Ledninger.
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 19-03-03 08:58

Hej.

Hjææælp!!! Jeg har seriøst brug for nogle råd.

Dette indlæg burde måske høre ind under et tidligere indlæg, om katte
der bider i alt, men jeg ville nok bare være sikker på, at det ikke
forsvinder i mængden .

Min "kære" ungkat på 8 måneder er pludselig blevet meget interesseret
i ledninger. I løbet af de sidste par dage har han tygget ledningen
over til både min telefon og min telefonsvarer. Og det på trods af, at
jeg havde tapet dem godt fast til bordet. Men det var åbenbart ikke
nok. Selvfølgelig er det dødirriterende, at jeg skal ud og købe nye
ledninger, men jeg er samtidig hunderæd for, at det næste gang bliver
en ledning med strøm i! Jeg synes jeg har taget mine forholdsregler,
og stort set alle ledninger er sømmet fast til væggen, men man kan jo
ikke undgå, at de nogen steder er til at komme til. Og desuden er han
yderst opfindsom!

Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor han gør det. Han har en yderst aktiv
legekammerat, og legetøj er der også nok af. Det er ikke et opråb om
opmærksomhed, for han gør det om natten, hvor ikke jeg ser det. Og han
ved godt, at han ikke må, for han har fået et strint vand en dag han
lagde op til det.

Så er der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg har simpelt hen ikke nerver
til at vente og se, om det bare er en fase. Kan man evt. smøre et
eller andet på ledningerne, så han får en ordentlig forskrækkelse? Det
kan godt være, at der er nogen, der synes det er synd, men hellere en
skræmt kat end en død kat!

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Denise

Dato : 19-03-03 09:12

"Helle Frederiksen (slet KVGWW)" <hf@KVGWWdlgnet.dk> wrote in message

> [...]
> eller andet på ledningerne, så han får en ordentlig forskrækkelse? Det
> kan godt være, at der er nogen, der synes det er synd, men hellere en

Hej Helle
Han bider måske fordi han er ved at skifte tænder, jeg kan ikke rigtig huske
alderen for det.
Men jeg kan huske fra mig selv, at det kun er i en periode mens de er små.
Hvad du kan gøre, ja, der er mange forslag til underlige ting man kan smøre
på ledningerne, det synes jeg er besværligt og noget svineri. Derimod ville
jeg købe enten nogle elektrikerrør (tror jeg det hedder), hvor man kan føre
ledningerne ind igennem, eller nogle kabelbakker, som jo også ser meget pænt
ud, til at skjule ledningerne. Jeg kan huske at jeg i sin tid, da de havde
gang i det, slukkede for alle stikkontakter, når jeg gik på arbejde, og
samtidig kan man isolere dem så de ikke har hele lejligheden/huset, når man
sover eller er på arbejde.
Men det var faktisk først efter en af den havde bidt en strømførende ledning
over, at jeg blev opmærksom , som du kan læse i et tidligere indlæg
http://shor.ter.dk/26394934 hvor du også kan læse resten af tråden ved at
klikke på "complete thread".
Hilsen Denise

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 19-03-03 10:58

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ledning
> over, at jeg blev opmærksom , som du kan læse i et tidligere indlæg

Hej Denise.

Tusind tak for dit svar. Og hvor er det dog smart med det link.
Ja, du må undskylde min store begejstring, men jeg er ikke så
velbevandret i disse nyhedsgrupper. Bare jeg kan læse og skrive.
Så er jeg glad .

Jeg tror altså han er færdig med at skifte tænder. Men det kan da
godt være, at han mangler nogle af de små. Det håber jeg! For så
har jeg da fundet årsagen.

Hvor var det dog forfærdeligt med din kat, der bed i en ledning.
Og hvor var det dog heldigt, at der ikke skete noget. Lad mig
gætte på, at den aldrig har gjort det siden! Jeg håber ikke, at
min skal erfare det på samme måde.

