Unsigned integers i Java
Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 19-03-03 00:11

Hej gruppe,

Nu er det et stykke tid siden jeg sidst har rodet lidt med Java - men er det
ikke muligt at bruge unsigned integers ??
I så fald hvordan ??

Noget al'a :

<unsigned>int sum = (((<unsigned>long)test) & 0xFFFFFFFF00000000) >> 32;

Tak på forhånd...

Søren Staun Jørgensen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-03-03 00:31

> <unsigned>int sum = (((<unsigned>long)test) & 0xFFFFFFFF00000000) >> 32;

Jeg ved ikke lige hvad det pjat der betyder, men der er ikke signed og
unsigned integers i java. Der er kun en integer i java og den er
implementeret som 32-bits signed integer. Det er noget med -2 milliarder til
samme i positiv.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 19-03-03 00:59

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e77ad35$0$156$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> unsigned integers i java. Der er kun en integer i java og den er
> implementeret som 32-bits signed integer. Det er noget med -2 milliarder

Det der "pjat" betyder at de 32 mest signifikante bit i værdien af "test"
(som er 64 bit) flyttes 32 pladser ned til de mindst signifikante bit og
gemmes i den 32 bit værdi "sum", alle unsigned !!

Det kan klares med java.math.BigInteger har jeg imellemtiden fundet ud af

Ellers tak for hjælpen...

Søren Staun Jørgensen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-03-03 01:21

> Det der "pjat" betyder at de 32 mest signifikante bit i værdien af "test"
> (som er 64 bit) flyttes 32 pladser ned til de mindst signifikante bit og
> gemmes i den 32 bit værdi "sum", alle unsigned !!

Åh. =)

Fra : Michael Banzon

Dato : 19-03-03 08:17

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e77b8fd$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Åh. =)

Ja! Så ka' du lære det!

/ Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-03-03 12:32

> Ja! Så ka' du lære det!

Hovhov! Pas på allesammen i ikke kommer til at træde på Banzonz ører =)

Fra : Michael Banzon

Dato : 19-03-03 12:45

> Hovhov! Pas på allesammen i ikke kommer til at træde på Banzonz ører =)

What?! Jeg har ikke nogen ører! Du kan ikke bevise en skid! *LOL*

/ Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-03-03 13:00

> What?! Jeg har ikke nogen ører! Du kan ikke bevise en skid! *LOL*

Jeg kan faktisk deduktere mig frem til at du har mange ører ud fra dit
gentagne brug af bogstavet k. K = øre!
Eksempel:
Hvor kommer mælken fra, min dreng? K'øerne, far.

Nå!! Se selv!

Jeg henleder også til dette link: www.hesteskelet.dk/nota

Fra : Michael Banzon

Dato : 19-03-03 13:05

> www.hesteskelet.dk/nota

LOL

/ Michael

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 19-03-03 13:03

> Ja! Så ka' du lære det!

Michael! - la' manden være. Han har ikke gjort dig noget!

--
Morten Blinksbjerg Nielsen, Odense
http://www.mbn.dk/

Fra : Michael Banzon

Dato : 19-03-03 13:03

> Michael! - la' manden være. Han har ikke gjort dig noget!

Du blander dig bare udenom makker! LARS! Du holder, JEG sparker!

/ Michael

P.S. Du skal ikke komme her og blande dig! Hvad tror du det er? En
diskussionsgruppe!!! *LMFAO*

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-03-03 13:04

> Du blander dig bare udenom makker! LARS! Du holder, JEG sparker!

Okay, jeg kradser ham også lige i øjeæblet og bider ham i albuerne!!!

> P.S. Du skal ikke komme her og blande dig!

Ja, la'vær' =)

>Hvad tror du det er? En diskussionsgruppe!!! *LMFAO*

Hvaaaa, en Granada?

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 19-03-03 13:14

> bider ham i albuerne!!!

Det behøver du ikke, jeg kan godt selv nå...

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-03-03 13:10

> Det behøver du ikke, jeg kan godt selv nå...

Okay, godt så =)

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 20-03-03 08:47

> Okay, godt så =)

....og du skal ikke lytte til Michael, i går sendte han mig en sms
med teksten:

"Amok, kom og slå mig, jeg drikker øl."

Manden fatter jo ikke en bjælde...

--
Morten Blinksbjerg Nielsen, Odense
http://www.mbn.dk/ - http://www.websmed.dk/

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 20-03-03 17:14

> ...og du skal ikke lytte til Michael, i går sendte han mig en sms
> med teksten:
>
> "Amok, kom og slå mig, jeg drikker øl."

LOL!

> Manden fatter jo ikke en bjælde...

Hovhov, du skal ikke disse min Nigga Homeboy Banzon =)