Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forklaringen
Fra : Jacob Olsen

Dato : 19-03-03 14:19

Hvad er forklaringen på at mange mærker af digital kameraér kun kan optage
video af et vist sekund antal. Hvorfor kan de ikke bare optage derud af med
alt det hukommelse man har på kortet ??

Fra : Claus Smith

Dato : 19-03-03 14:39

Hvis du tager et af de billige fra Daisy, model 6000, så kan du bare filme
løs altså lige indtil den interne hukommelse eller ekstra CF kortet løber
tør for hukommelse.

Ganske gode resultater man kan lave med det lille kamera.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.modellerne.dk

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 19-03-03 14:40

Jacob Olsen <jeo@post6.tele.dkk> wrote:
> Hvad er forklaringen p? at mange m?rker af digital kamera?r kun kan optage
> video af et vist sekund antal. Hvorfor kan de ikke bare optage derud af med
> alt det hukommelse man har p? kortet ??

Så vidt jeg har forstået at kortet ikke kan gemme hurtigt nok. Så fylder
man kameraets egen buffer op, og når den er fyldt, er den nødt til at
tømme den ned på kortet...

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-03-03 14:45

"Jacob Olsen" skrev...
> [...]
> video af et vist sekund antal. Hvorfor kan de ikke bare optage derud af

Det skyldes at videoklippet først lagres
i kameraets buffer. Når bufferen er fuld, skal
den tømmes til kortet. Visse kameraer har en så hurtig
processor at videoen kan lagres "on-line" på kortet, men
det kræver altså en hurtig processor og et hurtigt
kort, eller, som i Claus' tilfælde, at filmen er så bette at
selv middelmådige processorer og kort kan følge med.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Claus Smith

Dato : 19-03-03 17:56

Nu ved jeg ikke om det ligefrem er en lille fil den laver når det drejer sig
om video, men lidt over 6 min med lyd fylder trods alt 32 mb, men det
fungere ihvertfald uden problemos.

Claus

Fra : Allan Pedersen

Dato : 19-03-03 18:26

"Claus Smith" <pigefotografen@pigefotografen.dk> wrote in message
> Nu ved jeg ikke om det ligefrem er en lille fil den laver når det drejer
sig
> om video, men lidt over 6 min med lyd fylder trods alt 32 mb, men det
> fungere ihvertfald uden problemos.

Det er en relativ lille fil, på mit Fuji S602Z, kan jeg optage til kortet er
fuldt, og her fylder ca. 110sek. med lyd i højeste opløsning (640x480)
128Mb. Så 6 min eller 360 sek. der kun fylder 32mb er i noget lavere
opløsning.

Allan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-03 15:30

Hvilket kort? jeg har et 256 MB CF sandisk Ultra og det er for langsomt

--
Venlig hilsen
Steen

Fra : Jensn

Dato : 21-03-03 07:07

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dkk> skrev i en meddelelse
> [...]
> video af et vist sekund antal. Hvorfor kan de ikke bare optage derud af

Det kommer an på om kameraet er hurtigt nok

Mit Canon G3 med 256MB SimpleTech CF-kort kan optage i en uendelighed
(næsten)

Mvh.
Brian S Jensen