MS Windows
briani 27239
"hjemmeserver"
Fra : Klaus

Dato : 18-03-03 23:20

Hejsa.
Jeg vil gerne kunne logge på min hjemmePC fra en anden maskine, via nettet,
for frem- og tilbageførsel af filer.
Er der en der kan give mig en letfattelig fremgangsmåde?
Klaus

Fra : Sparre

Dato : 18-03-03 23:23

Kan du komme med lidt flere info ?

Styresystem
Internet Opkopling
Hvilken hardware har du til dit internet (router, modem etc.)

--
Sparre

Fra : Klaus

Dato : 18-03-03 23:31

"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> skrev i en meddelelse
> Kan du komme med lidt flere info ?
>
> Styresystem
> Internet Opkopling
> Hvilken hardware har du til dit internet (router, modem etc.)
XP
kabel"modem" 256/64
Klaus

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 19-03-03 01:10

"Klaus" <hebs@besenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Jeg vil gerne kunne logge på min hjemmePC fra en anden maskine, via
nettet,
> for frem- og tilbageførsel af filer.

Prøv evt. at se lidt på denne side: http://dyndns.dk
Så burde det være muligt hvis du sætter xp til at acceptere fjernstyring.

Mvh. Lars

Fra : Allan Bruhn

Dato : 19-03-03 14:34

Ville en ftp server ikke være lidt mere sikkert hvis det kun er udveksling
af filer ??

-Allan

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-03-03 16:00

On Wed, 19 Mar 2003 14:34:00 +0100, "Allan Bruhn"
<Allan@ultima_remove.dk> wrote:

>Ville en ftp server ikke være lidt mere sikkert hvis det kun er udveksling
>af filer ??
FTP er ikke særligt sikker. Der er mange andre protokoller der giver
bedre sikkerhed.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Klaus

Dato : 19-03-03 16:25

"Martin Schultz" <msh@vmsbox.cjb.net> skrev i en meddelelse

> FTP er ikke særligt sikker. Der er mange andre protokoller der giver
> bedre sikkerhed.
Det er kun mig selv, der skal have adgang til en delt mappe.
Klaus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-03-03 17:43

In dk.edb.system.ms-windows, Klaus <hebs@besenet.dk> says...
> Det er kun mig selv, der skal have adgang til en delt mappe.

Det bliver ftp ikke mere sikker af...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : WeirdOlsen

Dato : 19-03-03 22:48

Hvorfor dog ikke bare lave en VNC løsning???

TightVNC eller WinVNC...

_olsen

Fra : Klaus

Dato : 19-03-03 22:52

"WeirdOlsen" <lechef@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor dog ikke bare lave en VNC løsning???
>
> TightVNC eller WinVNC...

Jeg er ret ny på dette område, så hvad er VNC?
Klaus

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-03-03 23:16

On Wed, 19 Mar 2003 22:51:51 +0100, "Klaus" <hebs@besenet.dk> wrote:

>"WeirdOlsen" <lechef@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg er ret ny på dette område, så hvad er VNC?
>Klaus

Google har svaret:
http://www.google.com/search?q=vnc&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=

Fra : WeirdOlsen

Dato : 20-03-03 07:42

VNC er et fjernbetjenings prg. der er GRATIS...
Info og prg. kan hentes her:

http://www.tightvnc.com/

_olsen

Fra : Anders Lund

Dato : 20-03-03 12:42

Klaus wrote:
> "WeirdOlsen" <lechef@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ret ny på dette område, så hvad er VNC?
> Klaus

Hvis du bruger XP Pro kan du lige så godt bruge det indbygget fjernstyrrings
program (Fjernskrivebord / Remote desktop). Det giver også mulighed for at
tilslutte de lokale drev.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Klaus

Dato : 20-03-03 17:39

> Hvis du bruger XP Pro kan du lige så godt bruge det indbygget
fjernstyrrings
> program (Fjernskrivebord / Remote desktop). Det giver også mulighed for at
> tilslutte de lokale drev.

Tak for hjælpen. Det var så'n det hed.
klaus