I hvert fald er der mange gode råd i tråden, og jeg vil bestemt
prøve nogen af dem.

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Denise

Dato : 19-03-03 11:13

"Helle Frederiksen" <hf@dlgnet.dk> wrote in message

> [...]
> Ja, du må undskylde min store begejstring, men jeg er ikke så
> velbevandret i disse nyhedsgrupper. Bare jeg kan læse og skrive.

Hihi, der er skam ikke noget at undskylde, vi andre har skam også startet
engang
Det lange link puttes bare ind i www.shor.ter.dk der så laver et kort link,
som er nemmere at henvise til.
Ja, på www.google.com under "Grupper" - "dk.fritid.dyr.kat", kan man jo
søge på tidligere indlæg, og jeg kunne jo huske jeg havde skrevet det, og
søgte bare på "stød Denise" så var tråden der jo Du kan jo søge på "bide
ledninger" så vælter det frem med tidligere indlæg.
Kender du "vores hjemmeside" hvor man kan oprette sin profil og sine kattes,
ellers se her www.dk-fritid-dyr-kat.dk/
Hilsen Denise

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 19-03-03 12:30

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> Kender du "vores hjemmeside" hvor man kan oprette sin profil og sine
> [...]

Ja, jeg er jævnligt inde og kigge på hjemmesiden.
Jeg har også overvejet selv at lave en profil over mig og misserne. Men jeg
har endnu ikke fået fremkaldt nogle billeder af "lednings-tyggeren" (har kun
haft ham i 2 måneder). Men når jeg får gjort det, kan det være jeg gør noget
ved sagen .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 20-03-03 12:57

Hej igen!

Så blev der indkøbt en ny telefonledning! Da den var blevet monteret, fik
den indtil flere stykker tape, og derefter et pænt lag kamfercreme. Lige
inden sengetid tog vi så en ordentlig legetur med fjerkosten (næsten 3
kvarter), så der var ro i nat . Jeg så ham slet ikke i nærheden af
telefonen i går, så jeg var noget spændt på at stå op i morges, og se om
tape/creme tricket virkede. Men alt var i samme orden, som jeg forlod det
inden jeg gik i seng. Så det lader til at virke.

I skal i hvert fald have tak for hjælpen, og hvis det viser sig alligevel
ikke at virke, så har jeg da nu en del andre ting, der kan forsøges med .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Inger og Jakob

Dato : 19-03-03 10:50

Hej

Jeg har også haft problemer med, at katten bed i ledningerne, da hun var i
6-7 måneder, men det er hun heldigvis holdt op med igen. Jeg prøvede at
smøre eddike og citronsaft på ledningerne, men det hjalp ikke rigtig noget.
Nu har jeg haft problemer med at katten var ved at ødelægge trappegelænderet
med sit bideri, og jeg smurte derfor lidt chili på, og hun behøvede bare at
lugte til det, så gik hun sin vej igen - det kan måske også bruges til
ledningerne. Hvis det kan lade sig gøre, er den bedste løsning nok at føre
ledningerne gennem nogle plastikrør/paneler.

Med venlig hilsen
Inger

Fra : Louise Viborg

Dato : 19-03-03 11:10

Hej Helle!
Jeg forstår fuldt ud din skræk! En af vores katte havde også sådan en
periode. Jeg smurte kamfercreme på ledningerne, og det hjalp. Nu
smører vi ikke mere og han har ikke bidt i ledninger i .......lang tid

Held oglykke!

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 15
www.shunozahra.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 19-03-03 12:38

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Held oglykke!
>
> Mvh. Louise
> Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 15

Hej Louise.

Kamfercreme!?!? Ja, hvorfor ikke.
Det skal i hvert fald prøves. Det virker også lidt mere tiltalende end løg,
chili eller andre "madvarer".

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Louise Viborg

Dato : 19-03-03 12:39

Hej Helle!
Det virkede ihvert fald her. Bare lugten var nok til at holde ham væk