Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kundeervice hos Nikon og Canon?
Fra : JH

Dato : 19-03-03 13:34

Hvordan er kundeservicen hos
hhv Nikon og Canon?

En fotohandler fortalte mig,
at Nikon's service er elendig,
- men han handler heller ikke med Nikon :)

JH

Fra : Claus Smith

Dato : 19-03-03 13:50

Den respons jeg får fra fotografer rundt i landet, både prof. og amatør, er
at Nikon har den bedste kundeservice, både når det gælder teknisk service og
support.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.modellerne.dk

Fra : Streetteam

Dato : 19-03-03 14:04

Jeg har fået hurtigt og effektiv respons fra Canon.

Mvh Per

Fra : Alex W

Dato : 19-03-03 14:53

> En fotohandler fortalte mig,
> at Nikon's service er elendig,
> - men han handler heller ikke med Nikon :)

Det kan været en blandet fornøjelse hos Nikon ...
Alt efter hvem der tager sig af spørgsmålene.

/Alex

Fra : Per Emborg

Dato : 19-03-03 15:54

Jeg er meget skuffet over servicen hos Canon eller manglen på samme

Eks. Købte et S10 som gik i stykker efter ca 2 år pris for rep over 4 k. Et
nyt med samme spec.koster ca 3 k
Og fejlen som hedder E28 er en kendt fejl på dette camera en søgning på
google gav 120 svar , men det havde de sørme ikke hørt om , Jeg køber ikke
Canon mere

Per Emborg

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-03-03 12:18

Hej Per

Velkommen i klubben

M.V.H....Benny..

Fra : David Johnsen

Dato : 19-03-03 16:59

Den kundeservice jeg har fået hos Níkon har ikke kunnet være bedre.

David Johnsen

Fra : Jeppesen

Dato : 19-03-03 17:41

"David Johnsen" <David@Trimixdiver.dk> skrev i en meddelelse
> Den kundeservice jeg har fået hos Níkon har ikke kunnet være bedre.
>
> David Johnsen

Ditto her.

Mvh Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-03-03 19:09

"JH" <jh@jh.jhjh> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En fotohandler fortalte mig,
> at Nikon's service er elendig,
> - men han handler heller ikke med Nikon :)

Du har ramt top og bund, bare ikke i alfabetisk rækkefølge.

Nikon, Super service
Canon, Super mangel på service

M.V.H.....Benny..

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 19-03-03 22:21

"JH" <jh@jh.jhjh> skrev i en meddelelse
> Hvordan er kundeservicen hos
> hhv Nikon og Canon?

Hej.

Det lader til at Nikonejere ofte har brug for service, men hvis jeg imod
forventning får brug for det til mit Canon udstyr, ved jeg at der står en
stab af velkvalificerede medarbejdere parat til at lænse min tegnebog, og
det samme gør sig gældende med Nikon.
Professionelle bruger både Nikon og Canon, som jo nok er lige gode. Hvis der
var den store forskel på service, så var det nok kun det ene mærke der blev
brugt, for dårlig service rygtes hurtigt !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-03-03 12:08

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e78de3f$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Der tyder på at være noget, som Hr Langgaard åbenbart har fået galt i
halsen. Service er da vist ikke at sidestille med udelukkende reparationer.
Service, er så vidt jeg husker, betjening af kunde, eller eventuel kunde,
før salg, efter salg, vejledning o.s.v.. Snakker vi reparationer, så skal
du virkelig ikke ønske dig, at dit Canon får problemer. Hvordan Nikon er
der, det ved jeg ikke, men lad mig da sige det sådan, erfaringen er god, jeg
havde en motor inde i 1981, og den fungerer stadig.
Til gengæld har jeg haft flere reparationer inde hos Canon, alle med det
resultat, at det blev kasseret bagefter, så skal jeg vælge idag, så er jeg
ikke spor i tvivl, på mine spejlrefleks står der Nikon & Minolta. digitalt
er det ikke blevet til det store endnu, men de tæller 2 Stk Agfa, og et
Relisys. Der er kun en ting der er helt sikker, " Aldrig mere Canon ".

M.V.H.....Benny..

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 20-03-03 19:54

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
reparationer.
> Service, er så vidt jeg husker,
> før salg, efter salg, vejledning o.s.v..

Vejledning før køb, betjening af kunde, eller eventuel kunde, er det ikke i
de forskellige fotobutikker det foregår, og her kan man ikke jo ikke give en
generel status for service Canon/Nikon i mellem.

> [...]
jeg
> havde en motor inde i 1981, og den fungerer stadig.

Det vil sige, at du dømmer Nikon som værende ok, pga. et forhold tilbage i
81, det vil jeg kalde mangel på dokumentation mht. at vurdere/dømme de to
importører.

