Hjælp - Hvad skal der til
Fra : J@n

Dato : 19-03-03 14:46

Sønnike vil gerne spille Counter strike med nogle af kammeraterne, men jeg
er lidt i vildrede hvad der skal til.
Hvis vi køber følgende (Half Life 3RD Generation Pack -- Counter strike) Set
hos Betafon til kr. 249,- er vi så kørende, både med hensyn til internet
gaming og team voice el. skal der andet til??

Mvh J@n

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-03-03 15:49

"J@n" <viben_01@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hos Betafon til kr. 249,- er vi så kørende, både med hensyn til internet
> gaming og team voice el. skal der andet til??

Yep - det er nok og pas nu godt på den HL key der følger med.

Er man lidt snu, så kommer der 2 Key's med en til Half-Life og en til
Counter-Strike.
Det giver faktisk mulighed for 2 installationer af Counter-Strike.

Installer hele pakken på den ene maskine og anvend kun den key der skal
angives til Counter-Strike (Retail 1.0.0.5).
Installer på maskine 2 Half-Life med tilhørende key. Download fra nettet -
Counter-Strike 1.5 (også kaldet CS Mod 1.5) og installer denne
og voilá - muligheden for at have 2 installationer på samme
netværk/internet samtidig er nu tilstede.

Tip: Er man "tid" til at spille online - download eventuelt "teambot" fra
bots.counter-strike.net (denne skal installeres som det sidste og hver gang
der tilføjes nye opgraderinger til CS eller HL.)
TeamBot giver nogle O'key modstandere som kan give noget modstand når man
bare spiller mod sig selv.

Alternativt er bare at finde ordinære Half-Life udgivelse fra "BestSeller
Series - Sierra" der fra tid til anden flyder i diverse Bilka butikker for
50 kr og så lige downloade HL full update 1.1.1.0 (ca 80 MB)og CS full mod
1.5 (ca. 121 MB) fra www.counter-strike.net .

[DI]Banditten

Fra : J@n

Dato : 19-03-03 21:04

---- CUT----
> Yep - det er nok og pas nu godt på den HL key der følger med.

Har købt skidtet og skal nok værne om koderne

> Er man lidt snu, så kommer der 2 Key's med en til Half-Life og en til
> Counter-Strike.

Ja det er rigtigt, der er 2 koder. Begge står på folderen men der står ingen
steder hvilken kode der er til hvad. Skal jeg gætte på at koden
xxxx-xxxxx-xxxx er til Half Life og xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx er til counter
> [...]

> Installer hele pakken på den ene maskine og anvend kun den key der skal
> angives til Counter-Strike (Retail 1.0.0.5).
Betyder det at først instl. half life, denæst blueshift el. opposing force
og til sidst counter strike - hvorefter programmet kan startes og koden for
CS indtastes ??

----CUT----

Det kan godt være det lyder lidt hjælpeløst, men jeg vil nødig klokke i det
når nu muligheden for to inst. byder sig.

/J@n

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-03-03 12:07

> [...]
det
> når nu muligheden for to inst. byder sig.

Fair nok - lidt forklaring følger.
Initielt : For at spille Counter-Strike kræves en Half-Life installation +
key til Half-Life + CS mod.

Så hvad gør man så med 2 PC'er og Half Life 3RD Generation Pack :
PC 1: Installer hele dynen fra A til Z.
Indlæs alle opdateringer mv.
Når installationen er afsluttet start Counter-Strike - Nu vil der
komme en prompt for key til Counter-Strike Retail versionen.
Mao. man har nu en kørende version af Counter-Strike.

PC 2: Installer Half-Life (og kun denne - Orange CD) opgrader til seneste
patch HL.
Start Half-Life op og angiv den key som hører til Half-Life.
Installer sidenhen Counter-Strike Mod 1.5.
Nu har man en maskine der kan køre både HL og CS.

Koncekvensen er nu at man ikke kan spille hhv. Half-Life, Team Fortress mv
på internettet eller internt netværk på samme tid.
Dog kan begge spille CS på samme tid.