SiS655 og overclokking?
Fra : Joe Sandøe

Dato : 19-03-03 00:36

Er der nogen ejere af et bundkort med SiS655 chipsæt der vil dele ud af
deres erfaring med overclokking, hvis de har prøvet?
Hvor meget overclokking?
Hvilken processor?
Hvilken ram?
VH Joe

Fra : Jan Vennike

Dato : 20-03-03 19:53

"Joe Sandøe" <joe*fjern*@tv.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen ejere af et bundkort med SiS655 chipsæt der vil dele ud af
> deres erfaring med overclokking, hvis de har prøvet?
> [...]
Hej

Har et Gigabyte 8SQ800 Ultra m. SIS 655 chipset, 2 stk DDR 3200 Supreme (fra
SHG) samt en P4 2.533

Kører 100 % stabilt med FSB på 160, dvs 3.04 GHz. Rammen kører 400 MHz
stabilt.

Hvis FSB kommer op på 170, nægter den at starte, selv med lidt ekstra
spænding på CPU'en.

Med alle de vellykkede OC historier om P4'eren, tror jeg ganske enkelt at
chipsettet ikke kan komme op over 168-170 FSB, men jeg er ved at teste hvor
"tæt" jeg kan komme på og den stadig er stabil.

Håber det hjælper.

--
Jan

Remove the cat in the emailadress to reach me

Fra : Joe Sandøe

Dato : 20-03-03 21:24

> [...]
hvor
> "tæt" jeg kan komme på og den stadig er stabil.

Yeps tak Jan
Det er lige den type informationer jeg søger
Skriv endelig dine videre erfaringer
De test af chipsættet, ang. overclokpotientale, ram-divider som jeg har
læst, har for mig ikke været fyldestgørende nok. Eksempelvis Anandtech's
test, hvor de har brugt en P4 2,26(nok ikke C1 stepping), samt ej en sej ram
:-/ hvilket godt kunne være de svage led i deres test af forskellige
bundkort med SiS655.
VH Joe

Fra : Jan Vennike

Dato : 21-03-03 18:10

> [...]
ram
> :-/ hvilket godt kunne være de svage led i deres test af forskellige

Har leget lidt videre i dag og jeg kan ikke engang få den stabil ved en FSB
på 165 - og det ER en C1 stepping jeg har - har checket på Intel hjemmeside.
Og det er heller ikke temperaturen der stopper den, da CPUidlen kun er 34
grader og ved belastning omkring 50 grader.

Men ved en FSB på 160 er den som sagt klippestabil. Og helt ærligt tror jeg
ikke jeg kan mærke forskel på om den kører 3 eller 3.3 GHz.

Der er utrolig mange RAM-dividere på Gigabyte's bundkort. Jeg kunne fx med
en FSB på 160 også vælge at køre 386 eller 416, samt adskellige andre over
og under.

MEN

Der mangler mulighed for at pille ved ramsettings. Det ENESTE jeg kan pille
ved er ramclock. Ikke noget med CAS eller andre spændende ting. Men til mit
brug er det rigeligt, så jeg overlever nok

Fra : Joe Sandøe

Dato : 21-03-03 18:27

"Jan Vennike" <JanGARFIELD@vennike.dk> wrote in message
-SNIP- En masse rigtig gode informative ting

Tak fordi du delagtiggøre dine erfaringer med os andre.
Et bundkort med massere plusser, men god overclocking høre dog ikke iblandt

Det med CAS indstillinger, er også rart at vide - på den dårlige måde

Takker mange gange
VH Joe

Fra : Jan Vennike

Dato : 05-04-03 17:15

> [...]
iblandt

> Det med CAS indstillinger, er også rart at vide - på den dårlige måde

Godt nyt: Man kan GODT rode med CAS alligevel - det er bare ikke slået til
som standard i BIOS.

Man skal trykke CTRL+F1 når man kommer ind i BIOS - så kan man pille ligeså
meget med alle de avancerede indstillinger som man lyster.