MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
'Mærkelig' Windows 2000?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-03-03 12:28

Jeg har for nylig installeret W2k - efter i nogen tid at have benyttet
W98.
Der er imidlertid et par forhold, der undrer mig:

1. Hvis modemet (analogt 56 k) ikke er tændt under boot-fasen, skal
det 'geninstalleres', før der kan ringes op!? (Sådan opfører W98 sig
ikke)

2. Lige når W98 er startet, tager det ofte en 20 - 30 sek.
'tænkepause': Museklik i vinduer 'virker ikke' og cursoren 'fryser' nu
og da et antal sekunder; i begyndelsen troede jeg, at Windows var gået i
stå - og genstartede; men det er altså ikke nødvendigt!

Har andre oplevet lignende - er det måske endda 'normalt'??

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-03 12:49

Hans Henrik Hansen skrev:

>2. Lige når W98 er startet, tager det ofte en 20 - 30 sek.
>'tænkepause':

Så lang pause holder mit system ikke, men der er en kort periode
hvor der er æggeur på pilen og hvor tingene ikke virker normalt.
Hvis jeg har aktiveret et program fra startmenuen, venter det med
at starte til æggeuret er væk.

Forklaringen kan man få ved at læse den hemmelige kildekode til
Windows:

   http://lundhansen.dk/bertel/windows.htm

Seriøst:
Jeg gætter på at det er noget netværk der skal registreres.

--
Bertel

Fra : HT

Dato : 19-03-03 13:32

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> Forklaringen kan man få ved at læse den hemmelige kildekode til
> Windows:
>
> http://lundhansen.dk/bertel/windows.htm

<LOOOOOL.wav>

> Seriøst:
> Jeg gætter på at det er noget netværk der skal registreres.

Det var ellers et godt bud...?

HT

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-03-03 17:38

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> wrote:
> Så lang pause holder mit system ikke, men der er en kort periode
> hvor der er æggeur på pilen og hvor tingene ikke virker normalt.

OK - men hos mig er der intet æggeur.
> Seriøst:
> Jeg gætter på at det er noget netværk der skal registreres.

Min teori er, at der måske søges efter PnP-komponenter? I hvert tilfælde
kan jeg iagttage en del aktivitet i brænder-drevet!(?)

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-03 17:45

Hans Henrik Hansen skrev:

>Min teori er, at der måske søges efter PnP-komponenter? I hvert tilfælde
>kan jeg iagttage en del aktivitet i brænder-drevet!(?)

Ja, men det skyldes at cd-rom-drev rent teknisk af Windows
opfattes som netværksdrev.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-03-03 23:08

Egentlig som et "removeable drive" (flytbart drev). Netværksdrev
betragtes også som removeable.

On Wed, 19 Mar 2003 17:45:01 +0100, Bertel Lund Hansen

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-03-03 15:58

On Wed, 19 Mar 2003 12:28:25 +0100, h2vh@post6.tele.dk (Hans Henrik
Hansen) wrote:

> [...]
>
>1. Hvis modemet (analogt 56 k) ikke er tændt under boot-fasen, skal
>det 'geninstalleres', før der kan ringes op!? (Sådan opfører W98 sig

Fjern modemet. Start computeren op mens modemet er slukket og
installer så modemet. Det løste problemer for mig.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-03-03 22:56

Martin Schultz <msh@vmsbox.cjb.net> wrote:
> Fjern modemet. Start computeren op mens modemet er slukket og
> installer så modemet. Det løste problemer for mig.

Er nu forsøgt - så får vi se, om det hjælper?
Foreløbig tak for tippet! :)

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 21-03-03 16:58

Martin Schultz <msh@vmsbox.cjb.net> wrote:
> Fjern modemet. Start computeren op mens modemet er slukket og
> installer så modemet. Det løste problemer for mig.

Tilsyneladende også for mig - tak for hjælpen! :)

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 22-03-03 17:36

Hans Henrik Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Tilsyneladende også for mig - tak for hjælpen! :)

øhh...og dog: I dag var den faktisk gal igen - jeg fatter ikke helt,
hvad grunden kan være?

--
med venlig hilsen,
Hans