MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP crash
Fra : .Kody

Dato : 19-03-03 10:40

Hejsa

Min XP fryser pludselig, i logfilen fandt jeg følgende, men hvad betyder det
?

"AMLI: ACPI BIOS forsøger at læse fra en ugyldig IO-portadresse (0x71), som
ligger inden for det 0x70 - 0x71 -beskyttede adresseområde. Dette kan
medføre, at systemet bliver ustabilt."

..Kody

Fra : Madsen

Dato : 19-03-03 13:48

..Kody skrev:

> "AMLI: ACPI BIOS forsøger at læse fra en ugyldig IO-portadresse
> (0x71), som ligger inden for det 0x70 - 0x71 -beskyttede
> adresseområde. Dette kan medføre, at systemet bliver ustabilt."

Er du sikker på at det er årsagen til at den går ned? Passer
tidspunktet for fejlmeddelelsen med tidspunktet hvor den sidst
gik ned?

Grunden til jeg spørger er at jeg engang har haft samme fejl-
meddelelse i logbogen på min nuværende pc under Win2000 og XP,
men det var ikke en fejl som fik pc'en til at blive ustabil.
Den var blot irriterende at se på da den optrådte ret ofte i
logbogen.
Senere sendte Asus en ny BIOS-version ud som rettede fejlen.
Prøv evt. at tjekke bundkortproducentens hjemmeside efter en
BIOS-opdatering.

Madsen.