Nyt program på Mus TV
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 19-03-03 13:20

Hejsa!
Som nogen måske kan huske, har vores katte haft stor glæde af et
terrarie hvori der er opvokset en museflok på 6 husmus. Musene lå i en
rede i garagen, og de kom ind og stå på skrivebordet indtil de var lidt
større og vejret lidt varmere. Underholdningsværdien er været enorm, men
ikke desto mindre blev musene sat på frie fødder her i weekenden, laangt
fra huset *smil*.

Men, men, men... det lader til at kattene ikke vil finde sig i sådan at
blive afskåret fra muse-tv glæderne! Normalt afleverer vores
musefanger-katte evt. mus i død tilstand ved døren. I forgårs kom Dvaske
derimod med en lyslevende brandmus i munden og satte sig i gangen. Jeg
fik hurtigt nappet musen, der så ud til at være ok. Altså røg den en tur
i terrariet der måtte hentes ind fra udhuset, så jeg kan se om den er i
form til at blive sat ud igen, eller om den har indre skader.

Så nu sidder der den mest nuttede lille brandmus her og kigger på mig,
mens den fornøjet gnasker hønsefoder i sig. En køn rød fyr med lang sort
stribe ned over ryggen. Gad vide hvad kattene kommer med næste gang?

Hilsen Dorthe ( - og Bjarne Brandmus... )

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 19-03-03 13:56

Hej Dorthe.
Så skal du altså lige have dette link om en kat, der fanger den samme mus
igen og igen
http://home1.stofanet.dk/celeste/Dk/expmplrames.htm

(jeg kan ikke linke direkte til undersiden, men gå ind under Jagt / Mus
igen)

Mvh. Else.

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 20-03-03 21:46

> Så skal du altså lige have dette link om en kat, der fanger den samme mus
> igen og igen
> http://home1.stofanet.dk/celeste/Dk/expmplrames.htm

Hvor er det en sød historie. Man kan ligefrem se det hele for sig.

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

There are easier things in life than finding a good man... like nailing
jello to a tree, for instance.
http://praxis-it.dk/dyr/
http://praxis-it.dk/humor/
http://praxis-it.dk/chezannette/

Fra : Trine Piltoft

Dato : 19-03-03 16:53

Ha ha - jeg havde engang et "fugle tv" - det satte kattene STOR pris
på..........
Af hensyn til fuglene, har jeg nu valgt at fugle-programmet er "forbudt for
kattedyr", så sådan et program har jeg ikke længere i mit hjem.

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 19-03-03 19:03

Trine Piltoft skriver:

> [...]
> Af hensyn til fuglene, har jeg nu valgt at fugle-programmet er "forbudt for
> kattedyr", så sådan et program har jeg ikke længere i mit hjem.

*smil* Ja, det er nok en smule for "action-præget" for fuglene, hvis der sådan
sidder katte omkring dem hele tiden. Musene derimod er forbløffende ligeglade,
og stod faktisk og næsemøssede med kattene igenne glasset *grin*.

Den nye mus er voksen, mens de andre jo nærmest var vokset op med kattene som
tilskuere. Ikke desto mindre futter den gladeligt omkring. Den bryder sig dog
ikke om når kattene laver udfald imod glasset, så smutter den lynhurtigt ind i
sit lille hus igen.

Hilsen Dorthe

Fra : Niels Peter

Dato : 19-03-03 20:26

Dorthe Prip Lahrmann wrote:
> [...]
> omkring. Den bryder sig dog ikke om når kattene laver udfald imod
> glasset, så smutter den lynhurtigt ind i sit lille hus igen.

Undulater kan nu også være ret "cool" over for katte; min søster havde
en gang en undulat, som når katten sov til middag oven på dens bur, sad
og plukkede hår af kattens mave.
Om den havde tænkt sig at bruge det som redemateriale, fremgik ikke; det
mærkelige er, at katten også var ret ligeglad med sådan at blive plukket

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 19-03-03 21:37

Niels Peter skriver:

> [...]
> Om den havde tænkt sig at bruge det som redemateriale, fremgik ikke; det
> mærkelige er, at katten også var ret ligeglad med sådan at blive plukket

Det var godt nok en cool fugl! *smil*
Dorthe