SMS-besked bliver klippet over?
Fra : Ulrik

Dato : 19-03-03 15:36

Hej!

Er der nogen der ved hvorfor nogle sms-beskeder bliver klippet over?

Et eksempel (som det ville stå i displayet) på en klippet sms-besked er:
"Her kommer en masse tekst som et eksempel på en sms-besked der kan fylde ca
160 tegn *noget tekst mangler*".

Dette sker både for nogle sms-beskeder jeg modtager fra udlandet samt herfra
Danmark.

Min telefon er en Nokia 6100 med CBB abonnement.

/Ulrik

Fra : Christian Poulsen

Dato : 19-03-03 18:47

> Min telefon er en Nokia 6100 med CBB abonnement.

Typisk CBB problem. Det har vist stået på længe.

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 20-03-03 11:46

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Typisk CBB problem. Det har vist stået på længe.

Det samme sker med Telia og N6310i.

Jesper

Fra : Søren -CBB Mobil

Dato : 20-03-03 15:50

Hej Ulrik

Grunden til at du ikke kan modtage kædebeskeder er at det SIM-kort du
har ikke giver mulighed for at modtage beskeder over 160 tegn.

Hvis du kontakter vores kundeservice kan de sende dig et nyt SIM-kort,
hvor du har mulighed for at modtage kæde SMS`er. Dette selvfølig uden
beregning.

Kundeservice kan kontaktes på 33 46 01 01

Med venlig hilsen

Søren

CBB Mobil A/S

Fra : Christian Poulsen

Dato : 20-03-03 21:40

> Grunden til at du ikke kan modtage kædebeskeder er at det SIM-kort du
> har ikke giver mulighed for at modtage beskeder over 160 tegn.

[...]

> Søren
> CBB Mobil A/S

Positivt at se andre udbydere deltage herinde.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-03-03 00:15

se@cbb.dk (Søren -CBB Mobil) wrote in

> Grunden til at du ikke kan modtage kædebeskeder er at det
> SIM-kort du har ikke giver mulighed for at modtage beskeder over
> 160 tegn.

Hva er det for et underligt simkort ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Ulrik

Dato : 21-03-03 14:50

"Søren -CBB Mobil" <se@cbb.dk> skrev i en meddelelse

> Grunden til at du ikke kan modtage kædebeskeder er at det SIM-kort du
> har ikke giver mulighed for at modtage beskeder over 160 tegn.

Okay? Det er bare sjovt, at det ikke er alle kædebeskeder der klippes over.
Dvs. mit SIM-kort har *delvist* mulighed for at modtage kædebeskeder?

> Hvis du kontakter vores kundeservice kan de sende dig et nyt SIM-kort,
> hvor du har mulighed for at modtage kæde SMS`er. Dette selvfølig uden
> beregning.

Nå, men jeg kontakter Jeres kundeservice for et nyt SIM-kort og håber det
løser problemet.

Tak for hjælpen.

/Ulrik