> Til gengæld har jeg haft flere reparationer inde hos Canon, alle med det
> resultat, at det blev kasseret bagefter,

Det lyder da ikke godt, klagede du ikke over det ?

> så skal jeg vælge idag, så er jeg
> ikke spor i tvivl, på mine spejlrefleks står der Nikon & Minolta.

Det er fornuftigt, du har valgt de mærker du er tilfreds med, så er alt jo i
orden.

> Der er kun en ting der er helt sikker, " Aldrig mere Canon ".

Ja, og jeg mener at de to mærker stort set er ens, jeg mener ikke
konsumvarerne, men prof. kameraerne EOS 1 og F5, Nikons F3 og Canons F1, der
er ikke noget der indikerer at det ene mærke er "bedre" end det andet.
Jeg har bare valgt Canon EOS 1, da de fra starten havde AF motoren siddende
i optikken, hvor den skal bruges. Og Canon F1 New er valgt ud fra det
glimrende lysmållingssystem, hvor matskiven, som er en del af lysmåleren,
optimeres til brændevidde og lysstyrke på optikken og til de individuelle
opgaver.

Og efter 30 år i fotoverdenen, vil jeg våge den påstand, at der ikke er
forskel på service fra Canon og Nikon importørende, hvis man kunne udregne
et gennemsnidt !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-03-03 02:06

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e7a0d33$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Hej Leif Langgård

Nej det skulle jeg måske have gjort, men det havde da nu ikke ændret sagen.
Nej jeg dømmer dem på den service, som jeg fik, da jeg rettede en del
spørgsmål om et af deres digitale kameraer. Så derfor får de denne flotte
karakter, og den er mindre end 6 mdr gammel. Jo selvfølgelig klagede jeg
til Canon, men som jeg sagde, har du ikke prøvet endnu, så har du noget til
gode, og så kan det være din begejstring for Canon får et knæk. Som jeg
vist har sagt et par gange " Aldrig mere Canon " og det siges af et godt
hjerte. De har i hvert fald mistet mig som kunde. Den motor blev nævnt,
fordi det var den sidste, og indtil videre eneste kontakt med deres
værksted, og den fungerer som sagt endnu, så den kan jeg vel næppe klage
over. Garantien er nok udløbet ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-03-03 11:57

JH's utterance expressed in

> Hvordan er kundeservicen hos
> hhv Nikon og Canon?
>
> En fotohandler fortalte mig,
> at Nikon's service er elendig,
> - men han handler heller ikke med Nikon :)

Det kommer vel an på ens niveau..

Jeg købte selv et Nikon digitalkamera - de
har en gratis support som man kan ringe til
hvor de er virkelig flinke. Samtidig får
man tilbud om et gratis kursus i digital
fotografering og billedbehandling. Jeg ved
ikke om det er noget værd det kursus, men
umiddelbart er det da en ret ok service til
en forbruger der "kun" har købt et lille
billigt digi-cam :)

Hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 21-03-03 11:02

Jeg har aldrig nogensinde haft noget at sætte på Nikon.

Thomas A. Jørgensen

Http://www.freelance-foto.dk

Fjern tallene fra min e-mail adresse.
Så skulle den gerne virke.

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 23-03-03 12:30

Hej gruppe

Jeg har i en efterhånden temmelig lang årrække brugt både Nikon og Canon -
de såkaldt semiprofessionelle modeller af spejlreflekskameraer med diverse
tilbehør - nogle gange begge mærker samtidig og andre gange har jeg skiftet
mellem dem.

Jeg har ALDRIG haft brug for reparationsservice på de to mærker, men jeg har
nogle gange haft brug for rådgivning. Og rådgivningen blandt andet med
hensyn til afhjælpning af fejl har HOS BEGGE MÆRKER VÆRET HELT I TOP.

Jeg har absolut gode erfaringer med deres velvilje og deres kompetence både
på købs- og brugs-rådgivning og på teknisk rådgivning hos både Nikon og
Canon i Danmark.

Med hensyn til rådgivningen om køb og brug burde den ganske rigtigt - som en
enkelt i denne tråd nævner - ligge hos fotohandleren. Men det er faktisk
svært i dag at finde en fotohandler, der er kompetent - eller villig, for
det er jo ikke sikkert, at man tømmer tegnebogen og betalingskortet i netop
HANS kasseapparat - til at bruge flere minutter til rådgivning.

Og mange gange mødes man i butikkerne tilsyneladende af en elev, der nok i
stedet for burde have været ufaglært forhandler af mælk og smør, som med al
respekt for kolonialbranchen i øvrigt nok ikke kræver helt samme indsigt i
varernes anvendelse og muligheder.

Med venlig hilsen - Carsten