salgsgas) at en kollega havde fået en fra samme sending
> op på 2400MHz med almindelig luftkøling.

Sjovt nok så er der nogle af cpu'erne som monsterclocker og andre kan
ikke clockes overhovedet.

> Det skal dog siges at med et køleprofil på cpu og en 7v, 80mm blæser
> hængene et stykke derfra så bliver den ikke mere end 42 grader varm
> ved fuld load (seti) hvor rumtemperaturen er 25 grader, ganske pænt.

Den er jo også lidt underclocket.

Fra : Martin

Dato : 23-03-03 00:50

> [...]
> Athlon XP 1700+(Model 8) 1.01 1006
> Athlon XP 1700+(Model 6) 1.01 1006
>
> Så vidt jeg ved er Model 8 og Model 6 T-Bred og Palomino (kan ikke huske

Nu får du ret og jeg begynder at varme op til at kontakte Asus for et klart
svar, hvilket nok tidligst bliver sendt i morgen eftermiddag.. det er jo
lidt sent nu.
Hvad jeg heller ikke forstår er at computeren kører, men holder pauser på ½
minut efter få sekunders kørsel, så en opstart tog et stykke over 20
minutter, og prøvede endda med at formatere og geninstallere 2 gange.

> Det var jeg ikke klar over at man kunne, altså få et bundkort der ikke
> understøtter XP cpu'er til at køre som Thunderbirds.

Det jeg mente var at en T-Bred grundlæggende bygger på den originale
Athlon-kerne og ikke på en Palomino, og gætter derfor på at den fatter
instrukser sendt som til en athlon og ikke som sendt til en Palomino.

-Martin

Fra : Leony

Dato : 23-03-03 10:47

> Nu får du ret og jeg begynder at varme op til at kontakte Asus for et
> klart svar, hvilket nok tidligst bliver sendt i morgen eftermiddag..
> det er jo lidt sent nu.

Det bliver interessant at høre svaret.

> [...]
> pauser på ½ minut efter få sekunders kørsel, så en opstart tog et
> stykke over 20 minutter, og prøvede endda med at formatere og

Tja, jeg ved det ikke, men det kunne vel skyldes problemer med cpu'en.

Fra : Martin

Dato : 23-03-03 11:22

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> Det bliver interessant at høre svaret.

Jeg melder tilbare når jeg får et svar. Hvis asus ikke svarer må jeg jo
aflevere bundkortet til shg.

> Tja, jeg ved det ikke, men det kunne vel skyldes problemer med cpu'en.

Tror nu ikke det er cpu'en der fejler noget da den jo netop virker
forrygende i det andet bundkort.

-Martin

Fra : Martin

Dato : 03-04-03 14:49